• Anonym (Tveksam)

    Fejk tinderprofil?

    Hej!

    För ungefär två dagar sen så fick jag ett meddelande från en vän att hon hade sett min kille på tinder. Blev chockad då vi har varit tillsammans i ett år nu. Hon skickade skärmdumpar på hans profil, och mitt hjärta sjönk direkt. Var så chockad att jag inte ens kunde gråta, men kände hur ångesten växte inom mig. Jag konfronterade honom och han blev själv chockad och arg, för enligt honom är det fejk. Han påstod sedan att det är förmodligen en av hans vänner som ligger bakom skiten, eftersom hans vän har gjort detta mot någon annan han känner. Om det är sant, vet jag inte. Han sa att han skulle få fram bevis, och det fick jag dagen därpå när han skickade en skärminspelning som han påstår hans vän har tagit, och där han tar bort profilen. Alla bilder som han har lagt ut, är bilder jag har fått skickat till mig men ett av de stod ut och det var en bild jag hade redigerat åt honom. Han påstår då att denna bild har han skickat i en vängrupp för att få åsikter om hur bra den ser ut. Och därifrån har denna vän fått dessa bilder ifrån förmodligen.

    Hade ni trott på detta?

    // ångestfylld tjej

  • Svar på tråden Fejk tinderprofil?
  • Anonym (tyvärr)

    jag tror han ljuger. varför ville han fråga sina vänner om bilden du redigerat såg bra ut? låter som en jättekonstig efterhandskonstruktion. nej. jag hade inte trott på det.

  • Ms H

    Han kan väl visa dig den vängruppen med skickad bild i så fall. Där syns ju datum och så.

  • Anonym (Tveksam)
    Anonym (tyvärr) skrev 2021-09-08 11:49:26 följande:

    jag tror han ljuger. varför ville han fråga sina vänner om bilden du redigerat såg bra ut? låter som en jättekonstig efterhandskonstruktion. nej. jag hade inte trott på det.


    Frågade också det. Han sa då att han alltid frågar kring hans bilder, och det gör hans vänner också.
  • Anonym (Tveksam)
    Ms H skrev 2021-09-08 11:50:57 följande:

    Han kan väl visa dig den vängruppen med skickad bild i så fall. Där syns ju datum och så.


    Han säger att de bilderna inte finns kvar i snap chatten eftersom de försvinner efter 24 h..
  • Anonym (L)

    Nej, tror det är BS, be att få prata med han som gjorde detta för det skulle vara kul. Öga mot öga. 

  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (L) skrev 2021-09-08 13:01:44 följande:

    Nej, tror det är BS, be att få prata med han som gjorde detta för det skulle vara kul. Öga mot öga. 


    Bra idé, men jag har ett förslag: prata med kompisen utan att killen vet! Det kan bli väldigt upplysande..... Det borde vara enkelt för honom att berätta vilken kompis det handlar om.
  • TriC

    Nej, det skulle jag givetvis inte ha trott på. Man får inte vara hur godtrogen och lättlurad som helst. Sorry! 

  • Anonym (-)

    Nä, jag hade inte trott på att en kille som blivit påkommen på Tinder.....

    Rimligtvis borde vännen kunnat ringa dig och be om ursäkt själv...

  • Anonym (Malin)

    Kan mycket väl stämma, har en tjejkompis som blivit utsatt för samma sak av ett svartsjukt ex som ville sabba hennes nya förhållande.
    Verkar inte så smart att lägga ut bild om han visste att dina kompisar var på Tinder, är han lågbegåvad?

    Kolla med "vännen", han kan förstås ljuga men kanske inte. Ingen vill bli beskylld som oskyldig. Och sen håll koll på killen om du ska ha honom kvar.

  • Anonym (Nejnej)

    Nej?Jag tror han ljuger för att han blivit påkommen och tycker det är genant. Tycker också du ska kolla vilken ?kompis? det handlar om. Det där med att killar skulle be killkompisar om råd angående bilder är med all sannolikhet trams det med.

Svar på tråden Fejk tinderprofil?