• Anonym (Häpnar)

    Sjuka saker som hände när ni skulle separera/skilja er?

    Separationer och skilsmässor kan ju innebära att en eller båda av de inblandade får något slags hjärnsläpp, tänkte det kunde vara lite svartsint kul att samla detta i en tråd.

    I mitt fall; sade till min exman att jag ville skilja mig, detta efter åratal av icke existerande sexliv osv.

    Hans respons blev; "öh, betyder det att vi inte kan ha sex längre"? (Eh, hade vi någonsin haft sex de senaste åren hade vi kanske inte skilt oss idiot)

    Hans andra drag blev att jag skulle få ha en älskare "under radarn" om jag stannade. Jodå, sådant brukar ju fungera skitbra - det är ju inte ALLS så att han skulle börja fråga eller bli sotis om jag var ute extra länge någon kväll Obestämd Var inte intresserad av den lösningen kan jag säga.

    Något som hänt er som är dråpligt i liknande situationer?

  • Svar på tråden Sjuka saker som hände när ni skulle separera/skilja er?
  • CitronTulo

    När jag sa till min dåvarande sambo att jag ville att han skulle flytta ut, så tyckte han att det var ett bra tillfälle att... fria!?
    Precis som att det var det som var problemet, att vi inte var gifta!! Liksom, herregud varför i hela friden skulle jag vilja gifta mig när jag precis sagt att jag inte vill vara tillsammans med honom längre..

  • Anonym (Häpnar)
    CitronTulo skrev 2021-09-14 21:08:34 följande:

    När jag sa till min dåvarande sambo att jag ville att han skulle flytta ut, så tyckte han att det var ett bra tillfälle att... fria!?
    Precis som att det var det som var problemet, att vi inte var gifta!! Liksom, herregud varför i hela friden skulle jag vilja gifta mig när jag precis sagt att jag inte vill vara tillsammans med honom längre..


    Haha, ja det var ju ett hjärnsläpp som heter duga..!
  • Anonym (aaa)
    CitronTulo skrev 2021-09-14 21:08:34 följande:

    När jag sa till min dåvarande sambo att jag ville att han skulle flytta ut, så tyckte han att det var ett bra tillfälle att... fria!?
    Precis som att det var det som var problemet, att vi inte var gifta!! Liksom, herregud varför i hela friden skulle jag vilja gifta mig när jag precis sagt att jag inte vill vara tillsammans med honom längre..


    Varit med om något liknande. Vi bodde inte ihop, jag hade börjat tröttna på hela grejen och vi skulle sätta oss och prata ordentligt. Det var inte så att någon av oss hade sagt att vi skulle göra slut, men vi var ganska medvetna om att vi nog kommit till ett vägskäl och ville olika saker. När jag tog upp allt jag tyckte inte fungerade så bra, så sa även han "vi kanske skulle gifta oss?" 
    Jag bara: "det ska vi väl INTE!" Då låtsades han ungefär som om han inte sagt något utan bytte ämne. Efter lite mer prat över en middag som kändes rätt konstig, så åkte jag hem sen och vi sågs aldrig mer. 
  • Anonym (Fria?)
    CitronTulo skrev 2021-09-14 21:08:34 följande:

    När jag sa till min dåvarande sambo att jag ville att han skulle flytta ut, så tyckte han att det var ett bra tillfälle att... fria!?

    Precis som att det var det som var problemet, att vi inte var gifta!! Liksom, herregud varför i hela friden skulle jag vilja gifta mig när jag precis sagt att jag inte vill vara tillsammans med honom längre..


    Även om jag håller med i sak har jag läst trådar där hon funderar på att göra slut just för att han inte friar eller vill gifta sig.
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Fria?) skrev 2021-09-15 07:38:02 följande:
    Även om jag håller med i sak har jag läst trådar där hon funderar på att göra slut just för att han inte friar eller vill gifta sig.
    Så finns det förstås fall också, men om det inte alls varit på tapeten att vilja gifta sig så är det konstigt (och lite desperat?) att slänga ur sig det. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Fria?) skrev 2021-09-15 07:38:02 följande:
    Även om jag håller med i sak har jag läst trådar där hon funderar på att göra slut just för att han inte friar eller vill gifta sig.
    Det har jag missat.
  • Anonym (Häpnar)
    Anonym (aaa) skrev 2021-09-15 07:20:41 följande:
    Varit med om något liknande. Vi bodde inte ihop, jag hade börjat tröttna på hela grejen och vi skulle sätta oss och prata ordentligt. Det var inte så att någon av oss hade sagt att vi skulle göra slut, men vi var ganska medvetna om att vi nog kommit till ett vägskäl och ville olika saker. När jag tog upp allt jag tyckte inte fungerade så bra, så sa även han "vi kanske skulle gifta oss?" 
    Jag bara: "det ska vi väl INTE!" Då låtsades han ungefär som om han inte sagt något utan bytte ämne. Efter lite mer prat över en middag som kändes rätt konstig, så åkte jag hem sen och vi sågs aldrig mer. 
    Haha, jösses..! Skrattande
  • Anonym (Elsy)

    Min man flyttade helt sonika ut en dag, utan förvarning. Lämnade kläder o allt, och lämnade mig att betala hyran själv. Han ville vara med sin älskarinna och kände sig ekonomiskt fri.

    Nåja, tiden gick och jag träffade en ny kille.

    Då blev exmaken vansinnig.

    En natt klättrande min exet in genom ett fönster som han brutit upp, och han hade en pistol med sig. Han letade efter mig / oss. Jag och min nya kille hörde honom gå runt o leta efter oss i huset, men vi var inte så jättesugna på att gå ut o konfrontera honom. För mycket drama liksom.

    Ja kanske inte så lustig historia. Mest konstigt

  • Anonym (O)
    Anonym (Elsy) skrev 2021-09-15 20:49:05 följande:

    Min man flyttade helt sonika ut en dag, utan förvarning. Lämnade kläder o allt, och lämnade mig att betala hyran själv. Han ville vara med sin älskarinna och kände sig ekonomiskt fri.

    Nåja, tiden gick och jag träffade en ny kille.

    Då blev exmaken vansinnig.

    En natt klättrande min exet in genom ett fönster som han brutit upp, och han hade en pistol med sig. Han letade efter mig / oss. Jag och min nya kille hörde honom gå runt o leta efter oss i huset, men vi var inte så jättesugna på att gå ut o konfrontera honom. För mycket drama liksom.

    Ja kanske inte så lustig historia. Mest konstigt


    Men fy f-n så otäckt!
  • Anonym (V)
    Anonym (Elsy) skrev 2021-09-15 20:49:05 följande:

    Min man flyttade helt sonika ut en dag, utan förvarning. Lämnade kläder o allt, och lämnade mig att betala hyran själv. Han ville vara med sin älskarinna och kände sig ekonomiskt fri.

    Nåja, tiden gick och jag träffade en ny kille.

    Då blev exmaken vansinnig.

    En natt klättrande min exet in genom ett fönster som han brutit upp, och han hade en pistol med sig. Han letade efter mig / oss. Jag och min nya kille hörde honom gå runt o leta efter oss i huset, men vi var inte så jättesugna på att gå ut o konfrontera honom. För mycket drama liksom.

    Ja kanske inte så lustig historia. Mest konstigt


    Men va! Hur slutade det?
Svar på tråden Sjuka saker som hände när ni skulle separera/skilja er?