• Anonym (B)
    Sun 19 Sep 2021 21:22
    263 visningar
    4 svar
    4
    263

    PostNord förstört paket

    Hej
    fick en byrå levererad av PostNord hemleverans. Paketet var synligt massakerad. Och delarna av byrån som var svart hade stora vita märken från stötar. 
    Vad gäller nu? Jag vill att de hämtar upp paketet i retur gratis. Då jag ej kan använda en byrå som ser ut att ha genomgått ett krig. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-19 21:24
    Den väger så pass mkt att jag ens hade svårt att förflytta paketet från utanför min dörr in i lgh..Så det går ej för mig att lämna in på posten

  • Svar på tråden PostNord förstört paket
  • Anonym (Po)
    Sun 19 Sep 2021 21:34
    #1

    Börja med att kontakta säljaren. Du kan skicka ett mejl med fotografier på skadorna. Lägg ett måttband eller penna eller så i bilden så att de ser hur stora skadorna är.

  • Anonym (qwert­y)
    Mon 20 Sep 2021 12:11
    #2
    Anonym (B) skrev 2021-09-19 21:22:10 följande:

    Hej
    fick en byrå levererad av PostNord hemleverans. Paketet var synligt massakerad. Och delarna av byrån som var svart hade stora vita märken från stötar. 
    Vad gäller nu? Jag vill att de hämtar upp paketet i retur gratis. Då jag ej kan använda en byrå som ser ut att ha genomgått ett krig. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-19 21:24
    Den väger så pass mkt att jag ens hade svårt att förflytta paketet från utanför min dörr in i lgh..Så det går ej för mig att lämna in på posten


    Paket som går igenom posten måste tåla en hel del. Det är faktiskt upp till säljaren också att packa det så att det kan kastas omkring utan att skadas.
  • Anonym (Poste­n)
    Mon 20 Sep 2021 12:26
    #3

    Det brukar väl stå något liknande typ "kontakta postnord omgående vid fraktskador" Jag skulle höra av mig till både företaget du köpte ifrån och postnord för att se vem som står för retur och reklamation.

    Om jag ser att ett paket jag tar emot har fått ta stryk så tar jag massa bilder på paketet INNAN jag öppnar, kanske tom en video på själva öppnandet så kan de inte skylla på mig :)

  • Anonym (A)
    Mon 20 Sep 2021 21:08
    #4

    Kontakta säljaren.

Svar på tråden PostNord förstört paket