• Anonym (Varför?)

    Hur kan han göra såhär?

    Jag och mitt ex delade på oss men började träffas igen. Men tydligen har han börjat träffa nån annan samtidigt.

    Vi har barn ihop och behöver jag säga att jag är vansinnig. Hur som helst så har han flyttat ihop med henne nu. Han har inte sagt ett enda ord till mig om det. Och han hör inte av sig till barnen. Barnen har aldrig träffat henne. Ge mig råd hur jag ska tänka. Hur kan han flytta ihop med en tjej som han inte ens vet går ihop med barnen? Varför har han inte mage att berätta för mig? Och hur kan tjejen flytta in i utan att ha träffat hans barn. De har träffats 3 månader. Så arg så d kokar i mig.

  • Svar på tråden Hur kan han göra såhär?
  • Anonym (H)

    Hur kan han flytta ihop med en tjej som han inte ens vet går ihop med barnen?

    Svar: För han bryr sig inte om hon och barnen går ihop eller inte.

    Varför har han inte mage att berätta för mig?

    Svar: För att han vill göra det så enkelt som möjligt för sig och slippa ta den diskussionen, samt för att han inte bryr sig.

    Det är väldigt tydligt vad han är för typ av ?människa?.

  • Anonym (...)
    Anonym (Varför?) skrev 2021-09-16 19:41:03 följande:

    Jag och mitt ex delade på oss men började träffas igen. Men tydligen har han börjat träffa nån annan samtidigt.

    Vi har barn ihop och behöver jag säga att jag är vansinnig. Hur som helst så har han flyttat ihop med henne nu. Han har inte sagt ett enda ord till mig om det. Och han hör inte av sig till barnen. Barnen har aldrig träffat henne. Ge mig råd hur jag ska tänka. Hur kan han flytta ihop med en tjej som han inte ens vet går ihop med barnen? Varför har han inte mage att berätta för mig? Och hur kan tjejen flytta in i utan att ha träffat hans barn. De har träffats 3 månader. Så arg så d kokar i mig.


    Antagligen är han väldigt förälskad. Då kan det gå fort.
    Barnen ska inte bestämma vem han ska vara tillsammans med.

    Han tycker väl inte att du har med hans kärleksliv att göra.

    Tjejen är kär i honom inte i barnen så varför skulle hon vilja träffa dom först?

    Dåligt av honom att dejta er båda samtidigt och att han inte hör av sig till barnen. Vet hon om det?
  • Anonym (Varför?)

    Nej. Men i mina ögon sätter man barnen främst oavsett så hur kär man än är. Jag hade aldrig tillåtit nån flytta in hos mig som barnen aldrig träffat.

    Han är duktig på att göra förhastade saker. Varken första eller andra gången har kommit krypande tillbaka innan.

  • Anonym (Donna)
    Anonym (Varför?) skrev 2021-09-16 20:23:37 följande:

    Nej. Men i mina ögon sätter man barnen främst oavsett så hur kär man än är. Jag hade aldrig tillåtit nån flytta in hos mig som barnen aldrig träffat.

    Han är duktig på att göra förhastade saker. Varken första eller andra gången har kommit krypande tillbaka innan.


    Du måste förstå att alla inte tänker och prioriterar som du.
    Börja med det, sen benar du ut situationen därifrån.

    Tar du tillbaka honom om han kommer krypande?
  • Mimosa86
    Anonym (...) skrev 2021-09-16 20:07:50 följande:
    Antagligen är han väldigt förälskad. Då kan det gå fort.

    Barnen ska inte bestämma vem han ska vara tillsammans med.

    Han tycker väl inte att du har med hans kärleksliv att göra.

    Tjejen är kär i honom inte i barnen så varför skulle hon vilja träffa dom först?

    Dåligt av honom att dejta er båda samtidigt och att han inte hör av sig till barnen. Vet hon om det?
    Nej barnen styr inte vem han ska vara ihop med, men att låta en ny kvinna flytta in i barnens hem utan att barnen ens träffat henne och så nära inpå en separation från mamman känns inte genomtänkt och DET BÄSTA FÖR BARNEN.

    För oavsett hur kör och galen man än må vara. Barnens bästa kommer alltid först. Då får man vara särbos tills ma vet att det kommer funka och ta in en ny i familjen.
  • Anonym (Rakt på sak)

    Hade inte du en tråd till alldeles nyss, igår eller nåt...?

    Jag säger så här, jag är inte förvånad att han träffade andra utöver dig efter att ni hade gått isär. Tyvärr är det så dejtingvärlden ser ut nu, att om man vill dejta exklusivt så måste man klargöra det innan. I övrigt är det rätt tydligt vad han är för svin.

  • Anonym (...)
    Mimosa86 skrev 2021-09-16 20:34:21 följande:
    Nej barnen styr inte vem han ska vara ihop med, men att låta en ny kvinna flytta in i barnens hem utan att barnen ens träffat henne och så nära inpå en separation från mamman känns inte genomtänkt och DET BÄSTA FÖR BARNEN.

    För oavsett hur kör och galen man än må vara. Barnens bästa kommer alltid först. Då får man vara särbos tills ma vet att det kommer funka och ta in en ny i familjen.
    Hur menar du att det inte skulle funka?
    Ts menade att han borde först ta reda på om hon går ihop med barnen. Det behöver hon inte för det är inte barnen hon är ihop med utan pappan.
  • Tow2Mater

    Hur vet du allt detta om han inte hare sagt ett enda ord till dig om det, och han hör inte av sig till barnen?

  • Mimosa86
    Anonym (...) skrev 2021-09-16 20:51:36 följande:

    Hur menar du att det inte skulle funka?

    Ts menade att han borde först ta reda på om hon går ihop med barnen. Det behöver hon inte för det är inte barnen hon är ihop med utan pappan.


    Hur menar du? TS skriver ju själv att hon flyttat in hos honom. Hur menar du att nya sambon inte behöver gå ihop med barnen när hon ska bo med dem och kommer in i deras familj?
Svar på tråden Hur kan han göra såhär?