• Anonym (Alla mår dåligt)

    Går fan inte o dejta

    Va fan.. är lite över 40 o dejtar o söker seriöst.

    Det är helt omöjligt att hitta nån i sthlm för alla verkar må dåligt av tidigare relationer? utstrålar jag omhändertagande eller vad är det att jag hela tiden träffar tjejer som mår dåligt o inte kan hantera en relation baserat på tidigare män som förstört dem? ?

  • Svar på tråden Går fan inte o dejta
  • Anonym (Mjukglass)

    Det kanske snarare handlar om att du söker en viss typ av egenskaper som då råkar finnas hos dessa sårade kvinnor.

    Kanske försöka tänka lite annorlunda där.

  • Anonym (Alla mår dåligt)

    Vad är det för egenskaper ?

  • Tukt

    Är väl snarare så att det här dejtandet folk bittra. Man dejtar, går in i relationer, skadar sig, sedan rakt ut på banan igen och dejtar...i den mån man ens hittar någon.

  • Anonym (Semester)
    Tukt skrev 2021-08-23 08:25:44 följande:

    Är väl snarare så att det här dejtandet folk bittra. Man dejtar, går in i relationer, skadar sig, sedan rakt ut på banan igen och dejtar...i den mån man ens hittar någon.


    Det ligger nog mycket i det.

    Det är inte så roligt och härligt att dejta som reklamen vill påvisa.

    Jag la ner dejtandet, för min egen skull.
  • Anonym (Mjukglass)
    Anonym (Alla mår dåligt) skrev 2021-08-23 08:16:15 följande:

    Vad är det för egenskaper ?


    Du kanske helt enkelt dras till fel sorts kvinnor.
  • Anonym (Old)
    Anonym (Alla mår dåligt) skrev 2021-08-23 07:55:04 följande:

    Va fan.. är lite över 40 o dejtar o söker seriöst.

    Det är helt omöjligt att hitta nån i sthlm för alla verkar må dåligt av tidigare relationer? utstrålar jag omhändertagande eller vad är det att jag hela tiden träffar tjejer som mår dåligt o inte kan hantera en relation baserat på tidigare män som förstört dem? ?


    Svårt att svara på, men många verkar dejta väldigt tidigt så det kan vara en förklaring. Man har inte gett sig själv tid att läka efter skilsmässan/separationen utan ger sig ut direkt. Många tycks använda dejting och lösa relationer mer eller mindre som någon sorts terapi direkt efter separation.

    Så om du söker seriöst kan det vara bra att sortera bort de mest nyskilda. Det är stor risk att de inte är redo för en ny, seriös relation.
  • AndreaBD
    Anonym (Mjukglass) skrev 2021-08-23 08:35:17 följande:
    Du kanske helt enkelt dras till fel sorts kvinnor.
    Det tror jag också, det måste ju också finnas andra. När jag var ute och dejtade, i samma ålder efter skilsmässa - då tyckte jag att det fanns många män som inte var redo...  Det är nog helt enkelt så att det finns en del olämpliga personer där. Det gäller att hitta rätt. 
  • Tukt
    Anonym (Semester) skrev 2021-08-23 08:33:41 följande:
    Det ligger nog mycket i det.

    Det är inte så roligt och härligt att dejta som reklamen vill påvisa.

    Jag la ner dejtandet, för min egen skull.
    Ja det är i botten ett systemfel, eller hur man ska uttrycka det. Och företagen som tillhandahåller tjänsterna för dejting har ju liksom inget intresse i att folk faktiskt hittar en partner. De tjänar ju mer på att folk är singlar och dejtar.
    Sedan övergången från desktop till telefon och app har ju inte gjort det lättare. I stället för att kanske kunna sitta och kunna formulera sig vid ett tangentbord så blir det mer korta meddelande och bilder. 
    Inte så konstigt att det blir som det blir.
  • Fjäril kär

    Som kvinna kan jag meddela att det är precis lika gott om karlar som är trasiga och inte redo för nya förhållanden.

    Problemet är att folk inte klarar av att vara ensam. Man är desperat i jakt på nya förhållanden och kastar sig in i nytt efter nytt hela tiden utan att ta hand om sig och läka.

    Man får helt enkelt undvika nyseparerade människor.

  • AndreaBD
    Fjäril kär skrev 2021-08-23 10:40:04 följande:

    Som kvinna kan jag meddela att det är precis lika gott om karlar som är trasiga och inte redo för nya förhållanden.

    Problemet är att folk inte klarar av att vara ensam. Man är desperat i jakt på nya förhållanden och kastar sig in i nytt efter nytt hela tiden utan att ta hand om sig och läka.

    Man får helt enkelt undvika nyseparerade människor.


    Eller hur? När jag var på en dejting-sida ett tag, så skrev jag också till några som jag brukade prata lite med: Varför verkar karlarna tro att jag är någon slags kurator eller psykolog? Alla kommer bara med sina problem och verkar inte alls vara redo för en ny relation. 
Svar på tråden Går fan inte o dejta