• Anonym (Sch)
    Wed 8 Sep 2021 06:42
    231 visningar
    7 svar
    7
    231

    Relation

    Vi har redan gått isär , jag blev lämnad.

    X kallar denne för Hen, hittat en ny. Jag har upptäckt saker , blev arg o hackat på Hen . Vi har kontakt än pga barnen. tar åt sig så mycket o gjorde mycket fel i början som inte berättade allt från början att känslorna var borta när vi bodde ihop.

    Det skulle ta tid för mig att bearbeta allt o X redan är bit på väg? med bearbetningen. Hade idioten sagt från början hade det vart annan situation idag.

    Det finns bara vänskapskänslor för mig , Hen vill inte klippa av banden. Jag vill inte heller ha X tillbaka.

    Nu undrar jag: eftersom det är blandade känslor efter skilsmässan, Hen har känslor för den nye ?kompisen? - inte ihop än?, tar åt sig så mycket då jag hackat o ältat på X då jag fått veta saker efteråt.

    Är man verkligen redo för nytt förhållande då efter sån reaktion på det sättet?

    Jag har hört märkliga delar om denna nya o rädd att denne utnyttjar Hen. X vet inget om det jag vet. Tänkte att C får skylla sig själv.

  • Svar på tråden Relation
  • Anonym (Rakt på sak)
    Wed 8 Sep 2021 06:58
    #1

    Så här är det ts. Jag förstår att du går igenom väldigt mycket men du har inte med ditt x nya relationer att göra, faktiskt. Du behöver inte fundera på det alls. Men ja, hen kan absolut vara redo för en ny relation, det som gjorde att hen bröt med dig har ju inte kommit upp från en dag till en annan utan pågått ett längre tag. Känslorna för dig kan ha försvunnit för länge sen. Sedan tror jag knappast att en relation så nära en skilsmässa funkar, men det är inte ditt problem. Om hens partner utnyttjar hen så är det också hens ensak. Hen är en vuxen människa och du är inte hens morsa. Och det trots att ni har barn ihop. Ju snabbare du accepterar att du inte har ett dugg med hens liv att göra, desto bättre.

  • Anonym (111)
    Wed 8 Sep 2021 07:03
    #2

    Man mår ofta dåligt om man är den som blev lämnad och speciellt om det skedde saker som inte känns ok. 

    Men du ska givetvis sluta hacka på ditt ex. De enda du ska fokusera på är att det blir bra runt barnen! Det är det enda du och ditt ex behöver prata om. Visa att du är stark, kan gå vidare utan att tjata med exet. 

    Hur exet hantera sitt, om den där kompisen blir en riktig partner eller kanske en rebound osv, det är inte din sak att prata om eller lägga dig i. Om du hade mött någon, hade du då uppskattat att exet hackade på dig om det? 

    Så länge exet är en bra förälder och sköter det som finns runt barnen så får du vara nöjd. 

  • Wed 8 Sep 2021 07:15
    #3

    Du har ingenting med ditt ex nya liv att göra överhuvudtaget.

    Slut betyder slut och hen är fri att göra exakt vad den själv vill.

    Att du har upptäckt saker i efterhand är också totalt irrelevant. Varför hacka på ex om saker som ändå inte kan ändra läget? Slut är slut.

  • Anonym (Sch) Trådstartaren
    Wed 8 Sep 2021 07:25
    #5

    Förstår era synpunkter. Men det jag hade hackat på hen , så var det X som började o ljög om saker som hände nu i veckan o Hen förvärrar situationen.

    Båda Mådde dåligt pga av det. Lätt samtidigt dra upp lite av förflutna.- det är ändå sååå många år tillbaka vi vart tillsammans o bara bott själva kort tid.

    Men det känns lite lättare idag än förut.

  • Wed 8 Sep 2021 09:18
    #6
    Anonym (Sch) skrev 2021-09-08 07:25:23 följande:

    Förstår era synpunkter. Men det jag hade hackat på hen , så var det X som började o ljög om saker som hände nu i veckan o Hen förvärrar situationen.

    Båda Mådde dåligt pga av det. Lätt samtidigt dra upp lite av förflutna.- det är ändå sååå många år tillbaka vi vart tillsammans o bara bott själva kort tid.

    Men det känns lite lättare idag än förut.


    Välj era strider. Vissa saker är helt enkelt inte relevant information för något annat skäl än att trycka ner varandra pga sorg och ilska. Det gynnar verkligen inte er kontakt som förälder.

    Tänk på att ert gnölande och ljugande i slutändan kan resultera i vårdnadstvist eller i minsta fallet svårigheter att samarbeta kring barnen.

    Skärp er och bete er som folk.
  • Anonym (X)
    Wed 8 Sep 2021 09:23
    #7

    Visst har du haft flera trådar? Det är tufft med separationer men man måste acceptera även om det är svårt. Försök att minimera kontakten och håll den endast skriftligt tex ett mail i samband med byte för barnen, och ingen kontakt alls emellan bytena om det kan undvikas.

    Vad han gör eller vem han umgås med är hans ensak.

  • Anonym (Sch) Trådstartaren
    Wed 8 Sep 2021 10:35
    #8

    Nej, jag har inte varit med på andra trådar.

    Vi ses inte längre på det sättet är det bra, visst är det tufft efter ett förhållande. Det funkar bra med samarbetet med barnen, det är bara känslomässiga biten som är jobbigt. Det tar tid men det blir bättre längre fram.

Svar på tråden Relation