• Anonym (Maktlös)

    Blir alla som spelar FIFA (tv-spel) arga och skriker?

    Håller alla som spelar Fifa på och skriker och lever rövare när de förlorar? Är det en del av spelet? Är mitt enda val att ha en tolvåring som skriker, svär och kastar grejor eller förstöra hans liv (alla hans kompisar spelar oxh han älskar allt med spelet, att prata om det, läsa om det osv) genom att förbjuda spelet?

    Jag är så fruktansvärt less på detta. Sonen säger att han inte kan låta bli att bli så arg. Och att folk på youtube som han ser spela beter sig likadant, dunkar spelkontrollen i bordet och skriker.

    Vad gör man?

  • Svar på tråden Blir alla som spelar FIFA (tv-spel) arga och skriker?
  • FuckGoggleAskMe

    Nej, det är inte en del av spelet. Prata med honom om att YouTubekillar vill få många tittare och överdriver därför. Försök hitta youtubeare som inte håller på så (Pewdipie skrattar väl mest?), det finns ju några lugnare. Tur att min son inte tittar på sådant längre. 

  • Anonym (K)

    Nej, bara de som inte fått lära sig att kontrollera sina aggressioner.

  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (K) skrev 2021-09-20 22:13:40 följande:

    Nej, bara de som inte fått lära sig att kontrollera sina aggressioner.


    Plus alla småkillar som försöker efterlikna de coola grabbarna på Youtube. 
  • Anonym (Pya)

    Inte alls. Min man sitter fridfullt och tyst varje kväll och spelar Fifa med barnen sovande i rummet intill.

    När våra barn började spela spel i padda och på TV-spel förklarade vi, när behov uppstod, att spel är till för att vara roliga. Blir man frustrerad eller arg är det dags att ta en paus. Om de inte gjorde det frivilligt stängde vi helt enkelt av.

  • nernu

    I den här familjen beter vi oss inte så. Vill du ha kvar ditt spel får du lugna ner dig.

  • Anonym (Dark souls)

    Blir sådan av Dark Souls 3. Min son och min man blev arga och svor av det. De brukar inte vara sådana så jag undrade vad problemet var. Provade att spela själv och ooops började svära själv.

    Det är något med det spelet alltså. Man blir sur på riktigt och svär av det.

  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Dark souls) skrev 2021-09-20 23:10:47 följande:

    Blir sådan av Dark Souls 3. Min son och min man blev arga och svor av det. De brukar inte vara sådana så jag undrade vad problemet var. Provade att spela själv och ooops började svära själv.

    Det är något med det spelet alltså. Man blir sur på riktigt och svär av det.


    Skitsnack, det är inget fel på FIFA. Det är bara fel på hyper YouTubare som försöker vara coola och påverkar småkillarna. 
  • Aniiee

    Fotbollshulliganer.....


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Couchpotato
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-20 23:15:17 följande:

    Skitsnack, det är inget fel på FIFA. Det är bara fel på hyper YouTubare som försöker vara coola och påverkar småkillarna. 


    Nu skrev hon ju Dark Souls 3. Hon blir arg av Dark Souls 3. Inte Fifa.
  • Anonym (Inte av tv-spel)

    Mina killar blir inte speciellt arga över tv-spel. De har båda rejält temperament och är tävlingsmänniskor. Men de idrottar och det är deras primära intresse. Förlorar de en match kan de bli rejält arga och bete sig mindre lämpligt. Tv-spel ser de som avkoppling och bryr sig inte om resultatet speciellt mycket.

Svar på tråden Blir alla som spelar FIFA (tv-spel) arga och skriker?