Inlägg från: Mle91016 |Visa alla inlägg
  • Mle91016

    Avstannad graviditet?

    Okej känner mig uppgiven ledsen förvirrad osv?

    Första dagen på senaste mens var 24 juli.

    För 3 veckor sen tog jag ett gravtest som visade negativt.

    Gjorde ett nytt test för 14 dagar sen som visade 2-3 veckor på digitalt test.

    Strax efter 1-2 dagar kom en liten skvätt blod och sen ihållande bruna flytningar i 4 dagar.

    Blev orolig och gjorde ett VUL förra tisdagen (1 vecka sen). Där kunde hon se två foster säckar eller vad det heter men att den ena såg ut att stötas ut ( där av ev blödning). Den andra hade gulesäck i sig och såg helt normal ut men hon trodde inte jag var så långt gången som om man räknar sista mens. Ca 4-5 veckor.

    Fick ttterligare en mini/brun blödning i helgen som nu är borta men gjorde ett nytt digitalt test i förrgår som visade 3+.

    Idag var jag på ny koll och det hade inte hänt speciellt mycket sen förr veckan. Man kunde ana foster struktur med gulesäck men såg ännu inga hjärtljud.

    Detta kunde vara två scenarion:

    1. Graviditeten har avstannat

    2. Jag är för tidigt gången..

    Hon som undersökte mig sa att jag ska leva som vanligt och utgå från att jag är gravid och att vi gör nu koll nästa torsdag igen för ytterligare dom..

    Min barnmorska sa dock när jag ventilerade till henne att jag ska va inställd på det värsta.

    Jag känner mig sjukt deppig nu och vill bara att min kropp stöter ut detta själv NU om det är ett avstannat missfall!

    Någon som varit med om liknande här? ????

  • Svar på tråden Avstannad graviditet?
  • Mle91016

    Fy vad hemskt att få veta så sent ändå? då får jag väl vara nöjd med vad domen blir nästa vecka som ändå är lite tidigare? styrkekramar till dig! Blödde du länge efteråt?

  • Mle91016

    Ja ibland vill man ju stämma kroppen! Fy så sviken man känner sig och förstår din besvikelse. Jag håller tummarna att det går väger för dig nu ??

  • Mle91016

    Ja har med alla mina graviditeter blivit snuvad på veckor nu när jag tänker efter men aldrig haft blödning dock?

    Tack för fina ord! Snart är det din tur ??

  • Mle91016

    Ja det stämmer. Ja den delen är jag ändå rätt trygg med men eftersom detta är kombinerat med att blod varit inblandat känns det inte bra denna gång. Haft två missfall innan för många år sen:

    Nr1 brutala kramper och massor med blod

    Nr 2 bara blod och lite molande värk i samband med det.

Svar på tråden Avstannad graviditet?