• VestibulitPartner

    Tråd för oss män som lever med en partner som har Vestibulit

    Det saknas bra trådar som handlar om oss män som lever med en partner som har/haft vestibulit. Hur har ni hanterat detta problem? Hur känner ni att ni blev påverkade, stannade ni kvar i relationen? Har det någonsin lett till att ni varit otrogna? Hur ofta hade/har ni icke penetrerande sex och räckte det för er?

    Bara för att vara tydlig så lider jag med alla kvinnor som får denna sjukdom men ofta glömmer man bort män och hur vi indirekt blir påverkade. Exempelvis påverkades mitt liv enormt mycket på ett negativt sett. Min förra sambo hade dessa problem i nästan 10 år och vi testade allt som gick att testa och de sista 3 åren hade vi inte sex. Jag är en sexuell person som behöver den sexuella närheten med min partner och blev otroligt deprimerad när detta uteblev och ångrar att jag inte lämnade tidigare då jag förlorade många år där jag kunde hittat en ny partner..

  • Svar på tråden Tråd för oss män som lever med en partner som har Vestibulit
  • Anonym (ojdå)
    VestibulitPartner skrev 2021-09-22 16:37:47 följande:

    Det saknas bra trådar som handlar om oss män som lever med en partner som har/haft vestibulit. Hur har ni hanterat detta problem? Hur känner ni att ni blev påverkade, stannade ni kvar i relationen? Har det någonsin lett till att ni varit otrogna? Hur ofta hade/har ni icke penetrerande sex och räckte det för er?

    Bara för att vara tydlig så lider jag med alla kvinnor som får denna sjukdom men ofta glömmer man bort män och hur vi indirekt blir påverkade. Exempelvis påverkades mitt liv enormt mycket på ett negativt sett. Min förra sambo hade dessa problem i nästan 10 år och vi testade allt som gick att testa och de sista 3 åren hade vi inte sex. Jag är en sexuell person som behöver den sexuella närheten med min partner och blev otroligt deprimerad när detta uteblev och ångrar att jag inte lämnade tidigare då jag förlorade många år där jag kunde hittat en ny partner..


    Om du tror att du kommer få någon fötståelse från kvinnor på FL så tror du nog fel. Här är män alltid svin och kvinnor alltid offer.
  • Anonym (oooo)

    Det är rätt svårt att tycka synd om dig TS eftersom kvinnan i fråga hade denna fruktansvärda sjukdom.Det var inte som att hon med flit inte hade sex med dig.
    Jag antar det var lika hemskt för henne. 

  • Anonym (oooo)
    Anonym (ojdå) skrev 2021-09-22 17:25:39 följande:
    Om du tror att du kommer få någon fötståelse från kvinnor på FL så tror du nog fel. Här är män alltid svin och kvinnor alltid offer.
    vilket dumt inlägg. Speciellt som det handlar om en sjukdom i den här tråden. 
  • Anonym (Påverkas)
    Anonym (oooo) skrev 2021-09-22 17:54:27 följande:

    Det är rätt svårt att tycka synd om dig TS eftersom kvinnan i fråga hade denna fruktansvärda sjukdom.Det var inte som att hon med flit inte hade sex med dig.

    Jag antar det var lika hemskt för henne. 


    Det är väl klart att det påverkar partnern! Är en i familjen sjuk så påverkas alla. Det är ju ingen nyhet.
  • Anonym (ojdå)
    Anonym (oooo) skrev 2021-09-22 17:54:27 följande:

    Det är rätt svårt att tycka synd om dig TS eftersom kvinnan i fråga hade denna fruktansvärda sjukdom.Det var inte som att hon med flit inte hade sex med dig.
    Jag antar det var lika hemskt för henne. 


    Anonym (oooo) skrev 2021-09-22 17:54:57 följande:
    vilket dumt inlägg. Speciellt som det handlar om en sjukdom i den här tråden. 
    Som sagt, kvinnan är alltid offret, hur mannen mår spelar ingen som helst roll.
    Tack för att du förtydligar min poäng så himla bra {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Q)

    Du har skrivit om detta tidigare. Vad spelar det för roll nu , du söker inte stöd för du är inte med din partner och verkar enbart vara ute efter att råda till att lämna partnern.


    Som kvinna med inte detta men liknande problem med penetration är detta så löjligt. Jag känner så många som har konstant ångest över att de inte duger pga dessa problem, att partnern ska lämna, hat mot att de inte klarar en så "enkel sak" och alla känslor där de ofta sätter partnern före sig själv när de pratar om det. Ingen glömmer bort männen men med brinnande smärtor är de inte fokus. Ungefär som att männen inte är i fokus på MVC även om de är involverade.

  • VestibulitPartner
    Anonym (Q) skrev 2021-09-22 18:11:37 följande:

    Du har skrivit om detta tidigare. Vad spelar det för roll nu , du söker inte stöd för du är inte med din partner och verkar enbart vara ute efter att råda till att lämna partnern.

    Som kvinna med inte detta men liknande problem med penetration är detta så löjligt. Jag känner så många som har konstant ångest över att de inte duger pga dessa problem, att partnern ska lämna, hat mot att de inte klarar en så "enkel sak" och alla känslor där de ofta sätter partnern före sig själv när de pratar om det. Ingen glömmer bort männen men med brinnande smärtor är de inte fokus. Ungefär som att männen inte är i fokus på MVC även om de är involverade.


    Fell, jag har inte skrivit om detta tidigare! Jag ville höra från andra män och deras perspektiv inte ditt. Det är självklart att kvinnan har det skit vilket jag indikerade i trådstarten.. Trist att det bara ska bli påhopp från vissa människor!
  • Anonym (Q)
    VestibulitPartner skrev 2021-09-22 20:07:59 följande:
    Fell, jag har inte skrivit om detta tidigare! Jag ville höra från andra män och deras perspektiv inte ditt. Det är självklart att kvinnan har det skit vilket jag indikerade i trådstarten.. Trist att det bara ska bli påhopp från vissa människor!

    Så vad ska diskuteras när du inte är i förhållandet längre och indirekt råder att lämna?


    Att du inte fick ligga på länge och hur synd det var om dig? Vad är det som du söker och vad ska det ge?


     


    Konstigt med exakta år och allt.

  • VestibulitPartner
    Anonym (Q) skrev 2021-09-22 20:14:37 följande:

    Så vad ska diskuteras när du inte är i förhållandet längre och indirekt råder att lämna?

    Att du inte fick ligga på länge och hur synd det var om dig? Vad är det som du söker och vad ska det ge?

     

    Konstigt med exakta år och allt.


    Vilket korkade inlägg du har, läs frågeställning igen.
  • Anonym (Q)
    VestibulitPartner skrev 2021-09-22 22:34:33 följande:
    Vilket korkade inlägg du har, läs frågeställning igen.
    Eller svara på mina relevanta frågor.
  • Anonym (ojdå)
    Anonym (Q) skrev 2021-09-22 22:42:43 följande:
    Eller svara på mina relevanta frågor.
    Vilka frågor?
    Det enda du rapat ur dig är en massa idiotiska kommentarer om hur meningslös tråden är och hur TS bara borde hålla käften.

    Om du tycker tråden är så meningslös så är det väl bara att låta bli och läsa?
  • Studentpappa

    Vi hade det problemet i början men det försvann faktiskt och idag har hon vad jag vet inga problem längre. Det har ju lett till att hon i stort sett alltid styr när vi har sex, men efter barn nr 2 så skulle jag säga att hon är som vilken som helst.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Nej du)
    Anonym (ojdå) skrev 2021-09-22 17:25:39 följande:

    Om du tror att du kommer få någon fötståelse från kvinnor på FL så tror du nog fel. Här är män alltid svin och kvinnor alltid offer.


    Det håller jag INTE med om.

    Det är snarare Flashback som gör män till offer och framställer kvinnor på alla möjliga nedtryckande sätt.
  • Jonnynilsson
    Anonym (Nej du) skrev 2021-09-23 14:21:33 följande:
    Det håller jag INTE med om.

    Det är snarare Flashback som gör män till offer och framställer kvinnor på alla möjliga nedtryckande sätt.
    Läsförståelse?
  • Anonym (Q)
    Anonym (ojdå) skrev 2021-09-23 13:37:50 följande:
    Vilka frågor?
    Det enda du rapat ur dig är en massa idiotiska kommentarer om hur meningslös tråden är och hur TS bara borde hålla käften.

    Om du tycker tråden är så meningslös så är det väl bara att låta bli och läsa?

    Eller så kan TS svara på vad man ska få ut av tråden? Det går att få en konstruktiv och givande diskussion i ämnet men inte på detta sätt. Ser inte hur det ska gå om man inte är i förhållandet, önskar att man lämnat tidigare men ändå startar ett helt konto för att diskutera... ja vad vill TS? Vad ska det ge att någon skriver hur ofta de hade penetrerande sex, om det räckte, om de var otrogna? Med premissen att män ofta glöms bort i detta vilket inte stämmer för fem öre. Dock finns det inte så mycket att säga.


     


     

  • Anonym (ojdå)
    Anonym (Nej du) skrev 2021-09-23 14:21:33 följande:
    Det håller jag INTE med om.

    Det är snarare Flashback som gör män till offer och framställer kvinnor på alla möjliga nedtryckande sätt.
    Ok, då borde du kanske läsa responsen TS fått hittills av vissa?
  • Anonym (ojdå)
    Anonym (Q) skrev 2021-09-23 15:28:57 följande:

    Eller så kan TS svara på vad man ska få ut av tråden? Det går att få en konstruktiv och givande diskussion i ämnet men inte på detta sätt. Ser inte hur det ska gå om man inte är i förhållandet, önskar att man lämnat tidigare men ändå startar ett helt konto för att diskutera... ja vad vill TS? Vad ska det ge att någon skriver hur ofta de hade penetrerande sex, om det räckte, om de var otrogna? Med premissen att män ofta glöms bort i detta vilket inte stämmer för fem öre. Dock finns det inte så mycket att säga.


    Mmm eller hur... men om du vill få till en "konstruktiv och givande diskussion" så borde du kanske inte börja med att uttrycka dig på detta sätt (se nedan)
    Anonym (Q) skrev 2021-09-22 18:11:37 följande:

    Du har skrivit om detta tidigare. Vad spelar det för roll nu , du söker inte stöd för du är inte med din partner och verkar enbart vara ute efter att råda till att lämna partnern.


    Som kvinna med inte detta men liknande problem med penetration är detta så löjligt. Jag känner så många som har konstant ångest över att de inte duger pga dessa problem, att partnern ska lämna, hat mot att de inte klarar en så "enkel sak" och alla känslor där de ofta sätter partnern före sig själv när de pratar om det. Ingen glömmer bort männen men med brinnande smärtor är de inte fokus. Ungefär som att männen inte är i fokus på MVC även om de är involverade.


    Anonym (Q) skrev 2021-09-22 20:14:37 följande:

    Så vad ska diskuteras när du inte är i förhållandet längre och indirekt råder att lämna?


    Att du inte fick ligga på länge och hur synd det var om dig? Vad är det som du söker och vad ska det ge?


    Konstigt med exakta år och allt.



    För det enda du gör här är gnäller över kvinnas problem och skiter totalt i vad det innebär för hennes partner... och hånar TS över att han enligt dig "tycker synd om sig själv"

    Och det var väl inte vad TS frågade efter och absolut inte konstruktivt på nåt sätt eller hur?
  • Anonym (Morris)

    Min fd fru och mor till våra två barn utvecklade vestibulit under vårt förhållande.
    Hon hade svåra problem och klarade inte av samlag.
    Men hon hade tur, problemen försvann när hon träffade en ny man.
    Problemet blev då att vi fortfarande var gifta. 

Svar på tråden Tråd för oss män som lever med en partner som har Vestibulit