• Anonym (Osäkerjänta)

    Vad ska jag göra?

    Hej, första jag skriver här..

    Men så här är det.

    Jag lever med en man, som har tre barn sen innan med 2 kvinnor.

    Vi har levt ihop ett par år, och han har sagt tidigare att ?nästa år? ska vi skaffa barn. Han har också sagt att han vill gifta sig.

    Nu, har det kommit fram att han vill inte ha barn. Och vi är förlovade men han vill inte gifta sig längre, just nu. För att det vart så mycket bråk det senaste menar han på.

    Jag känner mig ledsen och lurad, fattar egentligen inte varför jag är kvar för förr hade jag aldrig accepterat detta. I mina ögon betyder det här mer eller mindre att han inte vill vara med mig längre, att han tappat känslorna.

    Men enligt han är det inte alls så.

    Jag älskar han så mycket och vill bara att han ska vilja vara med mig lika mycket som jag vill vara med honom. Jag har funderat ett tag på om jag ska lämna honom eller ej.. Men jag kommer inte fram till något. Jag vill bara vara med honom. Frågan är, är det värt att avstå barn och förhoppningsvis kommer det hålla livet ut? Eller kommer jag bli lämnad i slutändan ändå, och vara för gammal för att få barn?

  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Zaxika

    Hur gammal är du/ni?

    Har du några barn sedan innan? Vill du ha barn?

    Att ni tjafsat mycket kan bero på att ni är olika/tycker olika? Kanske inte talar för ett långt förhållande precis..

    Är tjafsen konstruktiva eller bryter de ner er?

  • Anonym (Enkelt)

    Om du vill ha barn så måste du lämna honom. Känns som en rätt självklar ekvation. Vill du verkligen ge upp barn för hans skull....?

  • Anonym (A)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-09-23 21:06:25 följande:
    Om du vill ha barn så måste du lämna honom. Känns som en rätt självklar ekvation. Vill du verkligen ge upp barn för hans skull....?
    Håller med
  • Anonym (Osäkerjänta)

    Jag är 29, han ett par år äldre.

    Jag har inga barn sen innan. Inte velat ha innan jag träffa honom heller, men nu känner jag att jag vill ha barn med just honom. Så skulle jag lämna honom så vet jag faktiskt inte om ja vill träffa nån ny.

    Men jag känner mig rätt så bortprioriterad. Så samtidigt som jag vill vara med honom så känner jag att jag förtjänar bättre.

    Jag är sån att jag kan inte släppa saker, jag vill reda ut saker om det är nåt i luften, sån är inte han, han låtsas gärna som att dom inte finns. Så jag blir ofta arg för att han inte engagerar sig. Jag har sagt och vart helt öppen med hur jag fungerar, tycker och tänker. Medans han stänger in sig så ofta han kan.

  • Anonym (Teddy)

    Han har antagligen ljugit för dig hela tiden. Han har mest troligt aldrig velat ha fler barn och ljög för dig och sa vad du ville höra för att du skulle stanna. Om han någonsin kommer ändra sig vet jag inte men du har nu upptäckt hur oärlig och egoistisk han är. Han struntade totalt i dina känslor och drömmar.

  • Anonym (Osäkerjänta)

    Det eskalerar alltid. Jag försöker hålla mig lugn medans han gapar, och jag säger gång på gång att gapa inte för då lyssnar jag inte. Men då lyssnar jag aldrig och jag gapar hela tiden enligt honom. Nånstans där brukar jag explodera och gapa tillbaka.

  • Zaxika

    Ok, så man kan säga att ni har olika sätt att lösa saker och när ni väl tjafsar så slutar det med att båda gapar?

    Gör ni detta inför hans barn?

    Han har ju som förälder ett stort ansvar att hans barn ska växa upp i en trygg miljö.. utan bråk och gap..

    Han funderar säkert på er framtid ihop. Om du tänker efter själv så kanske det inte är optimalt att skaffa barn med denna mannen?

    Du är 29... den biologiska klockan har börjat ticka. Det finns ju kvinnor i 40 årsåldern som har barn sedan innan som ändå vill skaffa barn efter 40. Så chansen att du kommer vilja skaffa barn med någon annan tänker jag är rätt stor, även om det inte känns så nu.

    Lyssna på magkänslan. Den brukar ha rätt.

  • Anonym (Osäkerjänta)

    Nej vi bråkar inte framför hans barn. Oftast är det på barnfria veckor.

  • Mrs Moneybags

    Så ni har svårt att kommunicera och nu har han dragit tillbaka löftet om att gifta sig och skaffa barn, för att ni bråkar så mycket?

    Det skulle jag tolka som ett Nej från hans sida och gå vidare. 

    Ni behöver nog båda jobba på hur ni grälar så att det inte blir likadant i nästa relation. Har en kompis med ditt grälmönster och det är inte lätt för henne att hitta en kille. De flesta drar öronen åt sig pga grälen. 

Svar på tråden Vad ska jag göra?