• Anonym (Frun)

    Ni som slutat swinga!

    Hej! Jag och min man har swingar ett tag, men nu känner jag inte för det längre. Tycker de senaste gångerna tex på klubb har varit jobbigt att det blir jakt kring honom. Detta var vår regel nr 1, att när någon av oss ville sluta så skulle vi det. Men han vill inte och tycker att jag löjlig eftersom att jag själv brukar gilla det. Men nu vill jag liksom ha honom för mig själv, och ha romantik och kul tillsammans. Varje gång vi ska åka bort på hotell så ska det "hända något". Kan liksom aldrig åka iväg med bara mig. Man får väl lov att ändra sig. Ja det var kul, men nu vill jag inte längre. Han förstår inte varför jag är ledsen och besviken över att han blir putt, småsur, över att jag vill sluta. Tycker liksom inte att han respekterar mig.

    Har någon slutat och kunnat reda ut skiten?

  • Svar på tråden Ni som slutat swinga!
  • Anonym (Swings)

    Vi har inte slutat helt och hållet men har haft lite avbrott då och då för att någon av oss har känt oss lite mätta på det.

    Vi har som en orubblig regel att den som vill minst är den som bestämmer. Är det minsta lilla tveksamhet, olust känsla eller något som inte känns bra så måste man lyssna på det. Oavsett om man är fullt upptagen med att ha sex eller om det är på väg till en träff eller klubb. Om han inte lyssnar på dig så när det gäller det här så måste ni sluta. Han visar varken dig eller ert förhållande den respekt som swing kräver. Om du viker dig för hans barnsliga gnäll så KOMMER det att äta upp er

  • Anonym (Frun)
    Anonym (Swings) skrev 2021-08-25 22:26:47 följande:

    Vi har inte slutat helt och hållet men har haft lite avbrott då och då för att någon av oss har känt oss lite mätta på det.

    Vi har som en orubblig regel att den som vill minst är den som bestämmer. Är det minsta lilla tveksamhet, olust känsla eller något som inte känns bra så måste man lyssna på det. Oavsett om man är fullt upptagen med att ha sex eller om det är på väg till en träff eller klubb. Om han inte lyssnar på dig så när det gäller det här så måste ni sluta. Han visar varken dig eller ert förhållande den respekt som swing kräver. Om du viker dig för hans barnsliga gnäll så KOMMER det att äta upp er


    Han går ju med på att sluta, men blir liksom sur, besviken, himmeln faller tråkigt. Får honom inte att förstå hur jag känner nu.. han är väldigt respektfull i övrigt och han älskar mig mycket. Han förstår inte "hur hans attityd i hans svar " sårar mig.

    Vill liksom inte gå runt och ha ångest för att han får FOMO.
  • Anonym (resans slut?)

    Kanske har det gått inflation i hans sexliv? Nu känner han på sig att han inte kommer att klara av tända på romantik och intimitet med bara er två i längden.

  • svenskitelge

    Min fru hade samma feeling ett tag. 
    Hon sa att hon inte ville swinga mer och vi var anmälda till fester som vi tackade nej till. 
    Dock så gav hon mig tillåtelse att fortsätta träffa andra bara jag var öppen med det. 
    Det var inget som jag nappade på då jag inte vill "jaga".
    Efter ett uppehåll på någon månad så var vi på en resa och då trillade hon dit igen och nu har jag en mer tillbakadragen roll och det är hon som väljer vilka tillställningar vi ska på. 
    Men det är med samma frekvens som tidigare. 
    Vi har ju även fler vänner i swingersvärlden än i vanliga så att sluta tvärt skulle kännas väldigt konstigt. 

Svar på tråden Ni som slutat swinga!