• Tue 21 Sep 2021 21:49
    3430 visningar
    8 svar
    8
    3430

    Nybliven pappa

    Kockens skrev 2021-09-21 21:47:30 följande:

    Som rubriken lyder är jag en nybliven pappa. Sambon hade en tuff graviditet redan från start både fysiskt och psykiskt, hennes humör var minst sagt svajigt med många vredesutbrott och djupa psykiska dalar.

    Jag gjorde såklart allt jag kunde för att hjälpa och försöka underlätta för henne, utan resultat..

    Även jag gick in i en mindre depression, fick svårt att äta, sova, svårt att koncentrera mig, rasade i vikt etc, av att se personen jag älskar må så frukstansvärt dåligt och kände mig nästintill helt hjälplös.

    Jag försökte säga att även jag mådde dåligt när hon dag efter dag skällde ut mig för minsta lilla grej och enbart letade fel trots jag försökte med verkligen ALLT.

    Enligt henne skulle jag bara bita ihop och stötta henne för det var minsann inte ett dugg synd om mig!

    Vi fick våran älskade son och allt var som bortglömt i ett par veckor.

    Sedan började allt om IGEN!

    Hon är rent av riktigt elak, skriker och skäller så fort hon får chansen, tar gärna upp saker hon tycker jag gjort fel både under graviditeten och även efter inför folk och får med även dom på tåget.

    Det har gått drygt 3mån sedan våran son föddes och jag blir verkligen rädd för att det inte kommer gå att rädda vårat förhållande. Förstår självklart att det är arbetsamt för henne med allt vad en bebis innebär men jag gör nästintill allt utom att amma.

    Jag älskar ju personen hon var innan men kommer det någonsin bli sig likt?


    Du ska följa med till BVC och prata med BVC-sköterskan där. De kan ge råd och stöd och även lotsa er vidare.
Svar på tråden Nybliven pappa