• Anonym (Hellr­e nån annan?­)
    Mon 13 Sep 2021 09:45
    620 visningar
    38 svar
    -1
    38
    620

    "Var bara dig själv" även för tjejer??

    Ofta får män rådet "var bara dig själv" om de har svårt att träffa någon. Men funkar det rådet också för tjejer??

    Jag har inte svårt att träffa någon...men svårt/omöjligt att träffa någon som vill vara med mig mer än ett par veckor...eller att träffa någon som vill ha nåt seriöst. Jag vet att det finns många män som vill ha seriöst men tydligen inte med mig.

    Känner att det inte har med utseendet att göra. Förmodligen inte. Är väl inte särskilt vacker i ansiktet eller klär mig nåt vidare men jag vet att jag ser väldigt bra ut naken. Kan säga så utan att känna som jag skryter eller överdriver. Jag vet att det är så.

    Så det är inte utseendet åtminstone inte kroppen naken. Utan annat med mig.

    Bara vara sig själv? Jag undrar om jag själv duger men svårt att spela teater?

  • Svar på tråden "Var bara dig själv" även för tjejer??
  • Bright­side
    Mon 13 Sep 2021 09:56
    #1
    Anonym (Hellre nån annan?) skrev 2021-09-13 09:45:15 följande:

    Ofta får män rådet "var bara dig själv" om de har svårt att träffa någon. Men funkar det rådet också för tjejer??

    Jag har inte svårt att träffa någon...men svårt/omöjligt att träffa någon som vill vara med mig mer än ett par veckor...eller att träffa någon som vill ha nåt seriöst. Jag vet att det finns många män som vill ha seriöst men tydligen inte med mig.

    Känner att det inte har med utseendet att göra. Förmodligen inte. Är väl inte särskilt vacker i ansiktet eller klär mig nåt vidare men jag vet att jag ser väldigt bra ut naken. Kan säga så utan att känna som jag skryter eller överdriver. Jag vet att det är så.

    Så det är inte utseendet åtminstone inte kroppen naken. Utan annat med mig.

    Bara vara sig själv? Jag undrar om jag själv duger men svårt att spela teater?


    Anledning att män bara vill vara med dig några veckor är för att de inte ser dig som partnermaterial. Du ligger antagligen runt med snygga bad boys med tatueringar, dessa män vill bara han en sak och inget annat: sex.

    Om du istället fokuserar på en annan typ av män som kanske inte är så attraktiva för dig initialt, kommer dessa bli betydligt bättre partnermaterial. Killar som kanske är lite blyga, spenderar sin tid på biblioteket eller gör yrkeskarriär. Killar som inte bara vill ha sex. 

    Det är inget fel på din personlighet, utan du fokuserar för mycket på utseende. När du vill dejta någon seriöst så behöver ni ha sex det första ni gör. Sålla bland killarna istället.
  • Bright­side
    Mon 13 Sep 2021 09:58
    #2
    +1
    Brightside skrev 2021-09-13 09:56:48 följande:
    Anledning att män bara vill vara med dig några veckor är för att de inte ser dig som partnermaterial. Du ligger antagligen runt med snygga bad boys med tatueringar, dessa män vill bara han en sak och inget annat: sex.

    Om du istället fokuserar på en annan typ av män som kanske inte är så attraktiva för dig initialt, kommer dessa bli betydligt bättre partnermaterial. Killar som kanske är lite blyga, spenderar sin tid på biblioteket eller gör yrkeskarriär. Killar som inte bara vill ha sex. 

    Det är inget fel på din personlighet, utan du fokuserar för mycket på utseende. När du vill dejta någon seriöst så behöver ni ha sex det första ni gör. Sålla bland killarna istället.
    inte* ha sex det första ni gör.
  • Anonym (Fia)
    Mon 13 Sep 2021 10:08
    #3
    +1
    Anonym (Hellre nån annan?) skrev 2021-09-13 09:45:15 följande:

    Ofta får män rådet "var bara dig själv" om de har svårt att träffa någon. Men funkar det rådet också för tjejer??

    Jag har inte svårt att träffa någon...men svårt/omöjligt att träffa någon som vill vara med mig mer än ett par veckor...eller att träffa någon som vill ha nåt seriöst. Jag vet att det finns många män som vill ha seriöst men tydligen inte med mig.

    Känner att det inte har med utseendet att göra. Förmodligen inte. Är väl inte särskilt vacker i ansiktet eller klär mig nåt vidare men jag vet att jag ser väldigt bra ut naken. Kan säga så utan att känna som jag skryter eller överdriver. Jag vet att det är så.

    Så det är inte utseendet åtminstone inte kroppen naken. Utan annat med mig.

    Bara vara sig själv? Jag undrar om jag själv duger men svårt att spela teater?


    Hur är du med killar du träffar? Är du nyfiken, uppmärksam, omtänksam? Är du öppen och bjuder in honom i ditt liv? Man måste ju ge mycket från båda parter i starten en relation. Att bara vara sig själv låter ju bra men rent krasst bör man ju vara den bästa versionen av sig själv.
  • Anonym (M)
    Mon 13 Sep 2021 10:21
    #4
    Anonym (Hellre nån annan?) skrev 2021-09-13 09:45:15 följande:

    Ofta får män rådet "var bara dig själv" om de har svårt att träffa någon. Men funkar det rådet också för tjejer??

    Jag har inte svårt att träffa någon...men svårt/omöjligt att träffa någon som vill vara med mig mer än ett par veckor...eller att träffa någon som vill ha nåt seriöst. Jag vet att det finns många män som vill ha seriöst men tydligen inte med mig.

    Känner att det inte har med utseendet att göra. Förmodligen inte. Är väl inte särskilt vacker i ansiktet eller klär mig nåt vidare men jag vet att jag ser väldigt bra ut naken. Kan säga så utan att känna som jag skryter eller överdriver. Jag vet att det är så.

    Så det är inte utseendet åtminstone inte kroppen naken. Utan annat med mig.

    Bara vara sig själv? Jag undrar om jag själv duger men svårt att spela teater?


    Som Brigthside skriver så kanske du skulle fundera på varför du hela tiden träffar män som inte vill ha seriösa relationer i stället för de män som faktiskt vill det,som du själv skriver så finns det ju sådana också. 

    Du är knappast unik bland kvinnor och orsaken till det tror jag är att det är mycket lättare (för kvinnor) att bliattraherade av män som bara är ute efter sex. 
    Män som bara är ute efter sex kommer oftast vara attraktivare därför att de inte bryr sig lika mycket och då framstår som självsäkrare och mer avslappnade. Till det så kommer de naturligtvis skaffa sig mer erfarenhet av att förföra kvinnor. 

    Män som är mer fokuserade på seriösa förhållanden kommer ha mindre erfarenhet, vara nervösare och oräkrare (eftersom insatsen är högre) och därmed också framstå som mindre attraktiva, generellt sett.  

    Vill du ha en seriös man så får du också jobba lite mer på det. 
  • Anonym (kaffe­draken­2)
    Mon 13 Sep 2021 10:32
    #5
    Anonym (Hellre nån annan?) skrev 2021-09-13 09:45:15 följande:

    Ofta får män rådet "var bara dig själv" om de har svårt att träffa någon. Men funkar det rådet också för tjejer??


    Jag har sällan hört det rådet för män. Tvärtom. Jag som inte lyckas träffa nån är inte bra som jag är, och ska inte vara mig själv. Jag ska istället jobba på mig själv, och ändra på saker. För att behaga andra, och passa för andra.
    Tycker oftare jag hört att tjejer är bra som dom är. Vill inte killen ha henne, så är det fel kille för henne.
  • Mon 13 Sep 2021 10:49
    #6

    Har skrivit det i många trådar tidigare om samma ämne, men när man är på dejt med rätt tant/gubbe så känns det rätt direkt och det behövs inget spelande.
    Spelande är bara falskt och inget att bygga en ev framtida relation på. Förr eller senare rasar den spelade fasaden och då tar det slut i alla fall så varför ens utsätta sig?

    Det enda jag gjorde på alla olika dejter jag gick på var mer att hejda mig lite. Tyvärr så genomskådades jag ganska ofta av de män som var observanta och såg "buset" glimma i ögonen på mig. Så det som jag bromsade lite för att inte skrämma iväg alla de första 5 minutrarna var det som många faktiskt uppskattade hos mig + min rumpa... 
    Och de som inte uppskattade min hjärna på högvarv kändes ändå inte rätt för fem öre och var faktiskt de tristaste dejterna jag var på.

    Träffade massor av roliga, trevlig, snygga, sexiga män, men även om vi hade det kul så kändes det inte rätt. Men så en vacker dag var jag på dejt med rätt man och det kändes rätt direkt. Han är fortfarande rätt man i mitt liv! Och han gillar min hjärna på högvarv!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Hellr­e nån annan?­) Trådstartaren
    Mon 13 Sep 2021 11:46
    #7
    Brightside skrev 2021-09-13 09:56:48 följande:

    Anledning att män bara vill vara med dig några veckor är för att de inte ser dig som partnermaterial. Du ligger antagligen runt med snygga bad boys med tatueringar, dessa män vill bara han en sak och inget annat: sex.

    Om du istället fokuserar på en annan typ av män som kanske inte är så attraktiva för dig initialt, kommer dessa bli betydligt bättre partnermaterial. Killar som kanske är lite blyga, spenderar sin tid på biblioteket eller gör yrkeskarriär. Killar som inte bara vill ha sex. 

    Det är inget fel på din personlighet, utan du fokuserar för mycket på utseende. När du vill dejta någon seriöst så behöver ni ha sex det första ni gör. Sålla bland killarna istället.


    Där har du fel. Gillar inte badboys alls. Vad för typer har jag träffat? Snubbe som jobbar på Hobbex och målade warhammer figurer på fritiden. En mattelärare som också spelade i ett dansband (mycket äldre än mig) och en psykolog. Det är senaste tre. Absolut inte badboys.

    Jag fokuserar inte så mycket på utseende på det sättet, är inte intresserad av mode eller kläder jag bryr mig egentligen bara om hur jag ser ut naken. Behöver ha sex det första ni gör är jag inte bekväm med, är mer av typen som vill på andra dejten eller slutet av första. Vill få en slags trygghetskänsla av honom först men kan försöka få till det tidigare tror jag? Intressant tips ändå, tvärtemot vad sndra säger...men det har ju inte funkat heller så ok sex det första vi gör. Får tuffa till.mig rejält men tror jag klarar det!
    Anonym (Fia) skrev 2021-09-13 10:08:01 följande:

    Hur är du med killar du träffar? Är du nyfiken, uppmärksam, omtänksam? Är du öppen och bjuder in honom i ditt liv? Man måste ju ge mycket från båda parter i starten en relation. Att bara vara sig själv låter ju bra men rent krasst bör man ju vara den bästa versionen av sig själv.


    Ja jag är väldigt nyfiken på någon jag träffar och bjuder in till mitt liv. Är väldigt öppen med allt eftersom jag försöker vara mig själv. Typ mina komplex, ensamhet, tomhetskänslor och att jag söker efter någon att dela mitt liv med.

    Var mer "mussla" innan, för att inte skrämma bort mrn det funkade dåligt men att vara öppen verkar också fungera dåligt.
  • Anonym (Mamma C)
    Mon 13 Sep 2021 11:54
    #8
    +1

    Om du inte träffar någon har det nog inte så mycket med din personlighet att göra utan helt enkelt att du inte träffar tillräckligt mycket folk. Du måste vara "out and about" för att kunna träffa någon. Man kan inte gå på en dejt per halvår och tänka att det räcker. 

    Jag tror på många dejter och att dejta fler än en person samtidigt tills du hittar någon du klickar med (behöver inte ha sex med alla naturligtvis). Tänk mängd istället för att försöka hitta en unik person. Det tar bort pressen från varje dejt och får dig att fokusera på att ha kul istället. 

    Och det är klart att du ska vara dig själv, du kan ju faktiskt inte vara någon annan.

  • Anonym (Fia)
    Mon 13 Sep 2021 11:59
    #9
    Anonym (Hellre nån annan?) skrev 2021-09-13 11:46:12 följande:

    Ja jag är väldigt nyfiken på någon jag träffar och bjuder in till mitt liv. Är väldigt öppen med allt eftersom jag försöker vara mig själv. Typ mina komplex, ensamhet, tomhetskänslor och att jag söker efter någon att dela mitt liv med.

    Var mer "mussla" innan, för att inte skrämma bort mrn det funkade dåligt men att vara öppen verkar också fungera dåligt.


    Ens bagage och komplex (som ju alla har) får man ju vara lite försiktig med. Inte vräka på allt första dejten utan låta det komma i lagoma doser så det blir förtroenden och inte något som skrämmer bort mannen. Jag tror också det är viktigt att förtroenden är ömsesidiga. Om han inte delar med sig av sitt inre är han kanske inte redo att höra om ditt.
  • Anonym (Hellr­e nån annan?­) Trådstartaren
    Mon 13 Sep 2021 12:06
    #10
    Anonym (Mamma C) skrev 2021-09-13 11:54:59 följande:

    Om du inte träffar någon har det nog inte så mycket med din personlighet att göra utan helt enkelt att du inte träffar tillräckligt mycket folk. Du måste vara "out and about" för att kunna träffa någon. Man kan inte gå på en dejt per halvår och tänka att det räcker. 

    Jag tror på många dejter och att dejta fler än en person samtidigt tills du hittar någon du klickar med (behöver inte ha sex med alla naturligtvis). Tänk mängd istället för att försöka hitta en unik person. Det tar bort pressen från varje dejt och får dig att fokusera på att ha kul istället. 

    Och det är klart att du ska vara dig själv, du kan ju faktiskt inte vara någon annan.


    Dejta flera i taget skulle jag ha svårt med. Känns nog som jag vänstrar då? Har aldrig vänstrat men kan tänka mig att det är samma känsla fast starkare. Jag har dejtat mycket nu under sommaren. Tre stycken faktiskt, några veckor vardera men blivit dumpad/blivit dumpad/dumpat för att han dejtade flera fast han försökte förneka det (psykolog och fuckboy samtidigt. Borde vara illegalt)
Svar på tråden "Var bara dig själv" även för tjejer??