• Anonym (Fråga­)
    Tue 21 Sep 2021 17:10
    407 visningar
    11 svar
    11
    407

    En man som ...

    Om en man skyggar bort så fort han kommer för nära någon, inte gillar när någon tar på honom och definitivt inte kramar , är blyg, kan man anta han inte gillar sex heller ? Vet inte om han har närhetsfobi men det handlar inte bara om okända utan även folk i hans närhet.

  • Svar på tråden En man som ...
  • Anonym (DD)
    Tue 21 Sep 2021 17:18
    #1

    Det där stämmer helt på mig. Jag älskar beröring om det är från en person jag vill ska röra mig. Jag tror att jag reagerar starkare på beröring än många andra. 

  • Anonym (Nej)
    Tue 21 Sep 2021 17:20
    #2
    +1

    Jag är sån fast jag är kvinna. Jag vill ha min privata sfär, ställer någon sig för nära så backar jag.

    Däremot är jag gärna nära min partner och älskar sex, helst varje dag. Så för mig är det två skilda saker.

  • Anonym (E)
    Tue 21 Sep 2021 18:22
    #3

    Men lol, aldrig :D

  • Anonym (Fråga­) Trådstartaren
    Tue 21 Sep 2021 18:51
    #4
    Anonym (E) skrev 2021-09-21 18:22:57 följande:

    Men lol, aldrig :D


    Aldrig vad ?
  • Anonym (Kan vara såhär att...­)
    Tue 21 Sep 2021 19:01
    #5

    En del människor kan verka som att de ogillar kroppskontakt men de ogillar bara kroppskontakt med dig. Menar inte det som ett påhopp, men ibland kan det bli fel med sånt. Att man bedömer en person efter hur den agerar mot en själv utan att tänka på att ni är två som påverkar den interaktionen.

  • Anonym (Fråga­) Trådstartaren
    Tue 21 Sep 2021 19:02
    #6

    Han är ju likadan mot alla så nej tror inte det beror på mig.

  • Anonym (chere­)
    Tue 21 Sep 2021 19:27
    #7

    Det behöver inte ha något samband. Jag klarar inte av kroppskontakt med bekanta, vänner, arbetskamrater osv. Jag vill gärna ha minst en armslängds avstånd och vill helst inte ens sitta bredvid om stolarna är för nära. Men jag älskar närhet med en partner och har ett stort behov av det när jag är kär. Jag älskar även sex och har hög sexlust. 

  • Anonym (E)
    Wed 22 Sep 2021 06:20
    #8
    Anonym (Fråga) skrev 2021-09-21 18:51:20 följande:
    Aldrig vad ?
    Aldrig att jag skulle ha en relation med en sån.
  • Anonym (Nej)
    Wed 22 Sep 2021 08:20
    #9
    Anonym (chere) skrev 2021-09-21 19:27:30 följande:

    Det behöver inte ha något samband. Jag klarar inte av kroppskontakt med bekanta, vänner, arbetskamrater osv. Jag vill gärna ha minst en armslängds avstånd och vill helst inte ens sitta bredvid om stolarna är för nära. Men jag älskar närhet med en partner och har ett stort behov av det när jag är kär. Jag älskar även sex och har hög sexlust. 


    Precis som jag då. Till exempel män som ska ställa sig nära vid kaffeautomaten till exempel gillar jag inte, eller sätta sig så att det blir kroppskontakt. Jag tycker det är lite respektlöst på något sätt. Jag vill ha min privata sfär.

    Däremot är jag väldigt fysisk med min familj och jag vill ha mycket sex, helst varje dag.
  • Anonym (A)
    Wed 22 Sep 2021 20:08
    #10
    Anonym (E) skrev 2021-09-22 06:20:23 följande:
    Aldrig att jag skulle ha en relation med en sån.
    Inte jag heller
  • Wed 22 Sep 2021 20:12
    #11

    Ogillar starkt nära kontakt med andra, kramar, stå nära etc. Men med min partner vill jag ha närhet och har väldigt hög sexlust. Som om att jag sparar allt till partnern på nåt sätt. Ibland vill jag vara helt ifred, även från min partner, men då säger jag bara det. Typ att jag vill vara själv, eller sova ensam och bara ladda. Sen är jag tillbaka igen, till min partner. Alla andra får hålla sig på avstånd.

Svar på tråden En man som ...