Inlägg från: Miratus |Visa alla inlägg
  • Miratus

Kommer jag att bli dömd för bedrägeri?!

LadyJane skrev 2021-09-24 10:41:31 följande:

Vill du inte få svar så ska du inte starta trådar. Det betyder att startar du en tråd får du acceptera att du får svar som du inte vill ha. Sluta läsa och skriva istället för att kräva att människor anpassar sina svar efter ditt behag.

Du räknar upp 4 varor, den 5:e då?

Det är liksom inte trovärdigt att det är slarv eftersom det är vad varenda snattare hävdar. Det finns knappt en enda som erkänner att de gjort något dumt utan det var slarv, stress och allt annat mellan himmel och jord. Visst det kanske är slarv för den del men i och med att alla hävdar samma sak så kommer ingen att bli trodd, inte ens de som är ärliga.

Så det är bara att spotta i nävarna och erkänna att du gjort fel oavsett hur felet begicks. Det är bara att ta lärdom och se till att det inte sker igen.

Fast varför skulle hon ljuga här i tråden? Det är ju bara konstig, varför sitta och ljuga här som Anonym liksom. Hon ska ju inte erkänna att hon stulit nåt men visst att säga att det blev fel och att hon förstår att det är viktigt att dubbelkolla är ju aldrig fel. Att visa ånger och att man inser sitt misstag är alltid bra.
  • Miratus
    Annita skrev 2021-09-25 01:27:32 följande:

En anledning att ljuga skulle ju kunna vara att man vill hänvisa till tråden som "bevis"...

Vaa? Det polisförhöret skulle jag vilja höra.. Jag oskyldig jag lovar, titta här i en tråd från familjeliv. Nej det tror jag bara inte på, vem skulle nämna nåt sånt i ett polisförhör.
  • Miratus
    Steven01 skrev 2021-09-24 22:19:25 följande:

Precis så brukar man reagera om man är skyldig. Försöker skylla ifrån sig på andra.

Detta va faktiskt lite lustigt, provocera fram en reaktion för att kunna påstå att exakt det beteendet pekar på att du är skyldig. Det är faktiskt inte konstigt, hur hade du reagerat om nån anklagat dig för nåt du inte gjort. Jag hade blivit skitarg, tror snarare tvärtom, är man skyldig spelar man coollugn.
Svar på tråden Kommer jag att bli dömd för bedrägeri?!