• Tue 7 Sep 2021 15:11
    3083 visningar
    14 svar
    14
    3083

    Någon mer som går på letrozol behandling som vill följas åt?

    Hej!

    Som rubriken säger :)

    Är 34 år som försöker bli gravid med första. Aldrig varit gravid innan. Genomgått min första letrozol behandling. Men tror inte det kommer bli nåt denna gång.

    Känner mig rätt ensam i den här processen så hade velat komma i kontakt med fler så man både kan ge å få stöttning å pepp :)

  • Svar på tråden Någon mer som går på letrozol behandling som vill följas åt?
  • Thu 9 Sep 2021 22:32
    #3

    Jenniepennie031:

    Hej men va kul för svar!

    Jag blir 35 i februari :) ja å sambon har snart snart varit i hop i 2 år :) så det va han som fick mig till att vilja skaffa barn :)

    Så tråkigt med missfall å att dem inte vet varför. Har dem nämt lutinus för dig?

    Jag va på vul 2 på cd 15 å då fann hon en blåsa på 15 mm men slemhinnan va tunn. Ska ta blodprov imorgon (cd 22) för å se om det ens blivit någon äl. Men känns lite som att vi kommer va börja me kur 2 å dubbel dos sen

    C20swb:

    Hej!

    Kul att du oxå hänger på här!

    Men bor du i Göteborg då? Bor i kungsbacka :)

    Vart i cykeln e du?

    Min gyn sa att funkar det inte denna gång så kör vi på dubbeldos å att du sen för ovitrelle spruta. För ja har en känsla att inget har hänt denna gång. Så vill helst att mensen börjar å om den inte gör det får ja sen käka Provera

  • Mon 13 Sep 2021 09:29
    #5

    Ah men då bor vi nära kul! :D

    Men då har vi typ samma dock e ja på cd 25 men har inte märkt av sekret så ännu så vette tusan. Har oxå väldigt oregelbunden cykel? men då hjälpte inte enkeldos letrozol.

    Jag går väl mest å väntar så att man ev kan börja me kur nr 2 istället.

    Otrivelle är en spruta som man sen kör hemma för att få det mogna ägget att släppa :)

  • Wed 15 Sep 2021 14:33
    #11
    Anonym (G) skrev 2021-09-13 09:32:43 följande:

    Jag åt enkeldos av letrozol men hade då en ofarlig cysta så det fungerade inte, tog sen dubbeldos på eget initiativ (cystan var borta då) då gyn sa jag aldrig skulle bli gravid. Lyckades bli gravid o är nu i v.40 o kommer snart föda.


    Men wow grattis till graviditeten:)
  • Wed 15 Sep 2021 14:35
    #12
    Jenniepennie031 skrev 2021-09-13 12:07:47 följande:

    Jag har blivit gravid två av gångerna mha Letrozol - men båda kurerna direkt efter missfallen har Letrozolen inte fungerat. Så denna månad (som är den första efter mf) fick jag inte utslag förrän CD 38 och väntar nu på mens. Åt först enkeldos sen efter första missfallet höjde vi till dubbeldos. Har fått använda Provera några veckor efter mf för att få igång mensen.


    Ja känner lite så att ägglossningen uteblev väl denna gång. Så vill bara börja om på nytt fast me dubbeldos istället. Om ingen mens kommer så ska ja oxå använda Provera
  • Thu 16 Sep 2021 14:51
    #14
    MariaMi skrev 2021-09-15 11:31:52 följande:

    Hej på er kämpar :) 

    Jag följs gärna åt! Läst era inlägg och väntar med spänning nu på era uppdateringar :D

    Kan börja med att komma med lite pepp om att denna behandling tidigare funkat för mig.

    2018-2019 gjorde jag denna resa vilket resulterade i en liten son som snart fyller 2 år. Först hade jag inväntat mens i några månader för att sedan söka hjälp hos gyn. Fick bekräftad pcos och även hypotyreos. Tog några månader innan jag tillslut kom igång med "behandlingen".

    Jag behövde vid det tillfället äta 2 kurer, första kuren enkeldos Letrozol som inte gav resultat och anda kuren dubbeldos som gav "guldägget" som blev sonen. Hade då haft en äggblåsa från CD12, ägglossning på CD20 och plus på stickan på CD36.

    Började dock om nu i år igen, för syskonönskan. Varit utan preventilmedel sen i maj men inte fått mens än. 

    Fick sedan testa dubbeldos nu i augusti som inte gav något och sedan provera som jag ätit tills igår, då blödning på dag 8 så avslutar kuren som skulle varit 10 dagar egentligen. Så är på CD2 idag, kommer börja med trippelkur Letrozol imorgon på CD3. :)


    Hej! :)

    Man hoppades ju att det skulle gå på första försöket men får hoppas på att det tar sig på andra försöket.

    Grattis till din 2 åring! :)

    Första kuren för mig gav ju inte en så stor äggblåsa 15 mm men hade tunn slemhinna fortfarande så hade inga förhoppningar. nu e jag ju på cd 28?

    Jag har ju pco tror du äl kan bli senare fast jag gått på letrozol?

    Åh spännande! :)
Svar på tråden Någon mer som går på letrozol behandling som vill följas åt?