• Anonym
    Mon 6 Sep 2021 22:07
    408 visningar
    6 svar
    6
    408

    Namn

    Vilket namn är finast, Maclaronsi eller Valkyriah?

  • Svar på tråden Namn
  • Anonym (Sara)
    Mon 6 Sep 2021 22:27
    #1

    Macyriah hade jag valt. Helt underbart vackert namn! Och det bästa av allt är att ungen kommer vara helt ensam i världen om sitt namn. Dina alternativ var förstås också underbart vackra, men tycker att en sammanslagning av namnen blir om möjligt ännu mer storslaget och ännu mer fantastiskt! Så det röstar jag på.

  • Anonym (Bra ihop)
    Tue 7 Sep 2021 02:16
    #2

    Tycker också en sammanslagning funkar bäst. Macaronkyria hade jag kört på. Alternativt Macaronilåda. Eller Macron.

  • Anonym (Sara)
    Tue 7 Sep 2021 07:47
    #3
    +1
    Anonym (Bra ihop) skrev 2021-09-07 02:16:34 följande:

    Tycker också en sammanslagning funkar bäst. Macaronkyria hade jag kört på. Alternativt Macaronilåda. Eller Macron.


    Åh! Macaronilåda! DET hade jag valt utan tvekan. Har nog aldrig hört ett mer fantastiskt namn än det. Och snacka om hur unik den ungen skulle bli.
  • Anonym (Hmmm)
    Tue 7 Sep 2021 09:53
    #4
    Anonym skrev 2021-09-06 22:07:53 följande:

    Vilket namn är finast, Maclaronsi eller Valkyriah?


    Jag håller med Sara - sammanslagning av namnen. Fast ja tycker ett dubbelnamn med dubbel-sammanslagning är bäst. Alltså Macyriah-Valklaronsi.
  • Anonym (Ja du...)
    Tue 7 Sep 2021 10:37
    #5

    Vill du att barnet ska få leva med att bli kallad makaronen under sin uppväxt? Om du väljer Valkyriah å andra sidan så ser det löjligt ut med h på slutet och tänk om det blir en liten timid och stillsam flicka? 


    Jag började prata med en ung kvinna vars namnskylt uppgav att hon hette Beauty. Jag gillar ovanliga namn, men de får inte bli till en belastning för barnet bara för att föräldrarna vill ha ett unikt namn. 


    I alla fall, denna kvinnan kände hela tiden en press på att vara vacker, att alltid sminka sig, vara välvårdad osv, just pga sitt namn. Hela högstadiet hade varit jobbig, många tjejer hånade henne och sa saker som att: Tror du att du är så jävla snygg eller? osv, killar var inte lika elaka men de kunde de med. 


    Hon hade namnbyteslappen redo och hade knappa 6 månader kvar till sin 18-årsdag då hon skulle byta. 


     

  • Anonym (A)
    Tue 7 Sep 2021 18:45
    #6

    Inget är i min smak.

Svar på tråden Namn