• Thu 9 Sep 2021 09:17
    802 visningar
    11 svar
    +1
    11
    802

    Tvätta händerna

    Har länge tänkt på när man går på toa, efter man är färdig och har tvättat händerna hur öppnar man då dörren. Förstår att de flesta anser att deras privata toadörrar i hemmet är fräscha men när man befinner sig på offentliga toaletter???? Själv har jag utvecklat en teknik där jag nyttjar armbågen samtidigt som jag trycker mig mot dörren. Hur gör ni? Svara gärna på mitt formulär, är väldigt intresserad.

    docs.google.com/forms/d/12H0KC4tz4IAqSz8vfsJeEYjvwKuT8jFngF124jEWCVM/edit&ts=6139a42f

  • Svar på tråden Tvätta händerna
  • Anonym (Greta­gris)
    Thu 9 Sep 2021 09:43
    #1

    Men verkligen, fått precis samma tanke nu i pandemitider! Jag brukar ta ett papper att öppna med och sedan kasta de mot papperskorgen när jag går ut! Tyst

  • Anonym (Skept­isk)
    Thu 9 Sep 2021 09:47
    #2
    +1

    Jag har i många år använt en pappersbit för att öppna handtag på offentliga toaletter. Har liksom aldrig tänkt på att ha med mig alkogel för den sakens skull men kan vara ett bra alternativ.

  • Anonym (A)
    Thu 9 Sep 2021 09:48
    #3

    Om toan är riktigt äcklig öppnar jag med papper men jag har noll bacillskräck så oftast struntar jag i det bara.

  • Anonym (Greta­gris)
    Thu 9 Sep 2021 09:57
    #4

    Aaaaaaah, att ta med sig handsprit hade nog fungerat men känns som att man aldrig har de med sig Rynkar på näsan

  • Thu 9 Sep 2021 09:59
    #5

    Med armbåge om det går, annars papper.

  • Thu 9 Sep 2021 10:15
    #6

    Har hela mitt liv använt papper för att röra saker på publika toaletter, på mitt jobb öppnar jag dörren innan jag tvättar händerna.

    Är ju självklart tycker jag, man vet ju hur många som slarvar med att tvätta händerna efter toalett besök. Jag har faktiskt ingen lust att gå omkring med någon annans kiss och bajs på mina händer. Att man avfärdar det som bacillskräck är bara sjukt... Det handlar om att jag inte vill äta avföring.

    Samma sak på ställen där jag måste öppna dörrar etc.... T.ex vår vårdcentral, där om man ska öppna dörren, man knuffar, där ser man på dörrkarmen vart 98% av alla sätter handen, det är nästan svart av all smuts på det ljusa trät. Då sätter jag handen så högt upp jag når på dörren och trycker,eller trycker med axeln.

    Hatar t.ex McDonalds, där man måste ta tag och dra i dörren för att komma in, varje besök måste börjas med att tvätta händerna...

    Fattar inte heller hur fan folk får för sig att sätta sina händer på rullbandet i en rulltrappa...

    Eller en äta på en restaurang där personalen ställt besticken i en bestickkorg med ätänden uppåt, så jävla äckligt.

    Slutraljerat

  • Anonym (G)
    Thu 9 Sep 2021 10:35
    #7
    Zouxman skrev 2021-09-09 10:15:26 följande:

    Har hela mitt liv använt papper för att röra saker på publika toaletter, på mitt jobb öppnar jag dörren innan jag tvättar händerna.

    Är ju självklart tycker jag, man vet ju hur många som slarvar med att tvätta händerna efter toalett besök. Jag har faktiskt ingen lust att gå omkring med någon annans kiss och bajs på mina händer. Att man avfärdar det som bacillskräck är bara sjukt... Det handlar om att jag inte vill äta avföring.

    Samma sak på ställen där jag måste öppna dörrar etc.... T.ex vår vårdcentral, där om man ska öppna dörren, man knuffar, där ser man på dörrkarmen vart 98% av alla sätter handen, det är nästan svart av all smuts på det ljusa trät. Då sätter jag handen så högt upp jag når på dörren och trycker,eller trycker med axeln.

    Hatar t.ex McDonalds, där man måste ta tag och dra i dörren för att komma in, varje besök måste börjas med att tvätta händerna...

    Fattar inte heller hur fan folk får för sig att sätta sina händer på rullbandet i en rulltrappa...

    Eller en äta på en restaurang där personalen ställt besticken i en bestickkorg med ätänden uppåt, så jävla äckligt.

    Slutraljerat


    ?på mitt jobb öppnar jag dörren innan jag tvättar händerna.?

    hmm inte så fräscht för dina kollegor om du öppnar dörren innan du tvättar händerna.. Tänk på att de kommer ta på saker i kontoret som du sen ska ta på. De flesta tänker inte på att handtag är äckliga 
  • Anonym (Skept­isk)
    Thu 9 Sep 2021 10:57
    #8
    Anonym (G) skrev 2021-09-09 10:35:17 följande:
    ?på mitt jobb öppnar jag dörren innan jag tvättar händerna.?

    hmm inte så fräscht för dina kollegor om du öppnar dörren innan du tvättar händerna.. Tänk på att de kommer ta på saker i kontoret som du sen ska ta på. De flesta tänker inte på att handtag är äckliga 
    Tänk hellre på alla de som öppnar dörren utan att tvätta händerna.... Och att spola med locket uppe sprider bakterier överallt också.
  • Anonym (hyper­hygien­isk)
    Thu 9 Sep 2021 11:15
    #9
    +1

    Tar aldrig i offentliga dörrhandtag. Brukar göra något som du beskriver med jackan, tröjan eller ta en bit papper som jag sedan slänger. Hoppas innerligt att folk fortsätter hålla den höga hygienen som vi sett under pandemin då andra av de vanligaste sjukdomarna varit i princip obefintliga. Fasar för snusket och smittorna och även ökningen av folk i lokaltrafik och osv.

  • Thu 9 Sep 2021 11:17
    #10

    Jag använder oftast också armbågen, annars öppnar jag dörren med pappret jag har torkat händerna på.

  • Thu 9 Sep 2021 13:24
    #11
    +1
    Anonym (G) skrev 2021-09-09 10:35:17 följande:

    ?på mitt jobb öppnar jag dörren innan jag tvättar händerna.?

    hmm inte så fräscht för dina kollegor om du öppnar dörren innan du tvättar händerna.. Tänk på att de kommer ta på saker i kontoret som du sen ska ta på. De flesta tänker inte på att handtag är äckliga 


    Enligt wateraids undersökning är det bara 20% av världens befolkning som tvättar händerna efter att de bajsat på en toalett... Tänk på det nästa gång du är på kontoret och tar i lådor, luckor innan matlådan.. Plockar dina kollegor ur diskmaskinen på jobbet? Tvättar de händerna innan de börjar plocka tror du? Det är nog många gånger du både druckit och ätit dina kollegors avföring... Därav tvättar jag händerna EFTER att jag öppnat dörren, så jag kan gå därifrån med rena händer... Dörrhandtaget är garanterat INTE rent... Så att jag också smutsar ned det spelar mindre roll faktiskt.
Svar på tråden Tvätta händerna