Inlägg från: Friger |Visa alla inlägg
  • Friger

    Mina Adoptivföräldrar bytte namn på mig

    AnonymPerson33 skrev 2021-08-23 11:05:26 följande:

    Hej.

    Jag är född I Ryssland och har bott där i 5 år. Tillslut blev jag placerad på adoptionscenter i Estland av en viss anledning (föräldrarna var hel förkrossade). Efter ett tag blev jag adopterad av 2 svenska personer som sedan bytte namn och efternamn på mig. Känner mig inte som en 'Oskar" som dom damngav mig utan känner mig fortfarande som morsans lilla Artyom. Har jätte bra kontakt med mina riktiga föräldrar idag och släkten, vill byta namn tillbaka, hur ska jag göra om mina adoptivföräldrar inte gillar det? Heter Artyom på alla sociala medier och det är det jag är kallad av allt och alla jag känner förutom mina föräldrar.

    Är tvungen att byta då det förstör i skolssytem och sådant statligt. Som sagt, vill inte heta Oskar och känner mig absolut inte som en Oskar.

    Tänk att bli stulen av 2 främlingar av dina riktiga föräldrar o så väljer dom att byta både namn och efternamn, hur tänker man?

    Och hjälp!


    Du kan göra som kineserna. Ha två namn.

    Tog ett tag innan jag lärde mig den men många kineser har två namn. Ett kinesiskt som dom använder hemma och ett västerländskt som dom väljer själva.
Svar på tråden Mina Adoptivföräldrar bytte namn på mig