• Anonym (Jobbigt men bra)

    Gammalt ex som spökar

    Har ingen jag kan ventilera den här informationen till då den är lite känslig men behövde ändå skriva av mig.

    Att jag är så stolt över mig själv som tog kommandot och sa ifrån när ett gammalt ?ex?/flamma/barndomskärlek tog kontakt med mig efter att ha fått mig att känna mig som ett andrahandsval och känslomässigt manipulerat mig till att jag aldrig kommer vara mer värd än så för honom trots att han älskar mig, sin första kärlek? som han sa. Jag var såååå kär i honom i många år att jag förbisåg att han egentligen aldrig riktigt valde just mig. Något jag verkligen jobbat på de senaste 2 åren , att sätta mig själv och mina känslor först.

    Nu tog han kontakt och sa att han inte kunde hålla sig borta, trots att jag är i en lycklig relation sen två år tbx och han sen kanske 5 år.

    Jag ifrågasatte varför han hörde av sig och sedan sa jag att han ska hålla sig borta.

    Egentligen vet jag varför han hör av dig såhär i efterhand? trots detta är jag både stolt över mig själv som inte föll tillbaka i hand grepp om att lova men aldrig riktigt lova på riktigt. Men jag känner ändå sorg , det gjorde ont igen? att han dök upp trots att han uttrycker att han ör lycklig.. att han blir glad över att se mig lycklig.

    Jag var så nära att börja en konversation, bli vän med honom på sociala medier.. men jag höll emot. Trots att det var ett så jobbigt val.

    Att känna stolthet och sorg på samma gång känns underligt..

  • Svar på tråden Gammalt ex som spökar
  • Anonym (7)

    Starkt av dig tycker jag.

    Och bra att du arbetat igenom de jobbiga känslor han gav dig under tiden ni dejtade.

    En viss känsla av sorg och tragedi kan alltid infinna sig när en viktig kärlek gör sig påmind. Men jag tycker du gör rätt i ditt val, fortsätt att bara blicka framåt och gläds åt där du är nu :)

  • Anonym (Jobbigt men bra)
    Anonym (7) skrev 2021-09-05 20:31:01 följande:

    Starkt av dig tycker jag.

    Och bra att du arbetat igenom de jobbiga känslor han gav dig under tiden ni dejtade.

    En viss känsla av sorg och tragedi kan alltid infinna sig när en viktig kärlek gör sig påmind. Men jag tycker du gör rätt i ditt val, fortsätt att bara blicka framåt och gläds åt där du är nu :)


    Tack för ditt fina svar! 

    Jag försöker att inte tänka på det/han men det är svårt. Jag önskade han lycka till i livet osv osv.. han svarade bara OK. Känns tråkigt. Mest det jag tänker på...
  • Anonym (S)
    Anonym (Jobbigt men bra) skrev 2021-09-07 08:36:10 följande:
    Tack för ditt fina svar! 

    Jag försöker att inte tänka på det/han men det är svårt. Jag önskade han lycka till i livet osv osv.. han svarade bara OK. Känns tråkigt. Mest det jag tänker på...
    Du gjorde det jättebra!!

    Orsaken att han kontaktar dig, att han skriver fina saker osv är för att han vill se om han fortfarande kan få dig, och inte uteslutet att han skulle utnyttja dig för sex heller om du skulle ställa upp. Återigen, BRA gjort!! Du är värd mer :)
  • Anonym (Jobbigt men bra)
    Anonym (S) skrev 2021-09-07 09:01:15 följande:
    Du gjorde det jättebra!!

    Orsaken att han kontaktar dig, att han skriver fina saker osv är för att han vill se om han fortfarande kan få dig, och inte uteslutet att han skulle utnyttja dig för sex heller om du skulle ställa upp. Återigen, BRA gjort!! Du är värd mer :)
    Ja så tänker jag med. Att det var därför han hörde av sig. 

    Tack!!!
Svar på tråden Gammalt ex som spökar