• Anonym (Ts)
    Mon 6 Sep 2021 23:14
    1011 visningar
    15 svar
    15
    1011

    Utnyttjad för sex

    Hej alla ni som dejtar eller har träffat en del människor,

    Under två års tid har jag varit singel och träffat en hel del. När det tog slut mellan mig och min sambo så tänkte jag, gud vad skönt. Gud vad skönt att äntligen få göra vad jag vill.

    Så jag gjorde vad jag ville, jag träffade en hel del killar. Gick på dejter, låg med kanske lite för många fastän jag visste innerst inne att jag inte ville det. Jag ville träffa någon, bli lär och för första gången i mitt liv inte vara i ett dåligt förhållande.

    Så efter jag lekt ett tag så började jag dejta seriöst, men det fungerade aldrig. Det blev oftast ett nej jag är nog inte redo för ett förhållande, av motpartern. Eller jag som inte ville, för det blev för mycket press. För mycket press kring sex. Oftast. Jag har en lång historia av dålig erfarenhet av sex och ibland försvinner min sexlust helt. Och det fick en del förhållande att inte funka. Och då började jag ligga runt igen, för göra en lång historia kort.

    Jag vet egentligen inte vad jag ska fråga, jag vill nog bara veta om någon vet något som får en att må bättre, istället för det typiska "det blir bättre med tiden." Men det känns som jag inte räcker till för mer än sex. När jag har dejtat seriöst har jag alltid varit extremt tydlig med att jag inte bara vill ha sex, men jag kanske har mig själv att skylla som har sex för snabbt.

    I alla fall, jag började träffa en kille 4 timmar bort. Vi sa vi skulle dejta seriöst, det var ju så långt bort och vi tyckte ju om varandra. Vi skrev varje dag, konstant. Sen träffades vi, vi hade jättekul. Träffades igen, hade kul. Sen igen. Fjärde gången åkte jag upp till honom på min semester, stannade där i en vecka. Efter tre dagar frågade han mig, vill du bli jag och du nu? Alltså i ett förhållande. Jag fick träffa hans pappa. Han bjöd in mig till hans kalas som han skulle ha om 3 veckor. Jag skulle träffa hela släkten. När jag åkte sa han, det var kul att ha dig här. Säg upp dig från jobbet och flytta hit. Jag var så kär. Jag började leta jobb i hans bostad. Började kanske tänka på en framtid ihop lite för snabbt. Men jag tänkte- 4 timmar bort. Han måste ju mena vad han säger.

    När jag åkte blev han kort på sms, hade inte tid att ringa och prata. Jag påpeka att något var kosntigt. Han sa "nej jag är bara trött. Men jag tycker om dig - det hoppas jag att du vet. "

    Men han fortsätter vara lika konstig. Han kan fortfarande inte prata i telefon med mig, för han har "grejer" att göra. Han svarar inte när jag säger att jag tycker om honom.

    Så jag skriver eftersom han aldrig har tid att prata: det känns som jag känner lite mer. Jag vill nog lite mer än dig. Så känns det.

    Och han håller med. Han vill skriva och dumpa mig, men jag ringer honom. För det tycker jag åtminstone man kan göra. Och han säger "jag var nog aldrig kär. Jag tyckte om att ha dig här under helgen, men sen när veckan kom var det inte roligt."

    Och jag förstår inte. Varför sa han till mig att säga upp mig, när han visste? Bjöd in mig på släkt kalas? Jag skulle åkt till han veckan därpå, när jag tog upp detta. Och jag frågade honom vad han gjort om jag inte frågat igen, för jag skulle ju träffat hela hans släkt annars. Och hans svar var "antagligen varit tillsammans med dig föralltid." För han tycker att sånt här är så jobbigt att prata om.

    Jag sa också till honom att han visste under hela veckan jag var där att han inte ville ha mig där, men sa inget, men hade ändå sex med mig. När han visste att jag var kär. Under tiden efteråt när han väl hade tid att prata i telefon ville han alltid ha telefonsex. När vi skrev ville han för det mesta snuska sig. Ha bilder och så vidare. Så jag sa, du träffa ju bara mig för sex. Så sa han " du har nog rätt i det. Men jag ville inte såra dig."

    Han ville försöka vara vänner, men det var nog mest för jag sa att det skulle vara jobbigt att inte kunna prata med honom mer. För hur fortsätter man vara vänner efter det? Och fyra timmar bort? Vilken människa gör så? Lägger ner tid och engagemang på en annan människa, så långt bort, för sex?

    Jag mår så otroligt dåligt och jag vet inte hur jag ska må bättre. Det känns som mitt mående är överdrivet, att jag mår för dåligt. Men jag har en fruktansvärd ångest över att jag lät allt det här hända. Och jag saknar honom jätte mycket, som en vän. Jag vill skriva till honom. Jag saknar honom ganska mycket som en vän, för han blev en väldigt bra vän på kort tid. Vi träffades i ca 4 månader bara men det kändes verkligen längre. Vi pratade ju om allt. Men jag vet att det är fullständigt korkat att höra av sig. Tycker man om någon, kanske bara som en vän, gör man väl inte så.

    För att tillägga är jag bara 23 år och han 25. Men det känns verkligen som jag inte kommer kunna öppna upp mig igen, eller kunna bli kär igen. Jag har träffat fler med liknande historier, så det är ju inte första gången. Men jag vill må bättre, men hur?!

    Det hjälper inte att prata med vänner för de förstår inte ångesten, de säger att åh du har alltid otur med killar. Tycker synd om dig. Men det kommer när du minst anar det. Kärleken alltså.

    Men kan man bli för förstörd för att bli kär igen? Allting är jobbigt nu ju. Vardagen suger och jag kan inte sova eller ta tag i livet.

  • Svar på tråden Utnyttjad för sex
  • Anonym (E)
    Mon 6 Sep 2021 23:23
    #1
    +3

    1) Dejta inte killar som bor långt bort
    2) Ligg inte för snabbt, "moderna" människor får tycka vad de vill men det ställer oftast till problem
    3) Tro aldrig på killar som stressar fram nånting, t ex att du skulle flytta dit när ni knappt ens känner varandra
    4) Spendera inte en hel vecka med en kille innan ni blivit ett par och det ska helst ha gått ett tag också
    5) Tjata inte om en kille backar, ägna dig åt ditt liv istället så visar det sig om han kommer tillbaka eller inte
    6) Ja, han har utnyttjat dig för sex men du har själv också tillåtit honom, både irl och telefonsex
    7) Självklart ska ni inte vara vänner!

    TS, den enkla sanningen är att nej, du har inte otur med killar. Du har bara inte lärt dig att ta det lugnt med dejting och dessutom sålla ut de dåliga killarna. Det finns en orsak om det är ett återkommande mönster att du träffar dåliga killar, och den gemensamma faktorn är du själv. Lär dig att vara mer vaksam så kommer du att träffa bättre killar också. Och, du är 23 år. Du kommer att bli kär igen.

  • Anonym (Anony­m@)
    Mon 6 Sep 2021 23:49
    #2
    Anonym (Ts) skrev 2021-09-06 23:14:36 följande:

     Jag har en lång historia av dålig erfarenhet av sex och ibland försvinner min sexlust helt. Och det fick en del förhållande att inte funka. Och då började jag ligga runt igen, för göra en lång historia kort.


    Obestämd
  • Anonym (refle­ktera i sitt inre)
    Tue 7 Sep 2021 00:34
    #3
    Anonym (E) skrev 2021-09-06 23:23:19 följande:

    TS, den enkla sanningen är att nej, du har inte otur med killar. Du har bara inte lärt dig att ta det lugnt med dejting och dessutom sålla ut de dåliga killarna. Det finns en orsak om det är ett återkommande mönster att du träffar dåliga killar, och den gemensamma faktorn är du själv. Lär dig att vara mer vaksam så kommer du att träffa bättre killar också. Och, du är 23 år. Du kommer att bli kär igen.


    du menar nog när hon "äntligen" fick göra vad hon ville och bestämde sig för att gå på sexturné för att leka av sig är mönstret som drar till sig likvärdiga killar, dvs "dåliga" killar.

    det är inte otur eller någon som utnyttjat dig TS utan du är i en självvållad situation och du måste komma i underfund med det innan du kan ta dig vidare.
    och det kommer du aldrig göra så länge du skyller ifrån dig.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 7 Sep 2021 08:39
    #4
    +1
    Anonym (reflektera i sitt inre) skrev 2021-09-07 00:34:18 följande:

    du menar nog när hon "äntligen" fick göra vad hon ville och bestämde sig för att gå på sexturné för att leka av sig är mönstret som drar till sig likvärdiga killar, dvs "dåliga" killar.

    det är inte otur eller någon som utnyttjat dig TS utan du är i en självvållad situation och du måste komma i underfund med det innan du kan ta dig vidare.

    och det kommer du aldrig göra så länge du skyller ifrån dig.


    Jag förväntade mig inte så nedvärderande svar från familjeliv, en hemsida för vuxna människor. Jag är myxket väl medveten om mina tidigare väl och när jag legat runt, det har varit ett aktivt val och jag har varit tydlig med alla killar jag träffat att det bara varit sex då. Så jag var lika dålig som de, visst. Men jag var alltid ärlig.

    Lika tydlig som jag varit när jag dejtat seriöst. Jag har varit EXTREMT tydlig.

    Och ja, det var skönt att åka på en så kallad sexturne efter att ha lämnat mitt ex som kallade mig ett skal han bara använde för att komma, att han inte tände på mig det var liksom bara najs att komma. Så då var det SKÖNT att få göra något som var faktiskt skönt för mig.

    Att äntligen ha sex för JAG VILLE HA SEX. Inte för som mitt andra ex som tvingade till sig sex, hotade om vi inte hade sex. Trots min vaginism jag hade då och en jävla kuk kände som en kniv. Så ja, skriv "????" eller var allmänt dryg, men det var skönt för mig att för en gångs skull göra något för jag ville. Sen är jag mycket medveten om det är dåligt och inte bra i längden, att det inte gjorde någon nytta heller.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 7 Sep 2021 08:41
    #5
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-09-06 23:49:00 följande:

    //


    Jag trodde självklart vi var i ett förhållande vid telefonsex. Jag kanske borde läst vargningsingnalerna tydligare? Men det är svårt att tänka sig att någon säger de vill vara i ett förhållande med en men ljuger för sex?
  • Anonym (Skshd­kd)
    Tue 7 Sep 2021 08:45
    #6
    -1

    När jag håller i min rock och går på stan så kan jag se vilken typ av brud du är och skulle inte ens slösat tid på att ens tänka tanken på dig.

  • Anonym (E)
    Tue 7 Sep 2021 09:05
    #7
    Anonym (Ts) skrev 2021-09-07 08:41:30 följande:
    Jag trodde självklart vi var i ett förhållande vid telefonsex. Jag kanske borde läst vargningsingnalerna tydligare? Men det är svårt att tänka sig att någon säger de vill vara i ett förhållande med en men ljuger för sex?
    Anta aldrig. Aldrig. Om det inte är uttalat att man är ett par så är man helt enkelt inte.
  • Anonym (L)
    Tue 7 Sep 2021 09:38
    #8

    Ja, han utnyttjade dig för sex och du gick på det. Han borde ha varit tydligare och inte lurat dig. Tyvärr finns det sådana människor och har alltid funnits. Du borde givetvis inte ha flyttat till hans stad efter så kort tid. Där borde du själv ha vetat bättre. Allt gick för snabbt och ni tänkte inte realistiskt alls.

    Ni bör inte vara vänner. Han har betett sig respektlöst så jag hade definitivt sagt upp kontakten. Dessutom är du ju kär i honom men han är inte kär i dig och då går det knappast att vara vänner. Varför vill du ens vara vän med honom efter hur han har behandlat dig?

    Hädanefter bör du ta det lugnt när du dejtar. Stressa inte fram något och sålla bort de dåliga killarna. Förstår att du är ledsen och mår dåligt nu men sanningen är att du kommer att må bra igen och du kommer att hitta kärleken, även fast du kanske inte tror det nu. Du kanske kommer få ditt hjärta krossat igen men du kommer att hitta kärleken, förr eller senare. Du är ju bara 23 år. Det är långt ifrån alla som hittar rätt redan i den åldern. Det kan ta ett tag. Det finns hur många som helst som har varit där du är nu och det blir bättre med tiden. Det kanske låter som en lögn men det är sant. Jag vet själv. Du kanske inte tror på det nu men du kommer att förstå en dag.

    För att ta dig vidare så bör du inte kontakta honom igen. Ta bort honom överallt. Radera, blockera. Prata med någon som du litar på, någon som du kan få stöd av. Gör saker för dig själv och ägna dig åt dina intressen. Självklart är det helt okej att bara vara hemma ibland och slappa men försök också göra andra saker. Ta dig ut, träffa människor som du tycker om och sitt inte bara hemma och grubbla. Försök tänka positivt och börja dejta igen när du känner dig redo.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 7 Sep 2021 15:53
    #9
    Anonym (L) skrev 2021-09-07 09:38:46 följande:

    Ja, han utnyttjade dig för sex och du gick på det. Han borde ha varit tydligare och inte lurat dig. Tyvärr finns det sådana människor och har alltid funnits. Du borde givetvis inte ha flyttat till hans stad efter så kort tid. Där borde du själv ha vetat bättre. Allt gick för snabbt och ni tänkte inte realistiskt alls.

    Ni bör inte vara vänner. Han har betett sig respektlöst så jag hade definitivt sagt upp kontakten. Dessutom är du ju kär i honom men han är inte kär i dig och då går det knappast att vara vänner. Varför vill du ens vara vän med honom efter hur han har behandlat dig?

    Hädanefter bör du ta det lugnt när du dejtar. Stressa inte fram något och sålla bort de dåliga killarna. Förstår att du är ledsen och mår dåligt nu men sanningen är att du kommer att må bra igen och du kommer att hitta kärleken, även fast du kanske inte tror det

    [quote=81361614][quote-nick]Anonym (E) skrev 2021-09-07 09:05:50 följande:[/quote-nick]

    Anta aldrig. Aldrig. Om det inte är uttalat att man är ett par så är man helt enkelt inte.


    Tack för ett snällt svar!
    Anonym (E) skrev 2021-09-07 09:05:50 följande:

    Anta aldrig. Aldrig. Om det inte är uttalat att man är ett par så är man helt enkelt inte.


    Nu vet jag inte om du läste min text men om du läser en gång till ser du att han frågade mig om vi skulle vara ett par.
  • Anonym (E)
    Tue 7 Sep 2021 16:11
    #10
    Anonym (Ts) skrev 2021-09-07 15:53:23 följande:
    Tack för ett snällt svar!
    Anonym (E) skrev 2021-09-07 09:05:50 följande:

    Anta aldrig. Aldrig. Om det inte är uttalat att man är ett par så är man helt enkelt inte.


    Nu vet jag inte om du läste min text men om du läser en gång till ser du att han frågade mig om vi skulle vara ett par.
    Nej du har rätt, jag läste för snabbt! Jag skulle iaf ta det som en varningssignal med en kille som håller på så där direkt ni blivit ett par. Eskalerar lite snabbt liksom.
  • Anonym (Friti­of)
    Tue 7 Sep 2021 16:25
    #11

    Lägg ner! Du har hela livet framför dig.

  • Anonym (Anony­m@)
    Tue 7 Sep 2021 16:31
    #12
    Anonym (Ts) skrev 2021-09-07 08:41:30 följande:
    Jag trodde självklart vi var i ett förhållande vid telefonsex. Jag kanske borde läst vargningsingnalerna tydligare? Men det är svårt att tänka sig att någon säger de vill vara i ett förhållande med en men ljuger för sex?
    Tänkte nog inte på detta senaste förhållandet utan hur du haft det tidigare.
    Kanske inte riktigt rätt tänk.
    Anonym (Ts) skrev 2021-09-06 23:14:36 följande:

    Under två års tid har jag varit singel och träffat en hel del. När det tog slut mellan mig och min sambo så tänkte jag, gud vad skönt. Gud vad skönt att äntligen få göra vad jag vill.

    Så jag gjorde vad jag ville, jag träffade en hel del killar. Gick på dejter, låg med kanske lite för många fastän jag visste innerst inne att jag inte ville det. Jag ville träffa någon, bli lär och för första
    gången i mitt liv inte vara i ett dåligt förhållande.Så efter jag lekt ett tag så började jag dejta seriöst, men det fungerade aldrig. Det blev oftast ett nej jag är nog inte redo för ett förhållande, av motpartern. Eller jag som inte ville, för det blev för mycket press. För mycket press kring sex. Oftast. Jag har en lång historia av dålig erfarenhet av sex och ibland försvinner min sexlust helt. Och det fick en del förhållande att inte funka. Och då började jag ligga runt igen, för göra en lång historia kort.


  • Anonym (El)
    Tue 7 Sep 2021 16:46
    #13
    +1

    Känn inte att du måste försvara eller förklara dig för människor här som inte ens känner dig och automtiskt tror det värsta eller sämsta. 
     
    Förstår att det gör otroligt ont, speciellt när ni ändå träffades och hade kontakt under flera månader, och att han "led you on"- han lurades helt enkelt för sitt egna ego och vinning, kanske för att få dig mer på fall. I vilket fall en väldigt egoistisk och ful handling och riktigt vidrigt att sen bara ta avstånd utan att förklara eller kunna stå för det. Bland det mest egoistiska och fula man kan göra! Bara där borde du dra öronen åt dig för då har han visat vad han går för och hur lite respekt han har för dig.  


     
     Förstår att du känner behov att att prata med honom men han har absolut inte betett sig rätt mot dig. Det bästa för dig är att radera honom eller i alla fall ta bort så du inte kan se hans uppdateringar och gå INTE in på hans sida och självplåga dig för det kommer bara dra ned dig i processen. Sörj och sedan "starta om dig själv på nytt". Du är fortfarande så ung och det kommer hända och du kommer träffa så otroligt många mer människor i ditt liv, svårt för dig att förstå nu men om något år kommer du se tillbaka på detta och honom och tänka- vilken jävla egoistisk idiot han var. Att han var någon att aldrig se tillbaka eller lägga energi på. Men det är sånt man lär sig genom livet! Som sagt du är fortfarande så ung än. 

     Försök lägg din värdefulla energi och tid på sånt du tycker om. Minnet av honom kommer smärta och göra sig påmint ett tag men det kommer bli bättre. Träffa vänner nu, fokusera på att bli den bästa versionen av dig själv, fokusera på karriär, träna- du kommer må såå mycket bättre av det. 

     Jag själv är en 27 årig tjej idag, och när jag tänker tillbaka på när jag var 23 så minns jag knappt vilka jag träffade då... För så preskriberat är det. Så lite kommer du också se och bry dig om honom. Han kommer vara någon du knappt minns namnet på, lovar dig det. Ge honom absolut inte den "luften" och "vinsten" att du ska höra av dig - även fast han gjort fel mot dig, fokusera på dig själv nu. 

  • Anonym (Osäke­r)
    Wed 8 Sep 2021 09:14
    #14

    Jag tolkar det inte alls så som att han utnyttjade dig för sex. Han gillade ju att du var där och var säkert ärlig i sina intentioner just då. Sedan när du åkte därifrån så fick han tid att börja tänka och kom fram till att han kanske inte hade de där känslorna som du hade utan mest drogs med för stunden. 

    Har ni aldrig träffat någon som t.ex. varit på besök hos en vän till er eller där ni själva varit på annan ort som man sedan åker hem ifrån där allt känns jättebra och man är i en lycklig liten bubbla den där intensiva veckan man spenderar tillsammans. Och sedan när man åker hem/killen åker hem och man kommer tillbaka till vardagen så känner man plötsligt att även om det var jättehärligt så tycker man att det är jobbigt när han ringer. Och den där blixtförälskelsen som man kände försvann lika snabbt som den kom.

  • Mon 20 Sep 2021 03:53
    #15
    Anonym (E) skrev 2021-09-06 23:23:19 följande:

    1) Dejta inte killar som bor långt bort
    2) Ligg inte för snabbt, "moderna" människor får tycka vad de vill men det ställer oftast till problem
    3) Tro aldrig på killar som stressar fram nånting, t ex att du skulle flytta dit när ni knappt ens känner varandra
    4) Spendera inte en hel vecka med en kille innan ni blivit ett par och det ska helst ha gått ett tag också
    5) Tjata inte om en kille backar, ägna dig åt ditt liv istället så visar det sig om han kommer tillbaka eller inte
    6) Ja, han har utnyttjat dig för sex men du har själv också tillåtit honom, både irl och telefonsex
    7) Självklart ska ni inte vara vänner!

    TS, den enkla sanningen är att nej, du har inte otur med killar. Du har bara inte lärt dig att ta det lugnt med dejting och dessutom sålla ut de dåliga killarna. Det finns en orsak om det är ett återkommande mönster att du träffar dåliga killar, och den gemensamma faktorn är du själv. Lär dig att vara mer vaksam så kommer du att träffa bättre killar också. Och, du är 23 år. Du kommer att bli kär igen.


    DETTA, är ett bra svar. Fyra timmar är onödigt långt, och du, TS, var naiv som trodde han faktiskt ville något seriöst, bara för att PÅSTOD det..


     


    Undrar, TS, låg ni första träffen? Du skrev aldrig något om det. Som (E) skrivit; Ligg inte för snabbt. Det sänder fel signaler till killar.. Jag träffade en tjej nyligen som bodde ca 1;30 timme från mig, och hade sex med henne 6 gånger på en kväll, varpå första sessionen skedde redan efter typ 1 timme. Förväntade mig helt ärligt sex dock, men ändå, vad ska man tro som kille, i såna här fall? Hon blev kär, medan jag tänkte att vi kunde bli KKs, så blev tvungen o avbryta det..


     


    Som sagt, ligg INTE för snabbt med någon du gillar. Det kommer sannolikt bara förstöra, mer än vad det gör nytta.

Svar på tråden Utnyttjad för sex