• Anonym (Särbo)

    Särbo

    Hej alla!
    Är särbo sedan typ 7 år med en kvinna som jag verkligen tycker om ... men hon verkar tycka mer om mig, men inga problem där.
    En helg i månaden är hon hemma och ibland så sammanfaller det med att mitt barn är hos mamman. Det är sååå skönt att vara själv.
    Trots det kan jag känna att man inte borde tycka så - är det ok att vara särbo men också uppskatta egentid?
    Mitt barn räknar jag inte in i detta, barnet är meeeer än ok med sin "plastmamma" och självklart ska barnet vara med sin mamma också
    Jag tycker att särbo är en riktigt bra lösning men tar gärna synpunkter

  • Svar på tråden Särbo
  • fjanten

    Vad är problemet? Är alla nöjda är det ju toppen Funderar du på om ni borde flytta ihop eller så? Själv hade jag definitivt inte flyttat ihop med någon ny om det tog slut med min man (barnens pappa).

  • Anonym (sambon)
    Anonym (Särbo) skrev 2021-09-05 20:37:29 följande:

    Hej alla!
    Är särbo sedan typ 7 år med en kvinna som jag verkligen tycker om ... men hon verkar tycka mer om mig, men inga problem där.
    En helg i månaden är hon hemma och ibland så sammanfaller det med att mitt barn är hos mamman. Det är sååå skönt att vara själv.
    Trots det kan jag känna att man inte borde tycka så - är det ok att vara särbo men också uppskatta egentid?
    Mitt barn räknar jag inte in i detta, barnet är meeeer än ok med sin "plastmamma" och självklart ska barnet vara med sin mamma också
    Jag tycker att särbo är en riktigt bra lösning men tar gärna synpunkter


    hon kanske njuter lika mycket av sin egentid som du.

    hur menar du att hon tycker om dig mer än att du tycker om henne?
    hon kanske bara visar och uttrycker kärlek mer och inte har samma behov av egentid som du, det betyder inte nödvändigtvis att hon älskar dig mer än du.
  • Anonym (Särbo)

    Hmm, du kan nog ha helt rätt men hon uttrycker mer känslor än vad jag gör.
    Aldrig haft en bättre kvinna men är väl kanske lite .... restriktiv med känslor efter tidigare förhållanden. Vet att dåtiden inte ska påverka nutiden men ..
    Bor i varsin stad med en timme emellan ... vet inte vad jag ska tycka/göra.
    Har aldrig passat bättre ihop med någon annan men känner att jag uppskattar egentid lika mycket  - ska det vara så?

  • Anonym (sambon)
    Anonym (Särbo) skrev 2021-09-05 20:58:27 följande:

    Hmm, du kan nog ha helt rätt men hon uttrycker mer känslor än vad jag gör.
    Aldrig haft en bättre kvinna men är väl kanske lite .... restriktiv med känslor efter tidigare förhållanden. Vet att dåtiden inte ska påverka nutiden men ..
    Bor i varsin stad med en timme emellan ... vet inte vad jag ska tycka/göra.
    Har aldrig passat bättre ihop med någon annan men känner att jag uppskattar egentid lika mycket  - ska det vara så?


    ja alltså du kanske behöver den egentiden för att ladda batterier och om din partner inte klagar, varför inte bara njuta då?  

    Eller menar du att hon uttryckt att hon gärna vill ses dessa helger?

    du kanske fortfarande behöver bearbeta gamla relationer på nåt undermedvetet sätt och trivs med att vara med dig själv, tycker det låter sunt. 
    känner du att ni "måste" vara tillsammans hela tiden? tycker själv det verkar jobbigt att ha det så, så tycker ni verkar hitta en jättebra modell.
  • Anonym (Mia)

    Men gör slut med henne om du inte vill vara med henne.Taskigt beteende.

  • Anonym

    Mycket klokt att vara särbo när det finns tidigare barn med i bild.
    Skippa bonussörjan och ha separata boenden!

  • Anonym (Särbo)
    Anonym skrev 2021-09-05 21:21:03 följande:

    Mycket klokt att vara särbo när det finns tidigare barn med i bild.
    Skippa bonussörjan och ha separata boenden!


    Njaaa eller joo ...hon är den absolut bästa "plastmorsan" vi skulle kunna tänka oss - absolut. Kanske är det mitt fel som inte kan hänge mig åt en kvinna som faktiskt tycker om mig och funkar 110% med mina barn .... kan det kanske bli bättre om/när jag slutar jobba och kanske längtar mer ...men hon är ju bara ett år bakom mig.
    Är så svårt ..
  • fjanten
    Anonym (Särbo) skrev 2021-09-05 21:45:46 följande:

    Njaaa eller joo ...hon är den absolut bästa "plastmorsan" vi skulle kunna tänka oss - absolut. Kanske är det mitt fel som inte kan hänge mig åt en kvinna som faktiskt tycker om mig och funkar 110% med mina barn .... kan det kanske bli bättre om/när jag slutar jobba och kanske längtar mer ...men hon är ju bara ett år bakom mig.

    Är så svårt ..


    Men vill hon flytta ihop, men inte du? Eller vad är problemet?
Svar på tråden Särbo