• Tue 14 Sep 2021 11:24
    1355 visningar
    5 svar
    5
    1355

    när meddelade ni kliniken att ni har fått positiv grav. test?

    Hej, ni som har plussat efter ivf , har ni väntat till testdagen för att meddela till ivf kliniken eller har ni hört av er tidigare? jag plussade svag på rd 9 och idag rd 11 har jag testat men strecket är fortfarande svag vilket gör mig lite orolig eftersom det är 4 dagar innan testdag egentligen. Har tagit även digital vid olika tillfällen som visar hur många veckor och den har visat gravid 1-2 veckor.  Jag vill gärna gå och göra ultraljud så fort som möjligt för att veta att allting är som det ska. Någon som har nån erfarenhet av detta?

  • Svar på tråden när meddelade ni kliniken att ni har fått positiv grav. test?
  • Tue 14 Sep 2021 22:19
    #4
    AndraSladdis skrev 2021-09-14 21:06:02 följande:

    Kliniker brukar vilja att man väntar till testdagen. Försökte en gång meddela dem någon dag tidigare men de sa bara att jag ska ta testet igen på testdagen och meddela :).

    Tror de vill vänta lite längre för att undvika en kemisk.


    Tack för svar, men mejlade till min läkare och hon sa att jag skulle ringa och boka tid för ultraljud, så jag får ringa och boka imorgon :))
  • Tue 14 Sep 2021 22:21
    #5
    BuoBä skrev 2021-09-14 11:42:55 följande:

    De har ringt på testdagen eller dagen efter för att fråga.

    Ultraljud har jag fått göra i v7-8. Innan dess är det ingen större idé för det är stor risk att man inget ser


    Jag vet inte varför, men jag är rädd för utomkvedhavandeskap :( och kemisk graviditet så klart, därför vill jag göra det fort för att se att allt är ok typ
Svar på tråden när meddelade ni kliniken att ni har fått positiv grav. test?