• Kalles92

Busa på jobbet

Jag har en kollega som busar med allt och alla. Hon är snäll och så men hon tramsar runt omogen busar för mycket. Vi är ju vuxna människor. Men hon liksom heller salt i kaffet eller ens vatten mm

Hur känner ni att ha en kollega som busar på jobbet? Man ska liksom arbeta

• Svar på tråden Busa på jobbet
  • Anonym (B)

Har inte varit på min arbetsplats på 1,5 år. Det är olagligt nuförtiden. Trots att typ alla är vaccinerade.

• Anonym (J)

Riktigt obehagligt.

Har ni kontaktat chefen om detta?

• Anonym (Z)
    Anonym (B) skrev 2021-08-18 12:19:51 följande:

Har inte varit på min arbetsplats på 1,5 år. Det är olagligt nuförtiden. Trots att typ alla är vaccinerade.

Det är inte olagligt att vara på sin arbetsplats. Det gäller olika bestämmelser för olika arbetsplatser. Vore ju helt galet om t.ex. kirurger tvingades jobba hemifrån. Själv har jag varit på min arbetsplats under hela pandemin.
  • CitronTulo

Vi "busar" en del på min arbetsplats. Men inte så det går ut över jobbet. Man får såklart känna av vilka man kan skoja med, vilka som uppskattar det och vilka som inte gör det!

• Anonym (O)
    Kalles92 skrev 2021-08-18 12:05:22 följande:

Jag har en kollega som busar med allt och alla. Hon är snäll och så men hon tramsar runt omogen busar för mycket. Vi är ju vuxna människor. Men hon liksom heller salt i kaffet eller ens vatten mm

Hur känner ni att ha en kollega som busar på jobbet? Man ska liksom arbeta

Är hon normalbegåvad? Har ni sagt ifrån?

Jag hade aldrig accepterat det.
  • Kalles92

[quote=81319014][quote-nick]Anonym (J) skrev 2021-08-18 12:21:52 följande:[/quote-nick]

Riktigt obehagligt.

[/quote

Varför ska vi kontakta chefen?

• sextiotalist

Är det?
    /Lagbrytare sedan ett år tillbaka
  • Anonym (.)

Olagligt?
  • Anonym (Anonym)
    CitronTulo skrev 2021-08-18 12:41:07 följande:

Vi "busar" en del på min arbetsplats. Men inte så det går ut över jobbet. Man får såklart känna av vilka man kan skoja med, vilka som uppskattar det och vilka som inte gör det!

Svenskar är allt bra märkliga. Många skulle bli så jäkla arga att bli 'busade' med på arbetstid. Ha lite hyfs. Ett arbete är ett arbete och inte ett dagis. Ni är vuxna, bete er som det.
  • Anonym (.)
    Kalles92 skrev 2021-08-18 12:43:02 följande:

[quote=81319014][quote-nick]Anonym (J) skrev 2021-08-18 12:21:52 följande:[/quote-nick]

Riktigt obehagligt.

[/quote

Varför ska vi kontakta chefen?

Om ni anser att det går ut över arbetet eller att någon tar illa upp och hen inte ändrar sig när ni säger till, så är det chefen som får åtgärda. 
Svar på tråden Busa på jobbet