• MiaN77

    Vill inte flytta med min man - är kär i en annan

    Jag är en kvinna på 44 år. Jag är har ett bra jobb som administratör på ett stort företag, är gift sedan 20 år med en fem år äldre man och vi har två barn. Utåt sett en "typiskt sund och lycklig kärnfamilj" med villa, Volvo och vovve. Ja, eller inte vovve då men ni förstår hur jag menar. Men på insidan håller jag på att gå sönder av att jag inte vet hur jag ska göra vad gäller min tillvaro.
    Jag lever i en nästan sexlös relation med min man. Från att ha haft sex flera gånger om dagen i flera år i  början av vår relation har vi nu det max en gång i veckan och det är alltid samma sak, det är alltid på hans villkor - han kommer in i mig, gör det han ska och sen inget mer. Jag har försökt ta upp det att jag vill mer än det men varje gång blir han sur och avfärdar det med "vi har väl det bra som vi har det, varför ändra på det?" Jag har mer behov än det och när "A", en 20-årig praktikant började på mitt jobb i januari så slog det gnistor nästan direkt. Flörtade redan första dagen och andra dagen red jag honom på soffan i fikarummet och sedan dess har vi gjort det flera gånger om dagen, både på jobbet och utanför.


    I mars sade jag till min man och mina barn att jag skulle resa till min bästa väninna över helgen. I själva verket tog jag och "A" in på hotell och knullade som kaniner för att tala klarspråk (hade ägglossning och det var ett under att jag inte blev gravid). "A" får mig att leva, känna mig uppskattad och jag vill nog påstå att jag är upp över öronen förälskad i "A". Jag blir varm, glad, leende och pirrig bara av att skriva om honom här. Han säger också att han älskar mig och tycker att jag som äldre kvinna är "cool att vara med". Sexet är så härligt och varierat. "A" är dessutom mer välutrustad än min man och sexet är det bästa jag någonsin haft. Jag är upp över öronen förälskad i "A" och skulle gärna vilja fördjupa relationen med "A" ännu mer och gärna skaffa barn med honom innan det blir försent för mig. Men som gift och med två barn (8 och 10) är det inte bara att bryta upp.


    Och nu har jag ställts inför ett riktigt dilemma. Min man berättade häromdagen att han fått jobb i Umeå, där han är uppväxt och han börjar på 1 oktober och som han längtat tillbaka till i flera år ända sen han flyttade hit till Stockholm. Han är så entusiastisk och i början av september ska vi åka upp och titta på ett par hus som han vill att vi ska flytta till. En flytt skulle innebära att jag skulle tvingas säga upp mig från mitt jobb och bli "hemmafru" på heltid och få över 60 mil till "A" och jag vill absolut inte tappa honom som jag känner det nu. Han gör mig glad och lycklig och levande. Jag vill heller inte skiljas från mina barn och jag vill gärna inte splittra dessa heller att de måste välja att bo med deras pappa eller med mig om jag skulle bli kvar här. Jag vet inte ut eller in. Jag vet att jag skulle bli deppig och ingen bra fru alls om jag flyttade med min man. Och sakna ihjäl mig efter barnen om vi bröt upp och jag blev kvar här och inte hade de på heltid.  


    Jag spelar bara att jag är glad för min mans skull och försöker engagera mig så gott jag kan i hustittandet men det är bara ett skådespel för att hålla fasaden uppe. Jag gråter ofta sent på kvällarna inne på toaletten när jag tänker på hela situationen. Jag vill då inget hellre än att "A" skulle komma och hålla om mig, ta mig därifrån och ha sex med mig.
    Jag skulle vilja ha några kloka råd känner jag, för själv vet jag inte hur jag ska göra.
    Hade helst önskat att nuvarande situation skulle kunna förbli i många år framåt eller att min man lämnade mig och försvann helt ur mitt liv och att jag kunde ha barnen på heltid och.skapa ett nytt liv med "A". Men jag förstår ju att det heller inte går. Att livet ska vara så himla komplicerat.

  • Svar på tråden Vill inte flytta med min man - är kär i en annan
  • Anonym (aaa)

    Du gör det mer komplext än det behöver vara. Hur du stannat hos en man som i princip begår övergrepp en gång i veckan är liksom konstigt. 

    Nu har du världen chans att bryta upp. Om du inte klarar av att vara ärlig så säg att han får flytta dit själv, se hur det är (typ ett halvår), bo i lägenhet. Då hinner ni processa ett uppbrott. 

  • Anonym (V)

    Alltså har inte läst hela, men varför vara med någon över 20 år yngre. Är det inte som att dejta sitt barn? Jag skulle inte ens vara med någon 4 år yngre så fattar det inte alls. Ni är mentalt och fysiskt på helt olika ställen i livet. 

  • Fiona M

    Gör slut.

    Du är olycklig och otrogen, så varför ens överväga att sätta dig i en ännu värre sits?

    Gå i familjeterapi för att hantera uppbrottet så ni kan samarbeta om barnen.

  • Anonym (Jao)

    Vaddå, har han bestämt att ni ska flytta och försämra din ekonomi utan att fråga dig? Det låter som om ni inte ens pratat om det?

    Det är väl ett större problem än din lover boy (som ändå kommer dumpa dig när han vill ha någon att flytta ihop och skaffa barn med).

  • Tom Araya

    Många faktorer som spelar in...

    Du är missnöjd med sexlivet (som han inte bryr sig om att förändra eller vad du vill) och nu har han alltså planerat en flytt utan att ens rådgöra med dig.
    Vill du fortsätta att leva ihop med denna man?

    Jag tror inte att du ska fastna för mycket i 20-åringen du träffat genom jobbet...

    Ja, det är problematiskt att separera med gemensamma barn.
    Om ni separerar före Luleå-flytten så blir det svårare för honom at få barnen med sig, lättare för dig att behålla dem där ni bor nu.

  • SweeneyToad
    Anonym (Jao) skrev 2021-08-29 14:58:53 följande:
    Vaddå, har han bestämt att ni ska flytta och försämra din ekonomi utan att fråga dig? Det låter som om ni inte ens pratat om det?
    Det är väl ett större problem än din lover boy (som ändå kommer dumpa dig när han vill ha någon att flytta ihop och skaffa barn med).
    Du kan omöjligt veta detta. Så skriv inte så tvärsäkert. 
  • Anonym (L)
    Anonym (aaa) skrev 2021-08-29 14:29:09 följande:

    Du gör det mer komplext än det behöver vara. Hur du stannat hos en man som i princip begår övergrepp en gång i veckan är liksom konstigt. 

    Nu har du världen chans att bryta upp. Om du inte klarar av att vara ärlig så säg att han får flytta dit själv, se hur det är (typ ett halvår), bo i lägenhet. Då hinner ni processa ett uppbrott. 


    Hur begår han övergrepp? Förklara. Ts vill ju ha sex med honom, låter det som? Det är ju hon som vill ännu mer.
  • Anonym (F)

    Du är förblindad av A. Är han vid sina sunda vätskor vill han inte ha barn med dig. Han kommer träffa någon i sin ålder, det är bara en tidsfråga.

    Varför måste du bli hemmafru i Umeå? Och hur kan din man bara bestämma att flytta till Umeå är en bra idé för hela familjen?

  • Miss Skywalker

    För det första. Det hade snarare varit ett under om du blivit gravid vid 44 års ålder. Läs på lite om fertilitet. Tycker du att du är en bra fru nu? Undrar eftersom du skrev att du inte skulle vara det om ni flyttade. Berätta för din man att du knullar 20 åringar på jobbet och på hotell så löser sig ditt problem av sig själv..

  • Anonym (L)

    Oj, stackars dig.. eller så inte.

    Du är otrogen och verkar inte älska din man längre så det är rätt självklart vad du ska göra nu. Du bör skilja dig. Barnen kommer att vänja sig. Det funkar inte att hålla ihop bara för barnens skull.

    Om han flyttar så får ni turas om att ha barnen och göra upp en plan som passar er båda. Annars får han väl stanna kvar i Stockholm där han har sina barn. Gå i familjeterapi så ni kan få hjälp att samarbeta om barnen. Självklart kan du inte bara ha barnen för dig själv och sticka iväg med den unga killen. Barnen har rätt till sin pappa också.

    Skilj er och kom överens om hur ni ska göra gällande barnen. Jag tycker dock inte att du ska hänga upp dig på den här unga killen du träffat. Nu vet jag inte om det är kärlek mellan er eller inte men jag skulle inte tro det. Han är mycket yngre än dig och risken är stor att det inte kommer att bli något seriöst mellan er. Det låter mest som att du är kär och vill ha sex. Det är väl spännande just nu men förvänta dig inte att det kommer att bli något som håller i längden. Även om du skulle vilja det så är det rätt osannolikt att A vill det. Det är spännande nu men sedan tröttnar man, oftast.

    A vill förmodligen inte skaffa familj med en 44 årig kvinna när han är såhär ung. Du måste tänka på att han är ung och är på ett helt annat plan. Tror du verkligen att han vill leva med dig och vara bonuspappa åt dina barn? Det är en väsentlig skillnad mot den typ av relation du har med honom just nu. Han vill förmodligen festa och kanske leka av sig.

    Du är mycket äldre än honom, vilket kan skapa obalans i relationen. Du vill ha fler barn men han är bara 20 år. Det är inte så många 20 åriga killar som vill ha barn och det tåget har förmodligen redan gått för din del, eftersom du är 44 år. Vill du ha barn med A så kommer du att få vänta i många år till och då går det inte längre för din del.

    A kan ju förstås vara ett undantag men nu tänker jag realistiskt och far inte efter känslorna. Förmodligen är han inget undantag utan bekräftar snarare regeln.

    Sedan hoppas jag att du inte är otrogen mot din framtida eventuella partner. Är förhållandet dåligt så gör man slut eller jobbar på det.

Svar på tråden Vill inte flytta med min man - är kär i en annan