• Anonym (Lina)

    Hemorrojd? Otäck bild

    Hej! jag undrar om detta är normalt? Jag har haft hemorrojder i över 10 år, jag är 35 år. Gjorde koloskopi för ca 5 år sen, allt såg bra ut. Brukar blöda såhär mycket vid toalettbesök, i olika perioder. Ska man söka hjälp igen eller är det BARA hemorrojder? Inte kul göra koloskopi igen. Blödde såhär för flera år sen också.

  • Svar på tråden Hemorrojd? Otäck bild
  • Anonym (Kan vara)

    De kan ju bara vara hemorrojder, de kan även vara nå annat, skulle rekommendera att du söker för säkerhets skull

  • Anonym (Hej)

    Jag brukar faktiskt också blöda sådär mycket, det brukar se ut som ett blodbad i toaletten, men du borde nog iallafall söka vård!

  • Anonym (Lina)

    Tack för svaren! Ja klart jag borde söka ändå, men själva undersökningen känns bara jobbig. Men då vet jag att fler brukar ha såhär mycket bara av hemorrojder då!

  • Anonym (Hej)
    Anonym (Lina) skrev 2021-09-14 14:29:59 följande:

    Tack för svaren! Ja klart jag borde söka ändå, men själva undersökningen känns bara jobbig. Men då vet jag att fler brukar ha såhär mycket bara av hemorrojder då!


    Jaaa det är därför jag också drar mig från att gå och undersöka då jag eventuellt vill operera bort. Jag tycker det känns så pinsamt och obehagligt också. Dock är det ju skönare att bara få det överstökat!! Hoppas allt blir bra för dig
Svar på tråden Hemorrojd? Otäck bild