• Anonym (Kaffedraken)

    Slutat snusa för 6 mnd sen….

    Hej!


    Jag sluttade snusa för 6 mnd sen, har varit riktigt jobbig?..

    Jag undrar om någon har erfarenhet hur det känns efter 6 mnd?

    Trötthet, magon, lätt irriterad, sömn problem?
    Någon som har känt samma?

    tacksam för svar!

  • Svar på tråden Slutat snusa för 6 mnd sen….
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har slutat snusa flera gånger och har blivit nedstämd, lite sur, lättirriterad i 1-2 veckor. Men sen har det försvunnit. Sömnen har blivit bättre efter att jag slutat. 

    Spontant låter problem efter 6 månader som något annat än orsakat av nikotinabstinens. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    100wfs skrev 2021-08-18 07:39:21 följande:

    Spontant låter problem efter 6 månader som något annat än orsakat av nikotinabstinens. 


    Det är ju den mentala abstinensen också. Och den fysiska känslan av en prilla. 

    Jag slutade senast för 9 år sen och har fortfarande abstinens. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Krokodilmajonnäs skrev 2021-08-18 08:06:25 följande:
    Det är ju den mentala abstinensen också. Och den fysiska känslan av en prilla. 

    Jag slutade senast för 9 år sen och har fortfarande abstinens. 
    Absolut! Jag kan sakna känslan av en snus under läppen, som en liten snuttefilt. Även om det var 7 år sen jag slutade. 

    Jag menade att fysiska besvär så långt som 6 månader efter att man slutat låter märkligt. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    100wfs skrev 2021-08-18 18:08:11 följande:
    Absolut! Jag kan sakna känslan av en snus under läppen, som en liten snuttefilt. Även om det var 7 år sen jag slutade. 

    Jag menade att fysiska besvär så långt som 6 månader efter att man slutat låter märkligt. 
    Dock är ju knappast trötthet, störd sömn, ont i magen eller irritation fysiska besvär. Eller det är fysiska besvär, men troligtvis kommer det ur ett sämre mående när man kliver av snuset.

    Av egen erfarenhet gick det nästan 1år för mig innan allt var ut ur systemet. Självklart var det jobbigast första tiden, men det var segt innan allt kändes bra igen.

    Ångrar dock inte en sekund att jag tog fighten.. känns så jävla bra när man är igenom. Har varit tobaksfri i 7-8år nu typ..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Slutade för 5 år sedan och det var det bösta jag gjort! Fortsätt kämpa det går över snart.

Svar på tråden Slutat snusa för 6 mnd sen….