• Anonym (Kaffedraken)

    Känner mig psykiskt instabil!

    Någon därute som känner igen sig i denna beskrivning när ni är i ett förhållande.

    Jag kunde tidigare bli besatt av min partners ex tex, titta på bilder om och om igen och ta reda på precis allt om denna och spionerade utanför hennes hem, etc. Ringde för att höra rösten och lade på. Helt sjukligt!! Mina killar har varit helt över dess ex, men i min värld så jämförde jag mig hela tiden så att det nästa kändes som att vi var 3 i förhållandet. 


    Blir rädd för mig själv nu när jag tänker tillbaka på det. Så fort jag blev ensam så skulle jag rota igenom ifall där fanns något brev eller lapp eller tillhörigheter till detta ex och sedan studerade jag detta. Jag tom kontaktade personen och frågade om vi kan prata etc. Psykopat, skulle jag kalla det idag, men då fattade jag inte.

    Detta har lagt sig till 80%, men kan fortfarande få för mig att kontakta min killes ex för att rådfråga om saker om hur hon upplevde relationen jämfört med mig. Crazy, i know! Finns där någon annan därute som gjort så?
  • Svar på tråden Känner mig psykiskt instabil!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej, förlåt men det låter inte sunt. Det är ju stalking.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tror nog väldigt många av oss kanske spanar in partnerns ex sociala medier av lite nyfikenhet men där går förhoppningsvis de flestas gräns. Att stå utanför bostaden och spionera, ringa och lägga på eller till och med vilja ha samtal med exen är att gå över gränsen. Bra att du klarat att behärska dig en del nu för tiden.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är som du. Fast jag har inte tagit steget till att kontakta hans ex eller agera på det. Är sjukligt svartsjuk och det går inte över. Har redan gått ut över min relation, över honom. Tänker att det är bra onödigt att bete mig som en psychobitch mer än så. Drabbar redan en (och mig själv så 2) onödigt att drabba ännu fler utöver det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag känner till viss del igen mig tyvärr.

    Men. Det har blivit bättre med tiden för mig, tror jag fått bättre självkänsla och att det hjälper mig att inte bli så där knäpp riktigt. Har även börjat hitta killar som inte har något att dölja och det hjälper också

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Helen) skrev 2021-09-16 14:37:16 följande:
    Nej, förlåt men det låter inte sunt. Det är ju stalking.
    Håller med
  • Anonym (Kaffedraken)

    Skönt att höra att jag inte är helt ensam! Vet att de flesta aldrig skulle erkänna!

    Jag är så glad att jag slutat vara som förr, att tex spionera eller ringa och lägga på, kolla bilder etc.

    Tror att det handlar om att man är så osäker på sig själv och jämför sig med den andra. Tänk om han älskade henne mer eller om de gjorde fler roliga saker eller hade bättre sex....jobbiga tankar!!

    Nu har jag en sambo som är väldigt öppen och aldrig diskuterar sina ex. Han vill inte prata om dem och det är tydligt att han är över dem för längesen. De är inte heller lika snygga som jag. Tidigare var det ex som var jättesnygga, så jag jämförde mig med dem.

Svar på tråden Känner mig psykiskt instabil!