• Anonym (försn­abbt)
    Sun 5 Sep 2021 19:48
    910 visningar
    21 svar
    21
    910

    Dejta man med barn

    Det är en man som visat intresse för mig. Vi har bara setts i förbifarten två gånger. Vi har alltså inte varit på dejt, men han hör av sig nästan jämt. Han verkar vara snäll och trevlig men vi är som sagt bara i lära-känna-varandra-stadiet just nu. Han verkar dock ha fattat stort tycke för mig, vilket givetvis är smickrande men aningen komplicerat då han har ett barn boende hos sig varannan vecka. Min ex-sambo hade två barn och vårt förhållande gick åt skogen då hans syn på barnuppfostran skiljde sig avsevärt från min. Han tyckte exempelvis att det var normalt att hans 5-åring gick i blöja och fick spela våldsamma TV-spel varje vaken tid. Han var väldigt slapp i sin barnuppfostran medan jag tycker om när det finns struktur. Därför drar jag mig något inför att fortsätta att träffa denna nya man, även fast han verkar vara en avsevärt bättre far till sitt barn än vad mitt ex var. 

    Jag vill dock gå långsamt fram medan han jäktar. Han pratar jämt och ständigt om sitt barn (han försöker väl "sälja" in barnet för att jag ska börja tycka om barnet), men det förhindrar mig från att lära känna honom. Alla hans meddelanden handlar om vad hans barn sagt eller gjort som han tycker är jättegulligt. Jag vet knappt något om honom. Han har bjudit in mig till honom och hans barn flera gånger men jag har avböjt då jag tycker att det är att gå alldeles för fort fram. Har ju inte ens varit på dejt med honom själv än. Hur hade ni gjort - hade ni lagt detta på is eller fortsatt? Han är intressant men hur han pushar på med sitt barn gör att jag backar. Jag vet som sagt vilket åtagande det är att involvera sig med någon som har barn sedan tidigare och jag vill inte beblanda mig i något sådant förhastat. Hur bör jag hantera honom?

  • Svar på tråden Dejta man med barn
  • neverp­reggo
    Sun 5 Sep 2021 19:54
    #1

    Du vet knappt något om honom? För mig är han alldeles för på.

  • Sun 5 Sep 2021 20:05
    #2

    Varning: en person du knappt känner säljer in sitt barn innan ni själva kommit nära. Släpp! Han vill ha avlastning i hemmet, inte dig. Kolla upp hur hans dejtinghistorik varit, men inte med honom, kolla andra vägar. Han gör allt i fel ordning.

  • Anonym (Bloom­)
    Sun 5 Sep 2021 20:13
    #3

    Jag tänker att det inte är konstigt att han pratar så mycket om sitt barn som är i stort sett hans liv just nu. Om jag och min man gick isär så skulle det där vara jättesvårt för det är ju bara han som förstår när jag berättar om allt barnen sagt och gjort. Han saknar säkert någon att dela saker med och är lite för ivrig. Men ta det lite lugnt och försök lära känna honom. Det är inte fel att säga att du vill gå varsamt fram.

  • Anonym (L)
    Sun 5 Sep 2021 20:17
    #4

    Frågan är, kan du tänka dig att vara tillsammans med någon överhuvdtaget som har barn eller handlar det bara om att ni måste ha samma syn på barnuppfostran och struktur?

    Han verkar väldigt intresserad och han vill nog se till att du tycker om hans barn, vilket självklart är viktigt för honom då han inte vill ödsla tid på någon som inte accepterar hans barn. Jag håller dock med om att ni bör träffas ensamma först. Det är ju för tidigt att blanda in barnet redan nu. Ni borde ju träffas flera gånger ensamma innan han låter dig träffa barnet. Vet inte riktigt hur han tänker just där. Kanske vill han se hur du går ihop med barnet så tidigt som möjligt för att veta om du är någon att satsa på eller inte.

    Jag tycker att du ska förklara för honom att du är intresserad men att du gärna vill lära känna honom först och umgås med honom ensam innan du träffar barnet. Säg att det är viktigt att ni två får tid att lära känna varandra innan du träffar barnet. Du måste ju få tid att lära känna honom och känna efter om han är en person du vill satsa på eller inte. Onödigt att blanda in barnet redan nu.

    Du kan också säga till honom att du gärna vill veta mer om honom. Han får absolut prata om sitt barn och berätta saker om barnet men det går ju inte att lära känna mannen om han bara pratar om sina barn. Han är ju en egen individ utöver sina barn och det är ju den individen du vill lära känna.

    Om han inte tar till sig av detta så bör du droppa honom. Då är ni uppenbarligen alldeles för olika och det lär inte fungera.

  • Anonym (iii)
    Sun 5 Sep 2021 21:12
    #5

    Det låter onekligen märkligt att han hörs av så mycket när ni inte ens träffats på riktigt.
    Att bjuda in dig när han har barnet hemma låter också konstigt, för det normala om man blivit förtjust i någon är väl just att dejta utan barn, tills man är säker på att relationen håller för att involvera barn. 

    Han verkar ivrig att "fånga in dig" innan någon annan gör det, typ. 

  • Anonym (Gjkk)
    Mon 6 Sep 2021 00:39
    #6

    Många här verkar inte umgås med folk alls för att de har barn.

    En vänskaplig fika kan man ta även med barnet. Han kanske vill se hur du beter dig med hans barn innan han vill satsa för att inte lägga en massa energi på någon som sen inte funkar med hans barn.

    Förvisso får jag lite vibbar av att han vill ha avlastning, men det är ju svårt att säg om det är så bara på TS.

    Men visst kan du säga att du hellre börjar i andra änden och träffar honom själv först.

  • Anonym (malus­)
    Mon 6 Sep 2021 05:12
    #7
    +1

    Att inleda något med någon som har småbarn?
    Nej, nej och åter nej.

    Råkar det bara komma fram efter man har blivit förtjust så blir det jobbigt, men i detta fall där mannen försöker s "sälja in" ungen innan han ens känner en?

    Nej, backa bandet.

  • Anonym (man)
    Mon 6 Sep 2021 10:30
    #8
    +2

    En normalt funtad förälder vill normalt sett INTE dra in någon ny person i barnens liv förrän man lärt känna personen ordentligt, han gör tvärtom.

    Jag tycker det är väldigt mycket varningssignaler på honom. Jag ser kastruller och kaniner framför mig typ...Flört

  • Anonym (M)
    Mon 6 Sep 2021 14:58
    #9
    hanna1204 skrev 2021-09-05 20:05:05 följande:

    Varning: en person du knappt känner säljer in sitt barn innan ni själva kommit nära. Släpp! Han vill ha avlastning i hemmet, inte dig. Kolla upp hur hans dejtinghistorik varit, men inte med honom, kolla andra vägar. Han gör allt i fel ordning.


    Så behöver det inte vara, även om det är lite tidigt att träffa barnet så nära inpå att de börjat träffas. Men han kanske vill inkludera sitt barn tidigt så att ts förstår att om hon väljer att inleda en relation med honom så måste hon vara beredd på att barnet är en stor del av hans liv. Att han pratar mycket om sitt barn ser jag som positivt, det visar ju att han älskar sitt barn. Ts kanske inte är beredd att inleda något med någon sol har barn.
  • Anonym (sprin­g)
    Mon 6 Sep 2021 15:08
    #10

    Det låter som han är ute efter en hushållerska och ny bonusmamma som kan ta hand om barnen

    Att han har så bråttom är ett varningstecken

Svar på tråden Dejta man med barn