• 1979sandy

    Framfall?

    Hej alla ni, 

    Vill så gärna höra om andra erfarenheter med framfall. Eller det är vad jag tror det är i alla fall. Är 42 år o haft två kejsarsnitt, så har inte haft problem med födslar på det sättet, men däremot oerhört förstoppad under en stressig period för några år sedan. Nu helt plötsligt känner jag att det börjat skava lite, precis vid slidöppningen. Känns som om det buktar ut nåt, från båda sidor liksom. Alltså både främre o bakre slidväggen kan man  liksom "se" i öppningen..Förvånad nu går man ju inte omkring o kollar sig mellan benen konstant direkt, så kommer inte ihåg hur jag såg ut förr.... Har läst på om cystocele, alltså urinblåsa framfall o allt tyder på det. Ska kissa konstant o har börjat få svårt att håla tätt och det är där det buktar ut mest... Nån som opererat sig för detta? Ska gå till gyn nästa vecka, ville mest höra hur andra har/haft det. Och .. kan ni andra se eller känna slidvöggarna i öppningen?Skäms 

  • Svar på tråden Framfall?
  • Anonym (H)

    Inte svar på dina frågor men vill råda dig att Gyn undersöker dig ståendes/sittandes på huk/att du får hosta i gynstolen. Nåhot utav det iaf. Framfall har en tendens att inte synas i gynstolen (pga tyngdlagen)

Svar på tråden Framfall?