• Anonym (Fortfarande undrande..)

    Skämt med kvinnlig kollega?

    Hej!

    Jag har en fråga bara, vet inte om jag överreagerar, så behöver verkligen tips och råd från andra..

    Min sambo jobbar inom ett yrke som är mansdominerat.

    Jag vet att han har en kvinnlig kollega och har inte velat fråga så mycket om henne för att inte verka sotis.. (jag är svarsjuk!)

    men idag så satt jag med hans telefon och kände att jag fick tillfälle och kolla deras sms konversationer....

    Han blev arg på mig för detta och tyckte det var dåligt att jag inte litar på honom utan måste kolla..

    Då såg jag ett sms han hade skickat tidigare i år, där det var en bild på en keps och på kepsen stod det typ "strypsex" samt "massageolja" det var liksom en logga på kepsen så han hade tagit ett kort på denna som låg på en stol och skrivit till tjejen.. "tror att du glömde din keps på jobbet idag!" precis efter hon hade gått hem..

    Hon hade svarat med emoji som skämdes och någon som skrattade samt emoji med hjärna som sprängs.. Enligt min sambo var detta endast ett skämt! och han förstår inte att jag reagerar som jag gör.. Det är alltså någon annan på jobbet som haft den här kepsen men han ville skoja till det och säga att det var hennes...

    Överreagerar jag?

    Dom hade inte skrivit något mer men jag tog åt mig av detta.. Både vi och tjejen det gäller har ju barn o familj..

    Jag sa till min sambo att jag tror kanske inte hennes sambo skulle uppskatta den mms bilden! Min sambo har nu bett den här tjejen om ursäkt och sagt att han inte menade något sexuellt med bilden varav hon hade svarat : men har du gått och funderat på det, det är precis min humor.. någon annan som vill ha åsikter angående detta? Skrev denna tråd tidigare i somras men skulle vilja ha lite fler kommentarer!

  • Svar på tråden Skämt med kvinnlig kollega?
  • cosinus

    Det största, och enda, problemet i allt det här är väl att någon kollega har rätt taskig smak vad gäller kepsar?

  • Anonym (Sur)

    Jag hade också blivit arg på dig om du hade snokat igenom min telefon.

    Har du hört talas om integritet och personliga ägodelar?

    Gör något åt din svartsjuka

  • Anonym (Heja brännvin!)
    cosinus skrev 2021-09-10 13:28:21 följande:

    Det största, och enda, problemet i allt det här är väl att någon kollega har rätt taskig smak vad gäller kepsar?


    Min kille har en "Heja brännvin!"-keps.
  • Anonym (E)

    Plumpt men antagligen rätt harmlöst.


    Det som gör detta mindre trovärdigt är att just detta med keps med snuskig text har varit uppe förut på FL. Så detta kan inte hänt idag.

  • Anonym (E)

    Ser nu att den tydligen är uppdaterad också. 69 svar dög inte?

Svar på tråden Skämt med kvinnlig kollega?