• Anonym (Kalle)

    Problem: Dras till unga tjejer

    Hej Familjeliv. Jag är en man i 30-års åldern som har ett problem att jag fortfarande dras till yngre tjejer. Och då menar jag inte barn utan kanske 16-18 främst och jag har under många år hoppats att detta ska försvinna med åldern men det verkar inte så.

    Jag kan inte sluta titta på dom på Instagram och just nu har jag fastnar för en tjej så otroligt mycket. Nästan sjukligt. Har två skärmar inkopplade på datorn och på den ena har jag alltid bilden på henne uppe. Detta leder ju till problem då jag är för gammal för dessa tjejer (det vet jag om) och de sällan är intresserade av män i min ålder.

    Kan jag få bort dessa tankar egentligen?

  • Svar på tråden Problem: Dras till unga tjejer
  • fornminne

    Terapi? Tycker du att kvinnor över 25 är oattraktiva, eller vad är problemet? Du borde ju klicka bättre med dem personlighetsmässigt. Och även om du skulle hitta en 18-åring som var intresserad, skulle du tröttna då efter ett par år, när hon blev för gammal sas?

  • Anonym (Kalle)
    fornminne skrev 2021-08-29 18:11:35 följande:

    Terapi? Tycker du att kvinnor över 25 är oattraktiva, eller vad är problemet? Du borde ju klicka bättre med dem personlighetsmässigt. Och även om du skulle hitta en 18-åring som var intresserad, skulle du tröttna då efter ett par år, när hon blev för gammal sas?


    Kan terapi hjälpa? Det är otroligt sällan jag attraheras av kvinnor över 25, men det finns ju såklart. Ja personlighetsmässigt så skulle jag välja en 25+.

    Det är en bra fråga om jag skulle tröttna när hon blev äldre. Den risken finns ju...
  • Anonym (Kalle)
    SweeneyToad skrev 2021-08-29 18:46:45 följande:

    Äckel.

    Jävla hebefil. 


    isterband skrev 2021-08-29 18:57:02 följande:
    Instämmer
    Kallar ni homosexuella för äckliga också?

  • Anonym (Fantasi vs verklighet)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-08-29 14:27:26 följande:

    Hej Familjeliv. Jag är en man i 30-års åldern som har ett problem att jag fortfarande dras till yngre tjejer. Och då menar jag inte barn utan kanske 16-18 främst och jag har under många år hoppats att detta ska försvinna med åldern men det verkar inte så.

    Jag kan inte sluta titta på dom på Instagram och just nu har jag fastnar för en tjej så otroligt mycket. Nästan sjukligt. Har två skärmar inkopplade på datorn och på den ena har jag alltid bilden på henne uppe. Detta leder ju till problem då jag är för gammal för dessa tjejer (det vet jag om) och de sällan är intresserade av män i min ålder.

    Kan jag få bort dessa tankar egentligen?


    Lever du i celibat nu? Om inte vem har du sex med?
  • Anonym (W)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-08-29 18:58:16 följande:
    isterband skrev 2021-08-29 18:57:02 följande:
    Instämmer
    Kallar ni homosexuella för äckliga också?

    De som har uppe bilder konstant på en underårig person, ja det skulle jag.


     

  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Fantasi vs verklighet) skrev 2021-08-29 19:00:38 följande:
    Lever du i celibat nu? Om inte vem har du sex med?
    Ja det gör jag. Har inte sex med någon.
  • fornminne
    Anonym (Kalle) skrev 2021-08-29 18:36:07 följande:
    Kan terapi hjälpa? Det är otroligt sällan jag attraheras av kvinnor över 25, men det finns ju såklart. Ja personlighetsmässigt så skulle jag välja en 25+. Det är en bra fråga om jag skulle tröttna när hon blev äldre. Den risken finns ju...

    Om terapi skulle hjälpa vet jag inte, men vad är alternativet? Det är inte brottsligt att tycka att 17-18-åringar är fina, det gör många män, men du verkar smått besatt samt ointresserad av vuxna kvinnor? Då behöver man hjälp. Som du själv skriver, du är för gammal för tonåringar, och även om du själv hade varit under 25, hade det ju inte varit hållbart i längden. Man kan som sagt inte träffa 18-åringar hela livet.
  • Erika71
    Anonym (Kalle) skrev 2021-08-29 14:27:26 följande:

    Hej Familjeliv. Jag är en man i 30-års åldern som har ett problem att jag fortfarande dras till yngre tjejer. Och då menar jag inte barn utan kanske 16-18 främst och jag har under många år hoppats att detta ska försvinna med åldern men det verkar inte så.

    Jag kan inte sluta titta på dom på Instagram och just nu har jag fastnar för en tjej så otroligt mycket. Nästan sjukligt. Har två skärmar inkopplade på datorn och på den ena har jag alltid bilden på henne uppe. Detta leder ju till problem då jag är för gammal för dessa tjejer (det vet jag om) och de sällan är intresserade av män i min ålder.

    Kan jag få bort dessa tankar egentligen?


    Du verkar ju inte göra jättemycket för att komma ifrån dina tankar om du har bilder framme hela tiden och dessutom följer yngre tjejer på Instagram. Ta bort allt som lockar dig och tvinga dig själv att inte söka upp tjejerna på nätet, det är en start om du verkligen menar att du vill gå vidare i livet.
  • elin1989

    Att ha en bild på tjejen uppe hela tiden är ju inte sunt. Oberoende av hennes ålder...

    Det är inte alls samma sak som att vara homosexuell. Man kan ju tycka folk av olika åldrar är attraktiva, jag kan tycka att vissa väldigt unga män är jätteattraktiva, alltså typ 20-25 åringar (även om de nästan alltid ser för ungdomliga ut!) Men jag tycker ju att män i min egen ålder och äldre kan vara attraktiva också. Vad du pratar om låter mer som hebefili och det är ju liksom väldigt nära pedofili. Ingetdera är på något sätt okej.

Svar på tråden Problem: Dras till unga tjejer