• Tue 14 Sep 2021 13:07
    2298 visningar
    18 svar
    18
    2298

    Vågar jag ta pillren?

    Även jag som hade ett uppenbart MA v.10 fick det bekräftat av 2 läkare 2 ggr med en veckas mellanrum. Det är standard på vårt sjukhus just för att det absolut inte ska råda minsta tvivel.

    Avvakta och gör ett VUL till. 

  • Tue 14 Sep 2021 21:10
    #8
    Saxin skrev 2021-09-14 19:41:08 följande:
    Jag känner lite så också. Det som gör mig mest fundersam är just hur läkaren pratade med mig och specifikt säger att det inte växt något sen sist samt att det är tomt - men sen i journalen skriva att det ändå växt och att foster ses.

    Jag ska höra av mig till KK och se vad dom säger!
    Om inte annat kan jag ju verkligen få det bekräftat och sluta fundera över det.

    Men, vad är oddsen att man inte ser hjärtat/foster/mäter fel i v 8+0?
    Här fick jag inte ens ta pillren utan 2 bekräftelser. Egentligen ska det inte råda några tvivel v.8 för då ska både foster och hjärtslag synas. Men som det gick till, vad hon sa och vad hon skrev har det ju inte gått rätt till. Just drför bör du göra ett VUL till. Ett ordentligt. 
  • Tue 14 Sep 2021 22:25
    #10

    Hjärtat syntes för 2 veckor sen alltså? Det missade jag- sorry. Då är det mycket ovanligt att sen få m.f. Jag är inte den lättaste att se på VUL heller. Har aldrig varit direkt kul om man säger så. Resultat vid VUL kan även variera beroende på apparat och vanan hos läkaren. UL med övervikt så tidigt är vanskligt. Nä, hörru, gör ett VUL till du. Vägrar gyn så gå privat.

  • Wed 15 Sep 2021 20:44
    #12

    Ring du och uppdatera sen hur det går. Tills vidare håller jag en tumme!

  • Fri 17 Sep 2021 13:11
    #16

    Men åh, jag beklagar verkligen! Nu har ni rätt till en utredning som jag tycker du ska göra. Finns ju flera mediciner att prova.

    Ta hand om dig nu! {#emotions_dlg.flower}

  • Fri 17 Sep 2021 17:59
    #18
    Saxin skrev 2021-09-17 17:36:44 följande:
    Gäller det även om man fått ett barn emellan?

    Tack för all din omtanke <3
    Jag vet inte riktigt. Tycker det borde göra det. Annars kan du alltid gå privat. Åtminstone få lite mediciner.
Svar på tråden Vågar jag ta pillren?