• Anonym (Nej tack, inte nu.)

    Varför vill ni inte ha sex? Ibland eller ofta?

    Ni som inte vill ha sex. Vad är oftast orsaken att ni inte vill?

    Skulle vara intressant med svar både från er som ofta inte vill, och från er som vill av och till.

    Gärna svar även från er som ändå oftast vill.

    Om ni inte har lust i början, varför vill ni inte prova om lusten kanske växer fram?

    Gärna svar från båda kön.

  • Svar på tråden Varför vill ni inte ha sex? Ibland eller ofta?
  • Anonym (tröttnade)
    Underhill skrev 2021-09-29 07:53:52 följande:
    oj va trist det där lät! Inte konstigt att du tröttnade. Så, du lämnade?
    Ja.
  • Underhill
    Anonym (tröttnade) skrev 2021-09-29 09:36:58 följande:
    Ja.
    Förstår...har liknande erfarenheter där balansen inte rimmar riktigt. Blir det en för stor obalans så tröttnar man gradvis. En rätt logisk snurra det där.
  • NatMar005
    Anonym (Nej tack, inte nu.) skrev 2021-09-29 06:56:11 följande:

    Jag förstår att du inte vill ha sex för att du mår dåligt, men du tycker att mina råd endast funkar om man redan har lust.

    Som jag förstår dig kan man aldrig göra något för att se om lusten kan väckas om man inte har lust innan.

    Ang att tiden inte räcker till så kommer du få ännu mindre tid när barnet är fött.


    Suck och nej, det tycker jag inte alls. Du återkommer hela tiden till att jag pratar i generella termer alldeles oavsett hur mycket jag försöker förklara för dig att jag enbart pratar om mig själv och utifrån min väldigt nuvarande situation. Jag tycker att det.är DU som pratar i generella termer och inte utifrån minnsituation.

    Tid i kombination med dåligt mående gör att ENERGIN inte räcker åt vilket påverkar min lust negativt. Du har ingen aning om hur jag kommer må när mitt barn väl är fött.

    Det är döfött för oss två att fortsätta diskutera för vi kommer ingenstans, för vi förstår inte varandra. Diskutera du vidare med andra och lycka till!
  • Anonym (Trött kille)

    Jag kan också vara trött sliten o full av andra tankar. Känner i kroppen att startsträckan är alldeles för lång för att komma igång. Då tackar jag även nej till försök att få igång mig. Detta eftersom jag vet att sexet bara blir krystat o en massa slit o jag kommer troligen inte komma skönt heller. Hela sexet blir bara en stor prestation. Så hellre nej tack.

  • Anonym (Gul)

    Ofta kan min egna stress göra att jag har svårt att få kontakt med min sexualitet.

    Men mer ofta handlar det om att jag inte känner mig tillräckligt själslig nära min man. Han tex har tankar någon annan stans, att det känns som ett stort avstånd mellan oss eller att han inte tar hand om sig , tex är stressad och då får symtom som blir som varningsflaggor för mig (tex orkeslöshet, div kroppsliga symtom, dålig hållning mm. Då går lösnings-instinkten in och då svårt att få till någon avslappnad sex-instinkt. Kan tillägga att jag har en högkänslig personlighet och väldigt lätt känna när något är ?fel?, på gott och ont.

    Detta tillsammans med min kroppsliga cykel. Min kropp vill BARA ha sex precis efter mens eller vid ägglossning. Har varit så länge nu, så det är bara att följa.

  • Anonym (Nej tack, inte nu.)
    NatMar005 skrev 2021-09-29 10:36:10 följande:
    Suck och nej, det tycker jag inte alls. Du återkommer hela tiden till att jag pratar i generella termer alldeles oavsett hur mycket jag försöker förklara för dig att jag enbart pratar om mig själv och utifrån min väldigt nuvarande situation. Jag tycker att det.är DU som pratar i generella termer och inte utifrån minnsituation.

    Tid i kombination med dåligt mående gör att ENERGIN inte räcker åt vilket påverkar min lust negativt. Du har ingen aning om hur jag kommer må när mitt barn väl är fött.

    Det är döfött för oss två att fortsätta diskutera för vi kommer ingenstans, för vi förstår inte varandra. Diskutera du vidare med andra och lycka till!
    Läs dina egna inlägg. Tex nr 62 och 71, och funderar på det.
    Jag har aldrig ifrågasatt att lusten är lägre när man mår dåligt,eller att man kanske inte kan bli kåt. Det är inställningen jag reagerar på.
  • Anonym (Anonym)

    Jag gillar i regel sex men tappar lusten om jag är sliten och stressad. Jag kan även få problem med mina slemhinnor efter ägglossningen. De blir sköra och gör ont. Detta minskar också sexlusten. Annars så är bråk eller om min sambo varit väldigt på och besviken om han inte får sex något som ör avtändande. Vill aldrig känna mig utpressad att ha sex.

  • Anonym (Nej tack, inte nu.)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-09-29 12:12:44 följande:

    Jag gillar i regel sex men tappar lusten om jag är sliten och stressad. Jag kan även få problem med mina slemhinnor efter ägglossningen. De blir sköra och gör ont. Detta minskar också sexlusten. Annars så är bråk eller om min sambo varit väldigt på och besviken om han inte får sex något som ör avtändande. Vill aldrig känna mig utpressad att ha sex.


    Förstår din man dig när du känner så här ?
  • Anonym (Nej tack, inte nu.)
    Anonym (Gul) skrev 2021-09-29 10:44:59 följande:

    Ofta kan min egna stress göra att jag har svårt att få kontakt med min sexualitet.

    Men mer ofta handlar det om att jag inte känner mig tillräckligt själslig nära min man. Han tex har tankar någon annan stans, att det känns som ett stort avstånd mellan oss eller att han inte tar hand om sig , tex är stressad och då får symtom som blir som varningsflaggor för mig (tex orkeslöshet, div kroppsliga symtom, dålig hållning mm. Då går lösnings-instinkten in och då svårt att få till någon avslappnad sex-instinkt. Kan tillägga att jag har en högkänslig personlighet och väldigt lätt känna när något är ?fel?, på gott och ont.

    Detta tillsammans med min kroppsliga cykel. Min kropp vill BARA ha sex precis efter mens eller vid ägglossning. Har varit så länge nu, så det är bara att följa.


    Intressant. Har han någon aning om detta ?
  • Anonym (Nej tack, inte nu.)
    Swedman skrev 2021-09-29 08:57:53 följande:
    Tackar INTE nej. Det är precis sån stimulans jag behöver för att släppa andra tankar. Då kommer jag igång. Det känns skönt för mig att vi har pratat om detta med min "tröghet". Det handlar inte om att hon inte är attraktiv. Det är att jag är så full med andra tankar. Jag hade önskat jag hade varit mer pådrivande. Tyvärr är jag inte så.
    Okej, så det är egentligen inte så att du inte vill om hon skulle vara mer drivande att ge dig njutning ?
  • Anonym (Nej tack, inte nu.)
    Anonym (tröttnade) skrev 2021-09-29 07:45:31 följande:

    I mitt senaste förhållande tröttnade jag på sex eftersom det bara var på hans villkor. Han var inte intresserad av att tillfredsställa mig fast jag försökt förklara för honom en massa gånger hur jag ville ha det. Dessutom ville han uteslutande ha sex väldigt sent på kvällen när jag normalt var väldigt trött. Detta ledde till att jag inte fick orgasm när vi hade sex medan han alltid fick orgasm.


    Konstig typ. Förstår att du tröttnade,
  • Anonym (Nej tack, inte nu.)
    Anonym (Trött kille) skrev 2021-09-29 10:40:54 följande:

    Jag kan också vara trött sliten o full av andra tankar. Känner i kroppen att startsträckan är alldeles för lång för att komma igång. Då tackar jag även nej till försök att få igång mig. Detta eftersom jag vet att sexet bara blir krystat o en massa slit o jag kommer troligen inte komma skönt heller. Hela sexet blir bara en stor prestation. Så hellre nej tack.


    Då frågar jag även dig om du hade velat om hon var mer aktiv och började tex smeka dig, suga dig osv?
  • Anonym (Gul)
    Anonym (Nej tack, inte nu.) skrev 2021-09-29 12:27:39 följande:

    Intressant. Har han någon aning om detta ?


    Ja absolut, det vet han om.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Nej tack, inte nu.) skrev 2021-09-29 12:30:49 följande:

    Då frågar jag även dig om du hade velat om hon var mer aktiv och började tex smeka dig, suga dig osv?


    Han skrev ju faktiskt att han tackar nej till försök att få igång honom, om du hade läst ordentligt...
  • Anonym (Trött kille)
    Anonym (Nej tack, inte nu.) skrev 2021-09-29 12:30:49 följande:
    Då frågar jag även dig om du hade velat om hon var mer aktiv och började tex smeka dig, suga dig osv?
    Nä i ett sånt läge så vill jag faktiskt inte det. Då sexet skulle bara bli ett ställa upp sex och ett mer mekaniskt sådant med mer slit än det var värt det. 
  • Swedman
    Anonym (Nej tack, inte nu.) skrev 2021-09-29 12:28:47 följande:
    Okej, så det är egentligen inte så att du inte vill om hon skulle vara mer drivande att ge dig njutning ?
    Hmm...den där meningen måste jag nog fundera på. 

    Hur som helst, min sexlust ligger lite begravd och hon kan locka fram den. Jag kan vara hur trött som helst men med rätt handlag från henne så tänder jag fysiskt och mentalt och sen är jag på G. Hennes magiska händer....
    Om hon INTE skulle "väcka mig" så kan jag själv vilja men då på helgerna då jag sovit ut och varvat ner. 
  • Ryggraden
    Anonym (love love love) skrev 2021-09-24 22:20:15 följande:

    Hon visar det genom att ligga still och inget säga. Hon säger inte godnatt, eller nu ska jag sova, utan förhåller sig passiv och väntar på mitt initiativ. Det betyder att jag ska försöka, det har hon själv uttryckligen sagt när jag frågat.
    Jag tycker att om hon inte är säker på att hon vill så ska hon säga godnatt och skita i alltihop tills dess att hon vet att hon vill. Jag blir avtänd och frustrerad av allt velande fram och tillbaks. Jag vill inte ha sex är när jag är avtänd och frustrerad.


    Hon vill bara ha sex på kvällen, och jag skrev tidigare att jag inte orkar halv elva, för att hon är så intensiv hela dagarna, och kräver min uppmärksamhet hela tiden. Annars har jag gärna sex på kvällen. Men att ha "Jag vet inte jag vill/gud vad jag är trött"-snacket (som EVENTUELLT kan leda till sex) varje kväll pallar jag inte. Hon får återkomma när hon är kåt och verkligen vill.

    Pallar inte att ha ansvaret för att göra henne kåt. Det är som att sitta och truga med skeden till en unge som inte är hungrig.


    Din tjej låter som jag ofta känner mig och jävlar vilken ond cirkel detta är. Jag fattar din frustration och just detdär barnsliga för jag fungerar tyvärr också så men jag försöker att träna fram bättre beteenden då dessa ofta är baserade på osäkerheter helt okopplade till sex i grunden. Det är en helt annan sak så ska återgå till topic. Jag vill känna mig riktigt jävla älskad, uppskattad, sedd, sexig. Jag vill att min man liksom blir helt galen på mig för egentligen är det så galen i honom jag känner mig men eftersom man som brud i alla jävla år blivit uppfostrad att vara pryd och inte kanske visa sina sexuella sidor fastän man har helt sjuka sexuella sidor så är det svårt att förföra män särskilt om dem inte alltid vill ha sex med oss, det dödar ju självförtroendet rejält och det ger en skam och ångest och man tappar tryggheten på något vis, då vill vi oftast verkligen veta när ni vill ha oss då vi tappade lite gnistan och känslan att vara attraktiva. Många av oss kvinnor fantiserar om att bli förförda, smekta överallt, kyssta överallt och att mannen verkligen lade ned tid och engagemang och närvaro i stunden för det får iallafall mig att känna mig som allra bäst. Det känns som att många killar inte alls förstår att närvaron och ödmjukheten är key i sex utan många gånger känns det som något som bara ska bli gjort utan vidare engagemang och mest för att göra någon nöjd men för mig och för många andra blir det bara mer osäkerhet, större glapp och större missförstånd. Sen huruvida vi beter oss omkring det är en annan femma, men det är inte alltid vackert, det kan bli otroligt barnsligt. Man får göra sitt bästa helt enkelt. Älskar man sin partner är man villig att jobba på problem och det går both ways annars är det nästan poänglöst, iallafall för relationen.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Nej tack, inte nu.) skrev 2021-09-23 13:55:54 följande:
    Varför vill ni inte ha sex? Ibland eller ofta?
    Ni som inte vill ha sex. Vad är oftast orsaken att ni inte vill?

    Skulle vara intressant med svar både från er som ofta inte vill, och från er som vill av och till.

    Gärna svar även från er som ändå oftast vill.

    Om ni inte har lust i början, varför vill ni inte prova om lusten kanske växer fram?

    Gärna svar från båda kön.
    Kvinna . Oftast pg jag är trött. Han är så seg och försöker ha sex väldigt sent på kvällen eller mitt i natten. Jag går upp tidigt på morgonen så då vill jag bara sova. Om han var bättre på snabbis hade de varit ok men han tar sån tid på sig och jag är som en död fisk inte kul . Vi har varit ett par i 15 år jag är 30+och han är 40+
Svar på tråden Varför vill ni inte ha sex? Ibland eller ofta?