• Anonym (Funde­rsam)
    Sun 19 Sep 2021 13:49
    608 visningar
    19 svar
    19
    608

    Är det fel på mig ?

    Jag har en vän som jag känt länge. Vi har alltid umgåtts en del och så men sen tappade vi kontakten då jag flyttade och han hade även nytt nummer.

    Men så fick vi kontakt i januari och har hängt mycket då. Vi har varit ute och ätit flera gånger. Varit på spa. På bio. Festat tillsammans. Haft det sjukt kul ihop. Pratar om allt mellan himmel och jord. Vi pratade även om relationer och han frågade om jag hade kunnat bli kär i en vän. Nej sa jag, en vän är en vän.

    Nåja.

    Sista gången vi var ute och åt middag så kände jag att han ser ändå rätt bra ut och jag kände mig attraherad av han.

    Han erkände sen 2 dagar senare att han är kär i mig. Jag svarade bara att jag gillar han med.

    Vi sågs dagen efter och han ville kyssas. Jag backade undan och sa jag inte är redo.

    Jag blev lite förvirrad.

    Han skrev sen till mig att han inte kan ses mer för han orkar inte massa trams. Jag förstod inget och frågade vad han menar?

    Han tog upp att jag ej ville kyssas och jag förklarade varför att jag inte kände mig redo dels för att vi inte dejtat och att vi bara varit vänner.

    Men han ser det som att vi har dejtat när vi gjort saker ihop sen start "för det är inga saker man gör med en vän".

    Men alltså. Dagen efter han sagt han är kär i mig och jag gillar honom med så ville han kyssas? Jag förstår om vi faktiskt har dejtat sen januari månad. Men det har vi inte gjort.

    Och nu är han kall och konstig. Blir även sur för jag inte kunde träffas i fredags.

    Vi skulle träffas igår men jag var så sjukt trött efter att ha jobbat (jobbar helg) och sa att jag ska ta ett bad och lägga mig.

    Då fick jag till svar "du är fan tråkig. Ska du lägga sig så tidigt? Jaja sov gott då"

    Jag bara känner vad tusan händer ????

  • Svar på tråden Är det fel på mig ?
  • Anonym (Sol)
    Sun 19 Sep 2021 14:35
    #1
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-09-19 13:49:50 följande:

    Jag har en vän som jag känt länge. Vi har alltid umgåtts en del och så men sen tappade vi kontakten då jag flyttade och han hade även nytt nummer.

    Men så fick vi kontakt i januari och har hängt mycket då. Vi har varit ute och ätit flera gånger. Varit på spa. På bio. Festat tillsammans. Haft det sjukt kul ihop. Pratar om allt mellan himmel och jord. Vi pratade även om relationer och han frågade om jag hade kunnat bli kär i en vän. Nej sa jag, en vän är en vän.

    Nåja.

    Sista gången vi var ute och åt middag så kände jag att han ser ändå rätt bra ut och jag kände mig attraherad av han.

    Han erkände sen 2 dagar senare att han är kär i mig. Jag svarade bara att jag gillar han med.

    Vi sågs dagen efter och han ville kyssas. Jag backade undan och sa jag inte är redo.

    Jag blev lite förvirrad.

    Han skrev sen till mig att han inte kan ses mer för han orkar inte massa trams. Jag förstod inget och frågade vad han menar?

    Han tog upp att jag ej ville kyssas och jag förklarade varför att jag inte kände mig redo dels för att vi inte dejtat och att vi bara varit vänner.

    Men han ser det som att vi har dejtat när vi gjort saker ihop sen start "för det är inga saker man gör med en vän".

    Men alltså. Dagen efter han sagt han är kär i mig och jag gillar honom med så ville han kyssas? Jag förstår om vi faktiskt har dejtat sen januari månad. Men det har vi inte gjort.

    Och nu är han kall och konstig. Blir även sur för jag inte kunde träffas i fredags.

    Vi skulle träffas igår men jag var så sjukt trött efter att ha jobbat (jobbar helg) och sa att jag ska ta ett bad och lägga mig.

    Då fick jag till svar "du är fan tråkig. Ska du lägga sig så tidigt? Jaja sov gott då"

    Jag bara känner vad tusan händer ????


    Han är kär i dig och du vill bara vara vänner. Självklart drar han sig undan och känner sig sårad. Det är inte ditt fel, men nu när du vet så är det lika bra att bryta eftersom ni vill olika saker.
  • Pessim­istisk­aRelai­sten
    Sun 19 Sep 2021 15:12
    #2

    Det är inget fel på dig,  ditt agerande var helt förståeligt. Tycker snarare hans beteende låter lite omoget. 

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Sun 19 Sep 2021 17:03
    #3

    Och idag ville han med ses men jag skulle iväg till min syster och förklara för han att jag kan inte idag tyvärr, vi kan väl ses imorgon istället? Ska till min syster och har lovar henne och hennes dotter att jag skulle komma idag.

    Då fick jag inget svar och en timme efter skrev han att de är bättre vi skiter I detta för han orkar ej tramsa omkring och han orkar ej slösa tid på någon som inte ser hans värde

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Sun 19 Sep 2021 17:05
    #4

    Jag berätta även för han att jag inte orkar eller kan ses varje dag för att jag jobbar oregelbunden tider och även för att jag pluggar deltid.

    Då svara han " du och dina ursäkter"

  • KittyK­80
    Sun 19 Sep 2021 17:07
    #5

    Han verkar väldigt krävande. Släpp det bara, det kommer inte att bli bra det där.

  • Sun 19 Sep 2021 17:07
    #6
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-09-19 17:03:35 följande:

    Och idag ville han med ses men jag skulle iväg till min syster och förklara för han att jag kan inte idag tyvärr, vi kan väl ses imorgon istället? Ska till min syster och har lovar henne och hennes dotter att jag skulle komma idag.

    Då fick jag inget svar och en timme efter skrev han att de är bättre vi skiter I detta för han orkar ej tramsa omkring och han orkar ej slösa tid på någon som inte ser hans värde


    Han verkar otroligt omogen. Och han verkar ha varit riktigt kär riktigt länge. Låt honom inte behandla dig såhär, du har rätt att göra vad du vill utan att känna nån skuld. Om du blir kär, om ni blir ett par, då vill du inte ha en kille som ger dig skuldkänslor så fort det inte passar honom.

    Du kanske kan fråga honom om han själv tycker att han verkar rolig och inbjudande att umgås med när han fäller såna kommentarer.
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Sun 19 Sep 2021 17:08
    #7

    I tisdags gick jag hem tidigare från jobb för att jag svimmat på jobb. Mådde sjukt dåligt.

    Han ville ses på kvällen och jag förklarade att jag inte mår bra och berätta även att jag svimmat på jobbet och fick gå hem.

    Då sa han "vadå? Du har ju väl vilat hela dagen? Du ska ju inte göra något. Jag kommer bara. Inte så du ska anstränga dig. Vad är felet, fattar ej? Du och dina åkommor" och en trött emoji

  • KittyK­80
    Sun 19 Sep 2021 17:10
    #8
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-09-19 17:08:33 följande:
    I tisdags gick jag hem tidigare från jobb för att jag svimmat på jobb. Mådde sjukt dåligt.
    Han ville ses på kvällen och jag förklarade att jag inte mår bra och berätta även att jag svimmat på jobbet och fick gå hem.
    Då sa han "vadå? Du har ju väl vilat hela dagen? Du ska ju inte göra något. Jag kommer bara. Inte så du ska anstränga dig. Vad är felet, fattar ej? Du och dina åkommor" och en trött emoji
    Men varför bryr du dig ens om vad han tycker/säger? Nog förstår du väl själv att han är en idiot som säger sånt?
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Sun 19 Sep 2021 17:13
    #9

    Jag vill ha en kille som är förstående. Nu känner jag mig Pressad och stressad.

    Typ att jag MÅSTE släppa till och kyssas. Jag MÅSTE ses varje dag!!!

    Jag orkar inte sånt.

    Mitt ex kunde säga saker som "Ja men det är ingen fara. Vila dig så kan vi höras sen" eller "ingen fara älskling. Vi kan ses imorgon istället ju".

    Inte så här?

    Jag känner det är lite ego och krävande. Respektlöst. Det ska vara på hans sätt. Aldrig varit med om detta och han är ändå 43 år.

    Vissa dagar känner jag för att vara själv. Ligga i sängen en hel dag eller bara skicka till min syster. Vill ha en kille som är förstående och en krävande och som blir tjurig för man inte kan eller orkar ses

  • KittyK­80
    Sun 19 Sep 2021 17:16
    #10

    Läser du våra kommentarer eller?

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Sun 19 Sep 2021 17:16
    #11

    Jag bara tänker. Är felet på mig ?

    Han får mig känna så. Han skickade även nyss massa skrattade emojis.

    Jag skickade ett frågetecken bara. Då skrev han hahah nä inget.

    Så skrev jag. Varför skickar du massa skrattande emojis? Vad är det roliga?

    Så skrev han "nä men tycker du är sjukt rolig hahaha. Aldrig varit med om sånt här. Helt sjukt. Du ville inte kyssa och vill ta det lugnt? Jo jag förstår men har inte tid att vänta eller slösa. Jag är en sjukt bra kille och förtjänar de bästa"

  • KittyK­80
    Sun 19 Sep 2021 17:19
    #12

    Tydligen inte...

  • Anonym (A)
    Sun 19 Sep 2021 19:30
    #13
    PessimistiskaRelaisten skrev 2021-09-19 15:12:19 följande:
    Det är inget fel på dig,  ditt agerande var helt förståeligt. Tycker snarare hans beteende låter lite omoget. 
    Så tycker jag med.
  • Anonym (Bloom­)
    Sun 19 Sep 2021 20:45
    #14
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-09-19 17:16:49 följande:

    Jag bara tänker. Är felet på mig ?

    Han får mig känna så. Han skickade även nyss massa skrattade emojis.

    Jag skickade ett frågetecken bara. Då skrev han hahah nä inget.

    Så skrev jag. Varför skickar du massa skrattande emojis? Vad är det roliga?

    Så skrev han "nä men tycker du är sjukt rolig hahaha. Aldrig varit med om sånt här. Helt sjukt. Du ville inte kyssa och vill ta det lugnt? Jo jag förstår men har inte tid att vänta eller slösa. Jag är en sjukt bra kille och förtjänar de bästa"


    Släpp honom direkt, han försöker psyka dig och jag tycker att han verkar riktigt obehaglig. Låt det bara dö ut. Låt honom inte komma åt dig.
  • Anonym (123)
    Sun 19 Sep 2021 21:24
    #15

    Så han säger att han är kär i dig, du svarar att du gillar honom också, självklart är en kyss då inget underligt?

    Är ni 12 kanske jag kan förstå. Men inte vuxna människor.

    Förstår honom.

  • Anonym (Vilke­n idiot)
    Sun 19 Sep 2021 21:41
    #16

    Han har ju rätt i att han inte är din vän iaf, så otroligt tråkigt för din skull, som haft så kul ihop med honom, men skit i fanskapet, han har visat nu att han inte respekterar dig eller aldrig ville vara vänner.

    Dessutom gör man visst allt det där med vänner!

  • Anonym (Vilke­n idiot)
    Sun 19 Sep 2021 21:44
    #17
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-09-19 17:08:33 följande:

    I tisdags gick jag hem tidigare från jobb för att jag svimmat på jobb. Mådde sjukt dåligt.

    Han ville ses på kvällen och jag förklarade att jag inte mår bra och berätta även att jag svimmat på jobbet och fick gå hem.

    Då sa han "vadå? Du har ju väl vilat hela dagen? Du ska ju inte göra något. Jag kommer bara. Inte så du ska anstränga dig. Vad är felet, fattar ej? Du och dina åkommor" och en trött emoji


    Nejnejnej, säg upp kontakten! Gå inte på hans falska lismande igen. Nu vet du att han inte är snäll när han låtsas bry sig om dig och vilja ställa upp som vänner gör. Han kommer bara försöka ha sex med dig en månad senare och dra upp att han gav dig kycklingsoppa och höll dig sällskap när du var sjuk, för ?så gör inte vänner? (fet lögn).

    Dessutom förminskar han att du svimmade av hans utpressning med ?du och dina åkommor?
  • Sun 19 Sep 2021 22:15
    #18

    Du borde berätta för honom det han behöver veta, nämligen om du är intresserad av honom på ett romantiskt sätt som kan/kommer att leda till kärleksrelation. Det är, skulle jag tro, vad han vill och behöver veta. 

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Sun 19 Sep 2021 22:55
    #19

    Tycker bara de är så tramsigt att skicka skrattande emojis. Bli tjurig och dryg för jag inte orkar eller kan ses ?

    Tänker att om han verkligen gillat mig så hade han gett mig tiden jag behöver. Jag tycker kyssas gör man efter att man dejtat ett tag men vi har ju ej ens dejtat utan umgåtts som vänner fram till sista middagen insåg vi att vi gilla varandra mer så nä jag tycker kyss är tidigt andra dagen. Sån är jag.

    Jag skrev till han att jag fortfarande gärna vill vara vänner och hoppas han inte ser på mig annorlunda nu.

    Då skrev han " hahaha vet du vad jag bryr mig faktiskt inte " och en glad och skrattade emoji.

    Nej usch :( känner mig som att jag gjort så mycket fel och att hela jag är ett stort fel

Svar på tråden Är det fel på mig ?