Inlägg från: Stefan99 |Visa alla inlägg
  • Stefan99

    Att vara introvert

    Ja hur ska man komma fram i livet som introvert, tycker det är extremt jobbigt med sociala situationer, dagen efter en stor sammankomst är jag ofta helt tömd på energi i flera dagar.

    Jag får även ofta migrän efter att ha varit på något viktigt möte, har såna anspänningar i kroppen inför sociala situationer, att äta middag med främlingar är min största skräck då jag blir så darrhänt, man kan tro att jag är en alkis men det är jag inte, jag har bara social fobi.

    Det går kanske att träna bort men man har ju inte tillfälle till detta så ofta.
    Gick en kommunikationskurs i vintras och då blev det bättre men det är ett halvår sedan nu så det känns som jag är tillbaka på ruta 0 igen.

    Jag blir så himla nervös i sociala situationer, kommer knappt på vad jag ska säga och är så rädd att säga fel och bli kritiserad.

    Att bli kritiserad är det värsta jag vet, förvisso kan värmande ord stärka men jag hakar upp mig på det negativa.

    Är också extremt rädd att göra bort mig i en social situation, har dåliga erfarenheter som barn då jag blev retad mycket.

    Kommer aldrig kunna ta ett jobb där man måste vara social, jag vill helst ha ett jobb där jag kan sitta och trycka på knappar och följa tydliga instruktioner och vad som förväntas på mig.

    Blir jag kritiserad kommer mitt självförtroende gå i botten igen

    Känns hopplöst att hitta ett jobb som passar mig.

Svar på tråden Att vara introvert