• Anonym (M)
    Mon 13 Sep 2021 11:56
    197 visningar
    4 svar
    4
    197

    Köpa blommor till sin tjej

    Brukar ni få blommor? Vad tycker ni om det?

    Jag brukar ge 1 gång i månaden tillsammans med många olika sorters dyra choklad.

  • Svar på tråden Köpa blommor till sin tjej
  • Anonym (Anna)
    Mon 13 Sep 2021 12:53
    #1

    Jag personligen uppskattar inte blommor som en gåva. Däremot är själva gesten fin. Jag skulle mer uppskatta något ätbart, typ choklad. Eller något som jag ?behöver? men inte tänkt på. Tex jag har en dålig osthyvel och min partner köper en ny. Vissa skulle tycka det var strunt men jag skulle uppskatta det mer än blommor.

  • Anonym (ååå)
    Mon 13 Sep 2021 14:27
    #2
    Anonym (M) skrev 2021-09-13 11:56:05 följande:

    Brukar ni få blommor? Vad tycker ni om det?

    Jag brukar ge 1 gång i månaden tillsammans med många olika sorters dyra choklad.


    Lite då och då, och jag ger även min man blommor emellanåt. Det blir lite spontant och på ett märkligt sätt lite varannan gång utan att vi pratat om det eller håller räkningen. Trivsamt och en liten fin gest utan att det betyder för mycket. Man blir inte besviken om man inte fått en blomma på ett tag eftersom vi är så rara mot varann i vardagen ändå, men man blir lite glad när den står där på bordet. Annars ger vi hellre något gott att äta som choklad eller lakrits. 
  • Anonym (Tjej)
    Mon 13 Sep 2021 14:30
    #3

    Det är romantiskt. Älskar att få tex rosor.

  • Anonym (L)
    Mon 13 Sep 2021 14:33
    #4

    Jag tycker det är "gammaldags romantiskt", får blommor ca en gång i månaden av min särbo. Men det är inget krav jag har, det är helt på hans eget bevåg. Uppskattar det och tycker det är gulligt! 

Svar på tråden Köpa blommor till sin tjej