• Anonym (Björnbär)

    Otacksam sambo med pissig attityd

    Ber om ursäkt redan nu för lång text. Hoppas att ni orkar läsa.

    Jag studerar på heltid och just nu är det på distans så är inte i skolan något men studerar hemma. Idag har jag suttit i gruppmöte och hållit på med en gruppuppgift länge. När jag var klar, hade ätit middag sådant så passade jag på att baka en kaka till min sambo som jag vet att både han och jag tycker om. Ville överraska honom lite. Diskade även undan en del av hans disk och gjorde lite fint i köket.

    Så vad händer när han kommer hem? Han börjar klaga på att det ligger några bestick i diskhon (som är mina) och är sur för att jag inte har diskat dem. Han sa att jag inte skulle ta illa upp men han sa det ändå på ett drygt sätt. Han sa att om jag är hemma hela dagarna så borde jag ha all tid i världen att diska. Tog väldigt illa upp med tanke på att jag har bakat en kaka åt honom OCH diskat en del av hans disk, en stekpanna och kastrull bland annat. Att han då kommer och klagar på att jag har lämnat några bestick i diskhon känns känns så förbannat onödigt och irriterande. Här står jag och bakar och hjälper honom med disken, för att han jobbar 12 timmar i rad och så har han mage att komma och klaga på att jag har lämnat några av mina bestick i diskhon..

    Han sa inte ens tack när jag berättade att jag hade diskat en del av hans disk. Kakan blev han dock glad för och berömde den men ändå. Han la fokus på några bestick i diskhon och dödade hela stämningen. Hade tänkt ha en myskväll men det blev ju inte så. Jag sa att han är en otacksam idiot och när han sa godnatt svarade jag inte och då blev han upprörd.