• Anonym (Kvinn­a 40)
    Fri 17 Sep 2021 11:04
    338 visningar
    4 svar
    4
    338

    Rakad eller vaxad, små knottror

    Undrar om ni som vaxar eller rakar blir helt lena och utan småknottror. Och vad gör ni i så fall åt det. Blir ju som små finnar.

    Jag kan få precis längs blygdläppskanten. Irriterande när det är just där man kanske önskar vara len. Tänker vid oralsex.

    Hur gör ni?

    Jag skrubbar med skrubbhandske för rengöring sen smörjer jag med intim olja ( spec köpt) med bakteriedödande medel för att återfukta.

  • Svar på tråden Rakad eller vaxad, små knottror
  • Anonym (Annan kvinna 40)
    Fri 17 Sep 2021 11:12
    #1

    Jag får lätt inflammerade hårsäckar/innåtväxande hårstrån. Det blir röda eller ibland lila blemmor som dessutom kan göra ont. Men jag får bara dessa uppe på själva venusberget där det mesta håret normalt sitter.

    Har testat både att raka och vaxa, ingen skillnad alls.

  • Anonym (Kvinn­a 40) Trådstartaren
    Fri 17 Sep 2021 11:32
    #2
    Anonym (Annan kvinna 40) skrev 2021-09-17 11:12:07 följande:

    Jag får lätt inflammerade hårsäckar/innåtväxande hårstrån. Det blir röda eller ibland lila blemmor som dessutom kan göra ont. Men jag får bara dessa uppe på själva venusberget där det mesta håret normalt sitter.

    Har testat både att raka och vaxa, ingen skillnad alls.


    Hörde nånstans att det var lättare att få det vid rakning. Undrar vad det beror på. Om det är kvaliteten på hårstråna. Har rätt så grova ljusa strån.

    Kan du få dessa blemmor / inflammationer utan ansning med?

    Jag har nämligen märk att om jag låter håret växa ut blir det samma sak.

    Skit jobbigt då man känner dig lite ofräsch.
  • Anonym (Annan kvinna 40)
    Fri 17 Sep 2021 11:42
    #3
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2021-09-17 11:32:59 följande:

    Hörde nånstans att det var lättare att få det vid rakning. Undrar vad det beror på. Om det är kvaliteten på hårstråna. Har rätt så grova ljusa strån.

    Kan du få dessa blemmor / inflammationer utan ansning med?

    Jag har nämligen märk att om jag låter håret växa ut blir det samma sak.

    Skit jobbigt då man känner dig lite ofräsch.


    Nej, för mig hänger detta enbart ihop med att jag är där och tar bort hår på ett eller annat sätt. Hörde talas om rakhyveln Estrid som alla lovordar, då skulle man minsann slippa detta. Men nej, blev nästan ännu värre med den. Dessutom var den så vass att jag fick flera skärsår.
  • Anonym (FYI)
    Fri 17 Sep 2021 13:28
    #4
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2021-09-17 11:04:12 följande:

    Undrar om ni som vaxar eller rakar blir helt lena och utan småknottror. Och vad gör ni i så fall åt det. Blir ju som små finnar.

    Jag kan få precis längs blygdläppskanten. Irriterande när det är just där man kanske önskar vara len. Tänker vid oralsex.

    Hur gör ni?

    Jag skrubbar med skrubbhandske för rengöring sen smörjer jag med intim olja ( spec köpt) med bakteriedödande medel för att återfukta.


    Fråga sign. Kexsmula eller sign. Julia hur dom gör. Dom har aldrig, eller har problem med det.Obestämd
Svar på tråden Rakad eller vaxad, små knottror