• Anonym (Trådstartaren:)

    Är han socialt inkompetent?

    Long story short: Träffat en kille i några månader och det har varit lite av en berg och dal-bana kan man säga. Vi har haft bra stunder och mindre bra stunder.

    När vi har bråkat har det för det mesta gått ut på att jag har velat prata om nått som fått mig att må dåligt men då har han tyckt att det inte är något att prata om. Han tycker det finns viktigare saker att prata om. Bokstavligt talat har han sagt att mina problem bara varit skitsaker.

    Efter en tid bestämde vi oss för att gå skilda vägar för att han inte hade tillräckligt med känslor och sa att han inte fick ut något av att träffa mig längre. Efter det valde jag att ignorera honom så gott som möjligt men då började han skriva mer även om jag visade noll intresse då.

    Inte långt därefter bestämde vi oss för att försöka på nytt igen, men det var tydligen på hans villkor har jag märkt nu. Han verkar redan ha tappat intresset ännu en gång och han tar aldrig intiativ till nått. Ska vi ses är det jag som får fråga annars händer det inte. Vad jag än gör så blir det fel för honom. Jag är aldrig lagom för honom. Antingen är jag för seriöst eller för oseriös, känslosam eller för känslokall, you name it.

    Han velar fram och tillbaka för att komma fram till vad han verkligen vill och jag får stå på tå och vänta tills han bestämt sig om han ens kommer göra det. Det har gått 5 månader nu och jag blir galen av att aldrig få veta hur det ska bli.

    Jag har ställt honom mot väggen två gånger men det enda han kan säga är att han inte vet vad han vill men att han tycker om mig. Jag tycker man borde veta nått sånt efter fem månader.

    Och nej, han är inte ute efter sex för inte ens det kan han ta intiativ till. Om det ska liggas är det jag som får ta intiativ.

    Jag undrar om han kanske har någon diagnos, är socialt inkompetent eller saknar empati för i hans huvud verkar han inte förstå hur mycket han sårat mig och jag får en känsla av att han tror att alla känner och tycker som honom. Och alla som inte gör det tycks vara bakom flötet för honom.

  • Svar på tråden Är han socialt inkompetent?
  • Anonym

    Han tycker inte du är så intressant att han tycker det är värt att lägga mer energi på. 

    Var rädd om dig själv. Avsluta med självaktningen i behåll

  • Anonym (Trådstartaren:)
    Anonym skrev 2021-09-19 20:38:08 följande:

    Han tycker inte du är så intressant att han tycker det är värt att lägga mer energi på. 

    Var rädd om dig själv. Avsluta med självaktningen i behåll


    Men jag är så pass intressant att han mer än gärna lägger ner tid på att skriva flera gånger per dag utan någon respons från mig när vi valt att avsluta det vi hade? Försöker bara förstå den biten. Verkar som han tröttnar så fort han har mig men när han inte har mig vill han jaga.
  • Anonym (qqq)
    Anonym (Trådstartaren:) skrev 2021-09-19 20:42:39 följande:
    Men jag är så pass intressant att han mer än gärna lägger ner tid på att skriva flera gånger per dag utan någon respons från mig när vi valt att avsluta det vi hade? Försöker bara förstå den biten. Verkar som han tröttnar så fort han har mig men när han inte har mig vill han jaga.
    Ibland går det inte att förstå bara. 

    Min gissning är att han har lättare för att skriva och ha kontakt den vägen än IRL. Men han verkar inte så kul att ha att göra med/omogen. 
  • Anonym (Trådstartaren:)
    Anonym (qqq) skrev 2021-09-19 20:45:26 följande:

    Ibland går det inte att förstå bara. 

    Min gissning är att han har lättare för att skriva och ha kontakt den vägen än IRL. Men han verkar inte så kul att ha att göra med/omogen. 


    Ja, så kan det ju vara, tråkigt nog. Har ju hört nu i efterhand av andra att han inte kan vara så lätt att ha att göra med och att han är speciellt. Önskar man hade hört det innan. Han som verkade så mogen och bra till en början.
  • Anonym (ya)
    Anonym (Trådstartaren:) skrev 2021-09-19 20:42:39 följande:
    Verkar som han tröttnar så fort han har mig men när han inte har mig vill han jaga.
    där har du det.

    killen är uppenbart ointresserad, dra. sen får han lite separationsångest när du drar. sen skiter han i dig när han har dig.

    lämna tönten.

    diagnos? vanlig lat snubbe.
  • Tecum

    Ni har bara träffats några månader, ändå bråkar ni och har en av-på-relation. Fast ni borde vara i den mest intensiva och okritiska förälskelsefasen. Väldigt dåliga odds för en stabil relation. Dumpa.

  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2021-09-19 20:57:35 följande:
    Ni har bara träffats några månader, ändå bråkar ni och har en av-på-relation. Fast ni borde vara i den mest intensiva och okritiska förälskelsefasen. Väldigt dåliga odds för en stabil relation. Dumpa.
    Helt rätt, dumpa
  • Anonym (Maja)

    Det finns ju ingenting i det du skriver som tyder på att han har utmaningar i det sociala.

    Däremot verkar ni ju inte ha en bra relation. Man ska inte vara ihop med nån som hela tiden visar att man inte duger. Det är ingen känsla som man ska ha i en relation. Så känner du så, så tidigt i relationen låter det ju som att det lämpligaste är att bryta upp och gå vidare.

  • Anonym (Uppenbart dalig match.)
    Anonym (Trådstartaren:) skrev 2021-09-19 20:42:39 följande:
    Men jag är så pass intressant att han mer än gärna lägger ner tid på att skriva flera gånger per dag utan någon respons från mig när vi valt att avsluta det vi hade? Försöker bara förstå den biten. Verkar som han tröttnar så fort han har mig men när han inte har mig vill han jaga.
    For det forsta, var medveten om att kanslor inte ar nagot definitivt. Det gar inte att bestamma att OK, nu ar det vi, och sa ar det klappat och klart. En san velig kille kan snabbt andra sig igen, sa du vinner inget pa att forsoka pressa fram att "nu ar det ni pa allvar". Det kanske sags i samma stund, men ett par dagar senare (kanske vid forsta braket) sa kanske ni gor slut igen. Hall detta i minnet.

    For det andra, varfor vill du vara tillsammans med nagon som tycker att dina problem ar skitsaker? Nagon som inte ar intresserad av att lyssna pa dig? Bara det bevisar ju att ni faktiskt inte passar for varandra. Glom inte att det aldrig gar att ändra andra, sa att omvanda honom och tvinga honom att ta dina problem pa allvar kommer inte att funka (kanske ett tag om han lagger manken till, men inte in langden). Varfor satsa pa en kille som du redan nu vet att det inte kommer att funka med i langden?

    For det tredje sa ska inte ett relativt nytt forhallande ga ut pa att man ska leva for de bra stunderna. Ett nytt forhallande aker inte berg och dalbana och har en massa daliga stunder. Det dar att man har bra stunder hor man vanligtvis fran folk i misshandelsrelationer, som ju lever for de stunder da partnern ar lugn och beter sig som nar de forst traffades (och garna rattfardigar det faktum att de stannar i forhallandet med att "de har det ju sa bra, just de stunderna). Nu ar du ju inte i nagon misshandelsrelation, men ville ha fram att man inte kan leva for att ibland ha dessa bra stunder. Du ska kunna ma bra i forhallandet hela tiden. Ga inte och hoppas pa att det ska bli battre. Nar foralskelsestadiet ar over kommer ni att ha desto fler dalar och desto farre toppar. Varfor satsa pa ett forhallande som gar upp och ner redan i foralskelsestadiet? Och du vet ju redan att dalarna beror pa att han tycker att dina problem ar skitsaker.

    For det fjarde, eftersom du undrar varfor han lagger ner tid pa att skriva flera ganger per dag utan nagon respons, sa kan det finnas flera orsaker. Dels kanske han har det trakigt och sitter da och pillar med mobilen. Kan handa att han messar en massa tjejer samtidigt, nar han anda ar igang. Dels kan det vara sa att han vill kanna sig behovd eller kanna sin dragningskraft, och genom att fanga dig tillbaka sa okar det hans sjalvfortroende (och han lyckades ju). Han vill val omge sig med folk han vet gillar honom, men han ar inte intresserad av ett forhallande, utan bara att vara med manniskor som han vet vill ha honom. Tank dig tjejer som ar riktiga teasers, som vill att killar dreglar efter dem, men sa fort killarna vill bli tillsammans sa vill inte dessa teasertjejerna, da det bara var sjalva beundrandet/avgudandet de var ute efter. Hur ser det ut for ovrigt i hans sociala liv? Ar han en ensam stackare med fa kompisar sa ar det inte konstigt att han sitter och messar med mobilen. Du ar ju en av de fa han har i sin kontaktlista. Det ar ju ganska uppenbart att han inte ar intresserad av dig, men sitter han ensam hemma med mobilen sa scrollar han val igenom sin kontaktlista och messar de som kan tankas nappa. Svarar nagon sa kanner han val sig mindre ensam?
Svar på tråden Är han socialt inkompetent?