• flygrl

    Ledsen efter psykologkontakt

    Den där psykologen låter ju som ett riktigt pucko, både idiotisk som i tjafset kring varför du inte ringer med Skype (wtf liksom?) och ännu värre i sitt bemötande av dig i din svåra situation. Fruktansvärt! Så där ska det fan inte gå till! :/

    Om jag va du hade jag åter tagit kontakt med läkaren som remitterade dig, förklarat va som hänt och att du inte kan fortsätta hos den psykologen och be om remiss till en annan psykolog. Om inte det funkar kan du väl be om remiss till psykiatrin eller själv kontakta dom. Du har rätt att bemötas värdigt och professionellt och inte som av den där psykologen.

  • flygrl
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-09-14 22:31:30 följande:

    Ja, jag blev faktiskt lite chockad av hennes bemötande. Tänkte att är det såhär jag ska bli bemött om jag söker hjälp? För isåfall vill jag inte ha hjälp för det här gav mig ju betydligt mer ångest än innan psykologen ringde.. Har varit så ledsen idag. Tänker på mina barn, och ja jag ångrar mig så sjukt mycket idag att jag gjorde det valet jag gjorde men samtidigt så vet jag vad som var bäst där och då. Så det gjorde mig väldigt ledsen hur psykologen dömde mig utifrån det.

    Jag har bett min läkare ringa mig så får hoppas han gör det. Kan man kontakta psykiatrin själv? Jag har försökt göra det innan men inte lyckats för att man måste bli remitterad från en vårdcentral sa dom då. Men samtidigt sa min läkare sist att han inte kan skicka remiss utan det får ma göra själv egentligen? Så blir lite förvirrad


    Inte konstigt du blev chockad av ett sånt bemötande. Helt sjukt jue! En psykolog ska ju bemöta dig på ett seriöst sätt och inte få dig att må sämre pga sitt beteende. Med en annan vettig psykolog kommer du förhoppningsvis kunna bearbeta det som tynger dig.

    Du kan ju börja med din läkarkontakt där på vårdcentralen och se om han kan fixa remiss till en annan psykolog. Jag tror man kan ta kontakt med psykiatrin själv men helt säker är jag inte. Du kan väl ta kontakt med dom och se va dom säger.
    AndreaBD skrev 2021-09-15 09:37:11 följande:

    Ja, det är inte konstigt att du blev chockad. Hennes beteende var ju hemskt. Jag tror jag skulle ringa den läkaren som har gett dig kontakten och berätta hur det har varit. Då förstår hen säkert att du behöver en annan psykolog och hjälper till att fixa kontakten. Att kontakta psykiatrin direkt - det är mer tveksamt. Kan ju hända att de försöker släta över när det gäller en av deras egna anställda. 


    Fast va det verkligen en psykolog anställd av psykiatrin (regionen alltså)? Tycker mer det lät som nån privat psykolog? TS får klargöra det för oss.
  • flygrl
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-09-17 05:44:27 följande:

    Jag tror att det var en privat psykolog som min läkare skickade mig till


    Ok, men då är det kanske mindre komplicerat om du kontaktar psykiatrin. Finns vettiga psykologer/psykoterapeuter inom både psykiatrin och privatpraktiserande så ge inte upp nu.
Svar på tråden Ledsen efter psykologkontakt