• Fri 27 Aug 2021 13:05
    794 visningar
    7 svar
    7
    794

    Bror som bara pratar om sig själv

    Måste bara få ur mig detta.. har en bror som börjat studera vidare och sedan dess har han blivit så otroligt skrytig.. (jag pluggar också dock musik så kommer ha ett helt annat yrke) han pratar bara om sig själv och när jag ringer honom för att planera en present till mamma så frågar jag hur det är med honom och då börjar han dra hela storyn om alla hans ?bedrifter? och jobb.. han frågar inte en ENDA gång hur det är med mig.. trots att han vet att jag är en väldigt känslig person. Det gör ont i mig när han skryter framför mina föräldrar.. han frågar aldrig heller hur det är med dem.. och när han kommer på besök känns det som att mamma vill fixa en massa som hon inte tänker på när jag kommer på besök..det känns som att han har blivit så skrytsam och glömt sina goda värderingar.. har gått så långt att jag inte vill vara hemma på besök när han är där. Det känns så sorgligt och saknar min bror som han var förut.

  • Svar på tråden Bror som bara pratar om sig själv
  • Anonym (Eveli­na)
    Fri 27 Aug 2021 13:10
    #1

    Har du sagt det till honom? Hur du upplever honom, menar jag.

  • Fri 27 Aug 2021 13:15
    #2

    Ja jag har sagt det men då säger han att han inte alls bara pratar om sig själv.. och att han är känd i sin klass för att vara den personen med vettigast och mest humana värderingar.

  • Anonym (S)
    Fri 27 Aug 2021 13:22
    #3

    Låter som en kille som mått rätt dåligt i ganska många år och nu äntligen får den bekräftelse han alltid har saknat, och då blir det överslag istället.

  • Fri 27 Aug 2021 13:32
    #4

    Har aldrig tänkt på saken ur den synvinkeln.. men så kan det mycket säkert vara

  • Anonym (Eveli­na)
    Fri 27 Aug 2021 13:43
    #5
    Förvirradetjejen skrev 2021-08-27 13:15:32 följande: