• Anonym (Kvinn­a 39)
    Tue 14 Sep 2021 08:13
    1729 visningar
    15 svar
    15
    1729

    Problem med barn från tidigare relation

    Det där har inte med dig att göra utan med relationen mellan dottern och mamman. Just också att hon är yngre kan spela in, hon har ju varit mammas "lillflicka" så länge hon funnits till, det är allt hon vet och hon har säkert (alldeles naturligt) fått lite mer uppmärksamhet iom att det äldre barnet lär vara mer självgående. Hon har alltså inte behövt konkurrera om mammas uppmärksamhet på samma sätt.

    Det där måste mamman lösa själv, men om du kommer ihåg att det inte är något personlig mot dig kan det bli lättare att stå ut.

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Tue 14 Sep 2021 09:49
    #7
    Dexter dot com skrev 2021-09-14 09:19:43 följande:

    Varför vet ens en 8åring redan efter 2 månader att hennes mamma träffat en ny?


    Håller med, väldigt bra fråga. Personligen tycker jag man ska vänta minst ett halvår med att presentera barn, gärna ännu längre.
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Wed 15 Sep 2021 13:13
    #11
    Anonym (Bonusförälder) skrev 2021-09-15 11:57:42 följande:
    Det kanske märkte att mamma blev gladare och att hon pratade med nån och ville veta vem, och var kanske sen nyfiken på att träffa den personen. Mitt bonusbarn tjatade på sin pappa om att få träffa mig så vi sågs efter 2 månader. Nu var det inte det TS frågade om åsikter om så att skamma honom för att de inte gjort som du föredrar är väldigt otrevligt och onödigt.
    Jag har inte skammat nån öht, fundera lite på hur trevlig du själv är med dina anklagelser!
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Thu 16 Sep 2021 07:36
    #14
    Anonym (Bonusförälder) skrev 2021-09-15 23:23:35 följande:
    Du mfl tog upp oväsentligheten och ifrågasatte att de hade träffats kort tid och att så bör man inte göra. Nåt som lägger skuld på ts.

    Jag påpekade bara att det inte är trevligt att skuldbelägga nån för en sak när de ber om hjälp i en annan fråga. Vissa skulle nog kalla det härskarteknik. (Och visst det var inte du som började med det men du höll med och förstärkte)

    En annan härskarteknik är projiceringsmetoden, när man vänder tillbaks den kritik man själv fått....
    Jag sa vad JAG föredrog när det gäller barn och relationer!

    Du "bara".... Och du bara fortsätter också!
Svar på tråden Problem med barn från tidigare relation