• Anonym (Anja)

    Logiken kring incels med ett kvinnohat

    Incelmän som spyr ut sig kvinnohat. Jag fattar inte. Det hela är så otroligt ologiskt. Kan någon bringa klarhet i incels motivering kring kvinnoförakt? (Obs detta inlägg riktar sig inte till ensamma män utan ensamma män som pga av ensamheten hatar kvinnor).

    1, om man hatar en kvinna. VARFÖR vill man då ha en kvinna? Det mest logiska är väl att man håller sig borta från det man ogillar? Jag vet många kvinnor som gett upp män helt pga av dåliga erfarenheter och därför väljer de ett bra liv utan män. De hatar och förföljer inte män för det. De gläds inte åt män som förolyckas trots hemska erfarenheter som män utsatt dem för.

    2, om en man inte har ett socialt nätverk utan känner sig ensam och utanför i samhället, HUR kan han tro att hans 100% häng framför en dator skulle generera vänner och flickvänner? Kan kan han inte se sitt eget ansvar i att upprätta ett socialt liv eller tror han att vänner och flickvänner är något man klickar hem på ebay?

    3, hur kan man beskylla kvinnor för en mansnorm/könsnorm som orsakar stor ensamhet bland män pga av inställningen att män är starka och ska klara sig själva? När män själva flyr känslomässigt arbete? Det är ju främst kvinnor som krigar för att bryta upp stela könsnormer och många män som är emot uppluckrande av könsnormer. Hur kan man då beskylla kvinnan för den ensamhet matchokulturen medför?

    4, hur kan man inte se skillnad på behov och rättigheter? Ja sex är ett mänsklig behov, inte en mänsklig rättighet att utöva på en annan som inte vill ha detta samspel.

    5, hur kan man tro att kvinnor bara skulle välja ett fåtal män? Har dessa incels ens tagit lite frisk luft och tittat sig omkring i sin omgivning? Gå till ett valfritt villakvarter och du kommer se män med flint, ölmage och psoriasis och de har ändå fru, villa, vovve och 1,75 barn.

    6, hur kan dessa män se mig, kvinna, som sexuellt privilegium då jag utifrån mitt kön köper 90% högre risk än de tre utsättas för sexuellt våld, hot och trakasserier? Hur kan jag anses sexuellt privilegiad då en orgasm vanligtvis uteblir för mig under samlag och där det tog 3 år av onani innan jag ens upplevde en orgasm?

    Fattar verkligen inte. Är incelmän så ologiska och känslostyrning att de inte förstå hur motstridiga deras thinner är?

  • Svar på tråden Logiken kring incels med ett kvinnohat
  • Anonym (undrar)

    Jag undrar snarare varför feminster envisas med att starta inceltrådar när det är 10 ggr vanligare med manshatande feminister på FL som ska förpesta var och varannan tråd med sitt mansförakt?

    Borde man inte städa i sitt eget hus innan man gnäller på andra?

  • Anonym (Haha)
    Anonym (undrar) skrev 2021-09-23 14:02:13 följande:

    Jag undrar snarare varför feminster envisas med att starta inceltrådar när det är 10 ggr vanligare med manshatande feminister på FL som ska förpesta var och varannan tråd med sitt mansförakt?

    Borde man inte städa i sitt eget hus innan man gnäller på andra?


    Åh, jag är intresserad av hur många mansliv per år som feministernas manshat tar? Eller hur många män som misshandlas, våldtas osv av feminister?
  • Anonym (L)

    Har du verkligen inget bättre att lägga energi på?

  • Anonym (Pelle)

    1.

    De flesta Incels hatar inte kvinnor. Incels betyder ju bara ofrivilligt celibat om jag inte minns fel.

  • Anonym (Teddy)

    Den gruppen av män som kallar sig för incels är, troligtvis, ingen alarmerande stor grupp. Vi kanske uppfattar det så eftersom de har fått stor genomslagskraft via sociala medier och nu även via gammelmedia som tydligen tycker detta är ett fenomen som det är viktigt att rapportera om, om och om igen. Suck. De är extremer. Precis som andra som har fastnat i ett fyrkantigt tankesätt. De har ej förmåga att resonera kring detta på ett logiskt sätt.

    Det är nog också så att många av dessa incels lider av psykisk ohälsa och/eller funktionsnedsättningar. Självinsikt och empati kan brista hos dem.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Anja) skrev 2021-09-23 13:30:21 följande:

    Incelmän som spyr ut sig kvinnohat. Jag fattar inte. Det hela är så otroligt ologiskt. Kan någon bringa klarhet i incels motivering kring kvinnoförakt? (Obs detta inlägg riktar sig inte till ensamma män utan ensamma män som pga av ensamheten hatar kvinnor).

    1, om man hatar en kvinna. VARFÖR vill man då ha en kvinna? Det mest logiska är väl att man håller sig borta från det man ogillar? Jag vet många kvinnor som gett upp män helt pga av dåliga erfarenheter och därför väljer de ett bra liv utan män. De hatar och förföljer inte män för det. De gläds inte åt män som förolyckas trots hemska erfarenheter som män utsatt dem för.

    2, om en man inte har ett socialt nätverk utan känner sig ensam och utanför i samhället, HUR kan han tro att hans 100% häng framför en dator skulle generera vänner och flickvänner? Kan kan han inte se sitt eget ansvar i att upprätta ett socialt liv eller tror han att vänner och flickvänner är något man klickar hem på ebay?

    3, hur kan man beskylla kvinnor för en mansnorm/könsnorm som orsakar stor ensamhet bland män pga av inställningen att män är starka och ska klara sig själva? När män själva flyr känslomässigt arbete? Det är ju främst kvinnor som krigar för att bryta upp stela könsnormer och många män som är emot uppluckrande av könsnormer. Hur kan man då beskylla kvinnan för den ensamhet matchokulturen medför?

    4, hur kan man inte se skillnad på behov och rättigheter? Ja sex är ett mänsklig behov, inte en mänsklig rättighet att utöva på en annan som inte vill ha detta samspel.

    5, hur kan man tro att kvinnor bara skulle välja ett fåtal män? Har dessa incels ens tagit lite frisk luft och tittat sig omkring i sin omgivning? Gå till ett valfritt villakvarter och du kommer se män med flint, ölmage och psoriasis och de har ändå fru, villa, vovve och 1,75 barn.

    6, hur kan dessa män se mig, kvinna, som sexuellt privilegium då jag utifrån mitt kön köper 90% högre risk än de tre utsättas för sexuellt våld, hot och trakasserier? Hur kan jag anses sexuellt privilegiad då en orgasm vanligtvis uteblir för mig under samlag och där det tog 3 år av onani innan jag ens upplevde en orgasm?

    Fattar verkligen inte. Är incelmän så ologiska och känslostyrning att de inte förstå hur motstridiga deras thinner är?


    1. De hatar kvinnor FÖR ATT de upplever att inga kvinnor vill ha dem. De känner sig avvisade och bortvalda, vilket tär på deras självkänsla. Det är alltså inte kvinnohatet som kommer först, utan upplevelsen av att inga kvinnor vill ha dem.

    2. Spenderar verkligen alla incels 100 % av sin tid framför en dator? Men i de fall där detta är sant, så har de väl bristande självinsikt, eller så är det en ond cirkel av att ?ingen vill ha mig, så jag kan lika gärna stanna hemma?, vilket leder till att de inte träffar folk, vilket leder till en känsla av ensamhet, vilket i sin tur leder till känslan av att ingen vill ha dem osv. Bristen på självinsikt och social kompetens är väl just en av anledningarna till att man blir incel.

    3. Nu talar du i väldigt generella termer. Man skulle behöva titta på varje enskilt fall. Det är inte säkert att alla incels flyr känslomässigt arbete och aktivt upprätthåller machokulturen.

    4. Instämmer helt. Detta är fullkomligt obegripligt.

    5. Instämmer i att detta är en korkad uppfattning bland incels, men den grundar sig sannolikt i att de vill slippa känna sig så exkluderade. Om de kan intala sig att de allra flesta män väljs bort av kvinnor, så är det ju inte bara dem själva det är fel på. Om de däremot tillhör en liten grupp män som inga kvinnor vill ha, så gör det ju ondare, rent känslomässigt.

    6. Nu jämför du äpplen och päron. Att det är betydligt lättare för kvinnor än för män att hitta en sexpartner är ett faktum, alldeles oavsett hur lätt eller svårt det är för dig att få orgasm, eller hur stor risk det är för kvinnor att utsättas för sexuellt våld.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Haha) skrev 2021-09-23 14:06:41 följande:
    Åh, jag är intresserad av hur många mansliv per år som feministernas manshat tar? Eller hur många män som misshandlas, våldtas osv av feminister?
    Du kan undra bäst du vill, men det betyder väl inte att det är ok att sprida manshat och mansförakt på FL eller hur?

    Det här är ju så typiskt feminister, ni sprider gärna manshat och mansförakt själva men så fort det ifrågasätt så skyller ni på att män minsann misshandlar och dödar kvinnor som om det skulle vara nån slags ursäkt för att sprida hat?

    Att ni dessutom inte inser hur otroligt löjligt det är att gnälla över andras hat mot kvinnor när ni gör EXAKT samma sak själv är ju priceless. Ni är ju inte ett dugg bättre än alla sk incels ni gnäller över.

    Dessutom verkar er definition av vad som är en sk incel vara väldigt godtycklig, i princip verkar alla som ifrågasätter er klassas som incels.
  • Anonym (Intressant tråd)
    Anonym (Anja) skrev 2021-09-23 13:30:21 följande:

    Incelmän som spyr ut sig kvinnohat. Jag fattar inte. Det hela är så otroligt ologiskt. Kan någon bringa klarhet i incels motivering kring kvinnoförakt? (Obs detta inlägg riktar sig inte till ensamma män utan ensamma män som pga av ensamheten hatar kvinnor).

    1, om man hatar en kvinna. VARFÖR vill man då ha en kvinna? Det mest logiska är väl att man håller sig borta från det man ogillar? Jag vet många kvinnor som gett upp män helt pga av dåliga erfarenheter och därför väljer de ett bra liv utan män. De hatar och förföljer inte män för det. De gläds inte åt män som förolyckas trots hemska erfarenheter som män utsatt dem för.

    2, om en man inte har ett socialt nätverk utan känner sig ensam och utanför i samhället, HUR kan han tro att hans 100% häng framför en dator skulle generera vänner och flickvänner? Kan kan han inte se sitt eget ansvar i att upprätta ett socialt liv eller tror han att vänner och flickvänner är något man klickar hem på ebay?

    3, hur kan man beskylla kvinnor för en mansnorm/könsnorm som orsakar stor ensamhet bland män pga av inställningen att män är starka och ska klara sig själva? När män själva flyr känslomässigt arbete? Det är ju främst kvinnor som krigar för att bryta upp stela könsnormer och många män som är emot uppluckrande av könsnormer. Hur kan man då beskylla kvinnan för den ensamhet matchokulturen medför?

    4, hur kan man inte se skillnad på behov och rättigheter? Ja sex är ett mänsklig behov, inte en mänsklig rättighet att utöva på en annan som inte vill ha detta samspel.

    5, hur kan man tro att kvinnor bara skulle välja ett fåtal män? Har dessa incels ens tagit lite frisk luft och tittat sig omkring i sin omgivning? Gå till ett valfritt villakvarter och du kommer se män med flint, ölmage och psoriasis och de har ändå fru, villa, vovve och 1,75 barn.

    6, hur kan dessa män se mig, kvinna, som sexuellt privilegium då jag utifrån mitt kön köper 90% högre risk än de tre utsättas för sexuellt våld, hot och trakasserier? Hur kan jag anses sexuellt privilegiad då en orgasm vanligtvis uteblir för mig under samlag och där det tog 3 år av onani innan jag ens upplevde en orgasm?

    Fattar verkligen inte. Är incelmän så ologiska och känslostyrning att de inte förstå hur motstridiga deras thinner är?


    Är en intressant tråd det här. Nu är jag inte Incel längre. Men om jag går in i tankesättet jag hade för ett antal år sedan kan jag besvara frågorna. Nu vet jag inte om jag har nån vidare lust att försvara den typen av åsikter vilket ni får respektera, men jag kan besvara. Jag utrycker mina svar plumpt och rakt på sak, orkar inte skriva om dem efter nuvarande syn (Jag tycker inte såhär, men jag TYCKTE såhär) men det blir nog mer äkta på det sättet.

    1. Man hatar kvinnor som kvinnor är. Man vill ha en kvinna som man tycker att kvinnor borde vara istället. Så man gillar sin idealbild av en kvinna, men inte riktiga kvinnor för de lever inte upp till den.

    2. Man har väldigt lite glädje i livet, och man har gett upp om verkligheten. Den lilla glädjen man får i livet får man genom datorn. Ansvar för sin egen sociala situation behöver man inte ta, för man kan inte lyckas ändå. Varför då försöka? Blir poänglöst. Man är lyckligare framför datorn än på andra platser, därför är man där.

    3. Man anser att den mansnormen är vad kvinnor vill ha. Män som är starka och klarar sig själva får kvinnor. Män som är känsliga, inte klarar sig själva och är veka får inga kvinnor. Så hela grejen om att män borde sluta vara toxiskt manliga är en bluff skapad av kvinnor, för när man öppnar sig, när man är känslig, när man är svag så flyr kvinnor från en. Detta är även uppbackat av skilsmässostatistik, drabbas en man av depression (svaghet) så följer en skilsmässa. Det är främsta orsaken till skilsmässa, män som slutar vara starka.

    4. Den åsikten att sex är en mänsklig rättighet tror jag att väldigt få incels har, så den kan jag inte besvara. Ilska för att de inte får sex, ingen vill ha sex med dem? visst. Men att det är en rättighet? nej.

    5. Tinderstatistik och forskning på attraktion. Enbart 20% av män anses som genomsnittliga eller attraktivare av kvinnor. Resten av männen som får kvinnor förklaras med att väldigt många kvinnor tävlar om ett fåtal män, och resterande som inte får till det med de där 20%:en "nöjer sig" med en oattraktiv man, men skulle överge honom för en av de 20%:en om hon fick chansen.

    6. En "typisk kvinna" för en incel är extrovert, glad och jättesnygg (som en mix mellan en disneyprinsessa och en porrstjärna) en "typisk man" är de själva. Introvert, bitter och fysiskt oattraktiv. Den typiska kvinnan kommer då få möjligheter i livet som den typiske mannen bara kan drömma om, och hon kommer hitta någon att ha sex med precis när hon vill.

  • Anonym (Jag var en sk incel)

    Jag var en sk incel. Jag har autism och har alltid haft svårt att få kontakt med kvinnor, och jag har väl lagt skulden på kvinnor tidigare för det men nu när jag blivit äldre och inte sitter hemma framför datorn längre skäms jag för mitt ointelligenta tänkande som jag hade förut.

    Jag behövde lägga skulden på mitt värdelösa liv på någon, men egentligen var det mig själv jag hatade för att jag kände mig så misslyckad.

  • Anonym (Jag var en sk incel)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-23 14:10:46 följande:

    1.

    De flesta Incels hatar inte kvinnor. Incels betyder ju bara ofrivilligt celibat om jag inte minns fel.


    Jag hatade kvinnor och på dom forum jag hängde på om dagarna förut skrevs det väldigt mycket hat och nedvärderande om kvinnor.
Svar på tråden Logiken kring incels med ett kvinnohat