• Anonym (Frun)

    Maken börjar jobba på kontor med kvinna jag tror han var förtjust i

    Innan pandemin misstänkte jag att min man blev förtjust i en nyskild kollega. Han pratade om henne vareviga dag, berättade vad hon hade gjort i helgen, hur långt hon sprungit eller vilken film hon och barnen sett i på bio. Jag var gravid och mådde uselt och ställde honom till slut mot väggen. Det var hemskt att vara hemma med växande mage, sjuk och grå medan han åkte till kontoret varje dag i snygg skjorta och träffade henne. Han nekade och verkade oerhört förvånad över att jag ens tänkt tanken. Jag misstänkte absolut inte att något hänt mellan dem. Bara att han blivit förtjust. 

    I samband med det kom pandemin och min man har jobbat hemma sen dess. Han och den kvinnliga kollegan har haft möten, men digitala. Han har också slutat prata så mycket om henne. Nu berättar han lika mycket om henne som om andra kollegor. 

    Nu har de beslutat att börja jobba på kontoret igen. Även om min man ämnar jobba hemma några dagar i veckan, kommer han från och med imorgon att åka tillbaka till kontoret. Och där är hon, vilket hon berättade på deras morgonmöte som jag överhörde.

    Jag kan inte låta bli att tycka att det känns väldigt jobbigt. Även om han inte pratat speciellt om henne på ett och ett halvt år, känns det tufft. 

    Vi pratade lite löst om det och min man tyckte att jag var fånig och sen slutade samtalet. 

    Jag vet inte riktigt vad jag vill med tråden. Jag kan ju inte påverka situationen. Han har sitt jobb och hon jobbar där. Hur går man vidare? Det var ju faktiskt inget mer än mina misstankar.

  • Svar på tråden Maken börjar jobba på kontor med kvinna jag tror han var förtjust i
  • Anonym (varit förtjust i kollega)

    Kan ju vara att han hade en liten förtjusning, sånt händer ju ofta. MEN, du har påpekat det åt honom, så han kommer väl knappast att försöka nåt. Om ni har det bra för övrigt, släpp det bara!  Bara för att han gilalr henne komemr han inte göra nåt. Men jag förstår verkligen att det kan kännas svårt.
    Men, jag själv hade en ganska stor crush på en kollega, skulle verkligen INTE ha pratat om honom till min man... Så det att han taöar om henne till dig, gör det nog till ganska oskyldigt.

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Frun) skrev 2021-09-13 11:45:46 följande:

    Innan pandemin misstänkte jag att min man blev förtjust i en nyskild kollega. Han pratade om henne vareviga dag, berättade vad hon hade gjort i helgen, hur långt hon sprungit eller vilken film hon och barnen sett i på bio. Jag var gravid och mådde uselt och ställde honom till slut mot väggen. Det var hemskt att vara hemma med växande mage, sjuk och grå medan han åkte till kontoret varje dag i snygg skjorta och träffade henne. Han nekade och verkade oerhört förvånad över att jag ens tänkt tanken. Jag misstänkte absolut inte att något hänt mellan dem. Bara att han blivit förtjust. 

    I samband med det kom pandemin och min man har jobbat hemma sen dess. Han och den kvinnliga kollegan har haft möten, men digitala. Han har också slutat prata så mycket om henne. Nu berättar han lika mycket om henne som om andra kollegor. 

    Nu har de beslutat att börja jobba på kontoret igen. Även om min man ämnar jobba hemma några dagar i veckan, kommer han från och med imorgon att åka tillbaka till kontoret. Och där är hon, vilket hon berättade på deras morgonmöte som jag överhörde.

    Jag kan inte låta bli att tycka att det känns väldigt jobbigt. Även om han inte pratat speciellt om henne på ett och ett halvt år, känns det tufft. 

    Vi pratade lite löst om det och min man tyckte att jag var fånig och sen slutade samtalet. 

    Jag vet inte riktigt vad jag vill med tråden. Jag kan ju inte påverka situationen. Han har sitt jobb och hon jobbar där. Hur går man vidare? Det var ju faktiskt inget mer än mina misstankar.


    Min tanke är att jag tror inte att en människa som är otrogen/vill vara otrogen/lite småkär eller attraherad av en arbetskamrat, pratar om denna person med sin respektive där hemma, tvärtom. Man smusslar.

    Så nej, jag tror inte din man är kär i henne eller vill vara otrogen eller har varit otrogen med henne. Däremot ska han respektera att du inte vill höra allt om henne och bara henne, han ska tagga ner eftersom han beter sig som om han var kär/förtjust i henne, även om han inte är det.
  • TriC
    Anonym (Lisa) skrev 2021-09-13 12:51:42 följande:
    Min tanke är att jag tror inte att en människa som är otrogen/vill vara otrogen/lite småkär eller attraherad av en arbetskamrat, pratar om denna person med sin respektive där hemma, tvärtom. Man smusslar.

    Så nej, jag tror inte din man är kär i henne eller vill vara otrogen eller har varit otrogen med henne. Däremot ska han respektera att du inte vill höra allt om henne och bara henne, han ska tagga ner eftersom han beter sig som om han var kär/förtjust i henne, även om han inte är det.
    Jag, som är man, tror precis tvärtom.
  • Anonym (Frun)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-09-13 12:51:42 följande:
    Min tanke är att jag tror inte att en människa som är otrogen/vill vara otrogen/lite småkär eller attraherad av en arbetskamrat, pratar om denna person med sin respektive där hemma, tvärtom. Man smusslar.

    Så nej, jag tror inte din man är kär i henne eller vill vara otrogen eller har varit otrogen med henne. Däremot ska han respektera att du inte vill höra allt om henne och bara henne, han ska tagga ner eftersom han beter sig som om han var kär/förtjust i henne, även om han inte är det.
    Jag tror inte att han var medveten om hur han pratade om henne. Jag tror absolut inte att han gjorde det för att vara elak mot mig. Däremot upplevde jag att han var uppfylld av henne och därför pratade om henne. Ungefär som en nyförälskad kompis gör, varje gång man ses. 
    TriC skrev 2021-09-14 10:17:55 följande:
    Jag, som är man, tror precis tvärtom.
    Jag tror ju som bekant som du. Den här kvinnan höjdes liksom till skyarna varje gång han talade om henne. Allt hon gjorde var bättre än andra. Hon jobbade bättre än andra, valde bättre restauranger, köpte bättre hus.


  • luke78
    Anonym (Frun) skrev 2021-09-14 10:24:52 följande:

    Jag tror inte att han var medveten om hur han pratade om henne. Jag tror absolut inte att han gjorde det för att vara elak mot mig. Däremot upplevde jag att han var uppfylld av henne och därför pratade om henne. Ungefär som en nyförälskad kompis gör, varje gång man ses. Jag tror ju som bekant som du. Den här kvinnan höjdes liksom till skyarna varje gång han talade om henne. Allt hon gjorde var bättre än andra. Hon jobbade bättre än andra, valde bättre restauranger, köpte bättre hus.


    ju mer du trycker på om en larvig grej som detta ju mer kommer du trycka bort honom när han inser hur fruktansvärt svartsjuk du är. Om han skulle vilja vara otrogen mot dig skulle han definitivt inte berätta om tjejen i fråga.
  • Anonym (Fattar)

    Förstår dina känslor men tyvärr finns det nog inte så mkt du kan göra åt saken. Annat än att försöka lita på din man tills motsatsen börjar märkas.

    I helgen hittade jag gamla meddelanden på Messenger som min kille skrivit för ett år sedan till sin unga mellanchef på 26 år. Han är själv 40. Det fick mig att må illa även om det var länge sen. Det satte igång en massa tankar i mig kan jag säga. Men vad fan ska jag göra åt saken? Ingenting.

  • Anonym (Fattar)
    Anonym (Fattar) skrev 2021-09-14 11:22:13 följande:

    Förstår dina känslor men tyvärr finns det nog inte så mkt du kan göra åt saken. Annat än att försöka lita på din man tills motsatsen börjar märkas.

    I helgen hittade jag gamla meddelanden på Messenger som min kille skrivit för ett år sedan till sin unga mellanchef på 26 år. Han är själv 40. Det fick mig att må illa även om det var länge sen. Det satte igång en massa tankar i mig kan jag säga. Men vad fan ska jag göra åt saken? Ingenting.


    Tillägg- Han flörtade med henne kan jag säga. Hon var saklig i sina svar medan han var flörtig och sa han tyckte hon var vacker ovs. Gav henne massa komplimanger och verkade intresserad. Usch. Och de jobbar ihop fortf. Kul liksom. Då vet man vad han tycker om henne. ( sorry ville inte ta över tråden)
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Fattar) skrev 2021-09-14 11:22:13 följande:

    Förstår dina känslor men tyvärr finns det nog inte så mkt du kan göra åt saken. Annat än att försöka lita på din man tills motsatsen börjar märkas.

    I helgen hittade jag gamla meddelanden på Messenger som min kille skrivit för ett år sedan till sin unga mellanchef på 26 år. Han är själv 40. Det fick mig att må illa även om det var länge sen. Det satte igång en massa tankar i mig kan jag säga. Men vad fan ska jag göra åt saken? Ingenting.


    Vilken inställning du har. Klart du kan göra något, du behöver inte leva med ett svin om du inte vill. 
  • Anonym (sådär)

    Tja, det finns väl egentligen inte så mycket du kan göra annat än markera VÄLDIGT tydligt att du vet att han är förtjust i henne och vad som väntar ifall han får för sig att göra något mer av det och se till så det verkligen sjunker in och inte bara avfärdas med ett ja ja ja sluta tjata...säg det kallt och sakligt så han fattar...typ nåt i stil med.

    "Jag vet att du är förtjust i din kollega oavsett hur mycket du förnekar det och det är ok så länge du inte gör nåt av det. Men ha jävligt klart för dig att kliver du över gränsen så blir det en skilsmässa och vi kommer båda mista halva tiden med våra barn så jag litar på att du är vuxen nog att fatta vad som står på spel och agerar därefter"

    Du kan ju inte övervaka honom 24/7 och du kommer aldrig kunna veta vad han gör på jobbet så du får tyvärr helt enkelt förlita dig på hans omdöme och att han inte gör något av det. I slutändan måste vi ju alla förlita oss på våran partners omdöme, för vill personen göra fel så kommer det hända oavsett hur mycket man försöker förhindra det.

  • Anonym (H)

    Restriktionerna lyfts inte fören sista september så de är för tidiga egentligen 

Svar på tråden Maken börjar jobba på kontor med kvinna jag tror han var förtjust i