Anotherone skrev 2021-08-29 22:56:15 följande:
Ja nu är jag förbi fyraårsdagen, jag har verkligen suttit med papper och penna månadsvis och mitt schema som underlag för att få till det. Så det vore skit om jag skulle bli sjuk precis nu eller hamna i annan sits där min SGI måste utredas och så hittar man någon liten miss någonstans.
Men när den första personen ringde upp mig och ställde frågor efter min första ansökan (gjorde också någon liten miss så därav tog de kontakt) så tyckte jag att de var tydliga med vad jag skulle göra och så har jag gjort. Vissa veckor jobbade jag närmare 90% och då blev det kanske 2st 1/8 dagar , 1 1/4 dag och sen någon liten slatt på söndagen pga jag tog måndagen därpå. Så har jag suttit...
Vi håller tummarna!
De var tydliga till mig också. Men jag trodde pinsamt nog att man kunde välja att säkra upp en lägre SGI och talade med massor av olika handläggare (man har ingen specifik, utan "vem som helst" ska kunna ta ärendet från samma avdelning) om hur jag skulle göra då, och vissa verkade mena att man kunde göra så.
dock så hade jag inte skickat nåt till min arbetsgivare om detta, det hade nog ändrat saken. för jag har släpande lön hos min arbetsgivare så tänkte att jag kunde bestämma lite själv.
så trots deras tydlighet tänkte jag lite, "jag får se hur jag gör, jag kanske säkrar upp en lägre SGI och sparar lite dagar, förlorar ju inte sååå mkt pension".
hård läxa lärd, men ganska dryg handläggare när poletten väl ramlade ner hos mig, som sade att allt var kört. fast det då fanns dagar kvar av maj att söka i (hade tex kunnat söka allt som saknades i en klumpsumma de sista dagarna även om osnyggt så det iaf blir rätt på månadssnittet) när en annan handläggare menade att det inte var mitt fel att ärendet dragit ut två månader i tid och jag fått olika info och att han skulle fixa en blankett till mig.
aja ska inte tråka ut dig med minidetaljer, men har suttit som du. och håller tummarna på att jag inte blir sjuk. from september är det 100% igen...