• Anonym (H)

    Hur träffar man nån?

    Hur träffar man nån ny? Har ett barn under 3 år och längtar verkligen efter att få träffa någon ny.

    Har som mest dejtat en kille i 3 månader, vi träffades via Tinder. Men då vi efter 3 månader bestämde att vi inte skulle prata med andra/dejta andra så swipeade han ändå fortfarande på Tinder? Så jag avslutade det, vill ha någon som är säker på vad den vill.

    Så VART träffar man nån? På Ica? Har totalt gett upp på dejtingappar och tagit bort alla

  • Svar på tråden Hur träffar man nån?
  • Anonym (?)

    Har du något social liv, hobby, vänner, jobb?

    Har du barn på heltid?

  • Anonym (pppp)
    Anonym (H) skrev 2021-09-16 07:24:57 följande:

    Hur träffar man nån ny? Har ett barn under 3 år och längtar verkligen efter att få träffa någon ny.

    Har som mest dejtat en kille i 3 månader, vi träffades via Tinder. Men då vi efter 3 månader bestämde att vi inte skulle prata med andra/dejta andra så swipeade han ändå fortfarande på Tinder? Så jag avslutade det, vill ha någon som är säker på vad den vill.

    Så VART träffar man nån? På Ica? Har totalt gett upp på dejtingappar och tagit bort alla


    Tinder är väl en sån app där många gör just som han gjorde. Jag har själv inte provat Tinder, men har tänkt att det är mer seriöst med andra datingsiter? Själv mötte jag min man på Mötesplatsen. Funkade bra för oss. 

    Annars är förstås det klassiska svaret: via jobb, studier, föreningar, kurser, ute och dansa osv. 
  • Anonym (kaffedraken2)

    Ni som nämner jobbet, varför gör ni det?

  • Anonym (?)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-09-16 10:43:15 följande:

    Ni som nämner jobbet, varför gör ni det?


    För att många träffas via jobb
  • Anonym (H)
    Anonym (?) skrev 2021-09-16 08:04:42 följande:

    Har du något social liv, hobby, vänner, jobb?

    Har du barn på heltid?


    Ja, har vänner och socialt liv osv. Har barn på heltid.
  • Anonym (H)
    Anonym (pppp) skrev 2021-09-16 08:06:58 följande:

    Tinder är väl en sån app där många gör just som han gjorde. Jag har själv inte provat Tinder, men har tänkt att det är mer seriöst med andra datingsiter? Själv mötte jag min man på Mötesplatsen. Funkade bra för oss. 

    Annars är förstås det klassiska svaret: via jobb, studier, föreningar, kurser, ute och dansa osv. 


    Jo, sant. Har bara testat Tinder och Facebookdejting - men kanske är värt att prova något mer ?seriöst? i framtiden?
  • Anonym (?)
    Anonym (H) skrev 2021-09-16 10:53:17 följande:

    Ja, har vänner och socialt liv osv. Har barn på heltid.


    Kämpa vidare där, gå ut, gör saker tillsammans, bjud hem folk.

    Ofta svårt när man har barn på heltid, begränsat med tid för annat.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (?) skrev 2021-09-16 10:44:41 följande:
    För att många träffas via jobb
    Är det nåt du skulle rekommendera?
    Tror du att majoriteten tycker att jobbet är ett bra ställe att träffa nån på?
  • AndreaBD
    Anonym (H) skrev 2021-09-16 10:54:32 följande:
    Jo, sant. Har bara testat Tinder och Facebookdejting - men kanske är värt att prova något mer ?seriöst? i framtiden?
    Det kan vara bra att testa det som finns online runt dem intressen man har. Eftersom du har barn på heltid. Dvs. om man t.ex. är med i något community runt ett intresse man har, så kan man ju lära känna folk den vägen. Då måste du bara tänka på att kolla att de inte bor för långt bort. 

    Annars förstås allt som man kan göra med barn och där man träffar folk. Visst, det finns dating-sidor. Jag var en gång med i Mötesplatsen - den verkade mest för vanligt folk, alltså inte bara ungdomar. Hittade ingen där, men en del andra gjorde det. 
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (pppp) skrev 2021-09-16 08:06:58 följande:
    Tinder är väl en sån app där många gör just som han gjorde. Jag har själv inte provat Tinder, men har tänkt att det är mer seriöst med andra datingsiter? Själv mötte jag min man på Mötesplatsen. Funkade bra för oss. 

    Annars är förstås det klassiska svaret: via jobb, studier, föreningar, kurser, ute och dansa osv. 
    Jag har läst på Familjeliv att man inte träffar nån via dejtappar.
    Istället så tipsas det om föreningar, krogen, kurser.
    Jag vet många som är med i föreningar, går ut på krogen, och på kurser. Som är singlar, och finns på dejtappar.
Svar på tråden Hur träffar man nån?