• Anonym (Singelkvinna)

    Sexlust singelkvinna

    Hej, jag skulle vilja få höra om andra kvinnors perspektiv på detta. Jag känner mig så ensam i det här. Är kvinna på 35 som är singel, dejtat det senaste men inget seriöst. Men till mitt ?problem?. Jag har en väldigt stor sexlust, jag har (som tur är) en bra vibrator som tillfredställer mig ofta men i samband med att kolla på något. Och jag skäms över detta! Jag skäms över att jag MÅSTE få orgasm varje dag, ibland flera gånger om dagen. Skäms för att kolla på porr. Växt upp i ett väldigt kristet hem där allt som har med att sex att göra är tabu/fel.

    Jag har ingen som jag kan/vill ligga med och jag känner inte att jag vill ragga upp någon, använder heller inga dejtingappar. Jag har dessutom aldrig haft någon kk eller ons så det känns liksom inget naturligt. När jag väl försökt skaffa en sån via dejtingapp har det känts så krystat och konstigt.

    Hur gör ni som är singlar och utan sex? Vad gör ni mer er sexlust? Vänder mig till kvinnor. Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Sexlust singelkvinna
  • Anonym (Mogen man)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2021-09-23 15:06:24 följande:

    Hej, jag skulle vilja få höra om andra kvinnors perspektiv på detta. Jag känner mig så ensam i det här. Är kvinna på 35 som är singel, dejtat det senaste men inget seriöst. Men till mitt ?problem?. Jag har en väldigt stor sexlust, jag har (som tur är) en bra vibrator som tillfredställer mig ofta men i samband med att kolla på något. Och jag skäms över detta! Jag skäms över att jag MÅSTE få orgasm varje dag, ibland flera gånger om dagen. Skäms för att kolla på porr. Växt upp i ett väldigt kristet hem där allt som har med att sex att göra är tabu/fel.

    Jag har ingen som jag kan/vill ligga med och jag känner inte att jag vill ragga upp någon, använder heller inga dejtingappar. Jag har dessutom aldrig haft någon kk eller ons så det känns liksom inget naturligt. När jag väl försökt skaffa en sån via dejtingapp har det känts så krystat och konstigt.

    Hur gör ni som är singlar och utan sex? Vad gör ni mer er sexlust? Vänder mig till kvinnor. Tacksam för svar.


    Du borde kanske testa att träffa någon irl Tex kkOm inte annat så för att prova något nytt. Kanske bli mycket bättre än vad du hoppats på
  • Anonym (Singelkvinna)

    Huruvida jag kan träffa någon irl är inte något jag styr särskilt mycket över känner jag, det känns som att det behöver ske spontant då. Är inte den som hänger på krogen på helgerna. Har ett kontorsarbete men träffar inte mycket nytt folk för. Känner inte för att gå på jakt direkt. Så den dörren har jag stängt kan man säga. Är mer ute efter hur jag ska förhålla mig till det, vill veta om det finns andra som upplever samma sak och hur dom handskats med det. Men tack för svar!

  • Anonym (Hej)

    Det inga problem det helt normalt jag känner samma sak .är kille

  • Anonym (Minska onanin)

    Det är trots vad folk påstår inte så särskilt bra att kompulsivt onanera och att man måste ha orgasm flera gånger varenda dag.

    Att ha en sexdrift är bra, att få orgasm med, men när det är ett tvång och dessutom flera gånger om dagen då är det ett eskalerande beteende som tar över livet.

    Har vart där själv. Onanerat bort hela dagar, hela helger, hela semestern. Inte fått något gjort alls. Blivit så öm både i kli**** och fi**** av allt onanerande att jag fått använda sexleksakerna i stj*****.

    Begränsa dig till en gång/dag, dra inte ut på det. Annars är det lätt att hamna där. Det tar över livet. Försök sluta med porr också, för det triggar beteendet.

    Finns hur mycket info om sådant för män som helst, hur det skadar dem mentalt och i livet att runka bort det till porr...men precis samma sak kan hända oss.

    Det är inte att vara frigjord, girlpower, bejaka sin sexualitet att konstant tillfredställa den genom sex eller onani. Det är ett kompulsivt missbruk. Nymfomani.

    Går inte att ha en relation heller om man är sådan. Män tycker man är rolig i en månad sedan vill de inte veta av en.

  • Anonym (P)

    Jag är i din ålder och känner lite likadant. Har fått mycket större sexlust sen jag blev singel. Fått för mig det handlar om att jag behöver närhet jag inte får tillräckligt av och att det släpps lös må bra-hormoner vid orgasm. Tänker att det är hjärnans smarta sätt att hålla oss relativt okej även om vi inte får närkontakt. För mig går detta i perioder. Nu har jag en period där jag inte är så intensiv. I andra perioder blir det dagligen. Tycker inte du ska lägga så mycket värdering i det. Bara gör det som känns bra. 

  • Anonym (A)

    Ts, du behöver inte skämmas för varken onani, sexlust, porr eller annat. När jag var singel efter en längre relation var jag tvungen att ha fyra kk för att möta min sexlust på en hyfsad nivå, och jag onanerade ändå. Det var då jag började använda massagestav osv. Allt som bejakar den egna sexualiteten och lusten är av godo anser jag.

  • Anonym (Tx)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2021-09-23 15:06:24 följande:

    Hej, jag skulle vilja få höra om andra kvinnors perspektiv på detta. Jag känner mig så ensam i det här. Är kvinna på 35 som är singel, dejtat det senaste men inget seriöst. Men till mitt ?problem?. Jag har en väldigt stor sexlust, jag har (som tur är) en bra vibrator som tillfredställer mig ofta men i samband med att kolla på något. Och jag skäms över detta! Jag skäms över att jag MÅSTE få orgasm varje dag, ibland flera gånger om dagen. Skäms för att kolla på porr. Växt upp i ett väldigt kristet hem där allt som har med att sex att göra är tabu/fel.

    Jag har ingen som jag kan/vill ligga med och jag känner inte att jag vill ragga upp någon, använder heller inga dejtingappar. Jag har dessutom aldrig haft någon kk eller ons så det känns liksom inget naturligt. När jag väl försökt skaffa en sån via dejtingapp har det känts så krystat och konstigt.

    Hur gör ni som är singlar och utan sex? Vad gör ni mer er sexlust? Vänder mig till kvinnor. Tacksam för svar.


    Hur kan kolla på porr vara ?värre? än att ha en kk?
  • ToniErdmann
    Anonym (A) skrev 2021-09-23 20:07:39 följande:

    Ts, du behöver inte skämmas för varken onani, sexlust, porr eller annat. När jag var singel efter en längre relation var jag tvungen att ha fyra kk för att möta min sexlust på en hyfsad nivå, och jag onanerade ändå. Det var då jag började använda massagestav osv. Allt som bejakar den egna sexualiteten och lusten är av godo anser jag.


    Oj, fyra KK.

    Hade du en assistent som tog hand om det administrativa?
  • Anonym (Tx)
    ToniErdmann skrev 2021-09-23 20:34:02 följande:

    Oj, fyra KK.

    Hade du en assistent som tog hand om det administrativa?


    Hallick? :)
  • ToniErdmann
    Anonym (Tx) skrev 2021-09-23 20:42:40 följande:
    Hallick? :)
    Nej, jag är inte hallick.
  • Danniboy

    Nu är jag ingen kvinna, men känner absolut inte att detta är ett inlägg bara kvinnor kan svara på, då det lika gärna hade kunnat varit en man som skrivit.


    Att ha en stor sexlust är inget konstigt, eller fel. Problemet här är dina mentala spärrar. Din kristna uppväxt verkar ha inpräglat hos dig vad som är rätt och fel. Låt inte något eller någon avgöra vad som är rätt och fel.. avgör det själv.


    Skulle rekommendera terapi, för en ökad klarhet.

  • Anonym (Mannensomtroddehanvarkvinna)

    TS vill ha svar från kvinnor.

    Mer än en man svarar... Drömmer

    Många singelkvinnor stänger av, när dom inte har en partner. Sexlusten går på sparlåga helt enkelt. Hon tänker på andra saker.

  • Anonym (Körbarakör)

    Rent generellt skulle jag vilja påstå att det handlar om en må bra upplevelse. Om det handlar om att få orgasm eller att simma 3km om dagen spelar mindre roll.

    Mår du bra av det så fortsätt. Inget att skämmas för, alla kollar på porr.

    Sen vad gäller KK så tror jag att ska man ha en sådan så ska man nog hitta en person som finns i bekantskapskrets.

    Har själv haft för många spontan ligga med randoms i min ungdom som man sedan inte ville träffa igen, medans en KK som man känner sedan innan blir mer rolig grej som ni träffas å gör utöver er vänskap.

  • Underhill
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2021-09-23 18:50:39 följande:
    Huruvida jag kan träffa någon irl är inte något jag styr särskilt mycket över känner jag, det känns som att det behöver ske spontant då. Är inte den som hänger på krogen på helgerna. Har ett kontorsarbete men träffar inte mycket nytt folk för. Känner inte för att gå på jakt direkt. Så den dörren har jag stängt kan man säga. Är mer ute efter hur jag ska förhålla mig till det, vill veta om det finns andra som upplever samma sak och hur dom handskats med det. Men tack för svar!
    Kanske någon i bekantskapskretsen kan bli aktuell...eller någon i annat sammanhang via någon hobby eller fritidsintresse?? Annars är väl appar och internet rätt gångbart i dagens samhälle känns det som.
  • Anonym (Fokus)

    Bryr sig singelkvinnor om sex? kommer inte fokus på annat i stället 

  • Anonym (Evelina)

    Min sexlust var också högre som singel. Tror det berodde på att pressen att ha sex släppte och lusten fick flöda fritt :)

    Jag ville ha närhet så jag började ha sex med en killkompis som alltid haft ett gott öga åt mig. Det kändes bra att ligga med någon jag tyckte om och kände mig trygg med. Då kunde vi umgås både som vänner och njuta av varandra. 


    Har du någon killkompis eller manlig bekant som du kan ha trevliga stunder med? Då blir det inte krystat.

    Jag hade aldrig ons. Ville ha sex med någon jag kände samhörighet med.

  • Anonym (Går det)
    Anonym (Evelina) skrev 2022-05-17 20:51:46 följande:

    Min sexlust var också högre som singel. Tror det berodde på att pressen att ha sex släppte och lusten fick flöda fritt :)


    Har du någon killkompis eller manlig bekant som du kan ha trevliga stunder med? Då blir det inte krystat.

    Jag hade aldrig ons. Ville ha sex med någon jag kände samhörighet med.


    Går det vad händer med vänskapen?
  • prospicientia

    Kristet hem där det varit tabu med sex? Ja, där kom det! Jag är man och har ofta skämts över det sexuella på många olika sätt, men jag vet ju vad det beror på. Jag blev fostrad i en kristen religiös sekt och fick inte ens lov att onanera som barn. Pappa kom in på mitt rum och sa "Vad har vi sagt om det där?"

Svar på tråden Sexlust singelkvinna