• Anonym (Klara­)
    Fri 24 Sep 2021 09:31
    464 visningar
    5 svar
    5
    464

    Känner mig förvirrad ang min sambo

    Hej.

    Jag och min sambo har varit tillsammans i lite över ett år. Sedan corona slog till har vi bott under samma tak och varit med varann varje dag, och fram tills nyligen så har det känts helt rätt. Vi har alltid kul när vi spenderar tid ihop och jag kan ärligt säga att jag älskar honom väldigt mycket.

    För två veckor sedan togs ett hastigt beslut att han skulle åka iväg i 2 veckor och ta sin brors plats på en semester då brodern skadade sig. Jag var inte beredd på att han skulle åka iväg igen, med tanke på att han redan hade varit på semester en månad tidigare.

    När han åkte så kände jag mig extremt ensam. Första kvällarna var riktigt svåra utan honom, men jag vande mig med tiden. Vi höll kontakt varje dag och jag längtade verkligen efter att se honom.

    Han kom hem i onsdags och sedan dess har jag haft tankar ang att det inte känns rätt mellan oss och om vi är menade för varann. Han är samma kärleksfulla kille han var när han lämnade, men jag vet inte varför detta gnager i mig.

    Samtidigt som jag har mina undringar så vill jag inte vara utan honom. Vet inte om det kan vara så att jag har dessa känslor för att jag började vänja mig utan honom. Detta var som sagt det längsta vi hade varit utan varann.

    Jag har sedan tidigare haft problem med tvångstankar och tänker att detta kanske är något liknande, speciellt då detta senaste dagarna gett upphov till panikångest som resulterat i att jag fått avsluta det jag höll på med.

    Tidigare i somras så kände jag lite att jag hade tröttnat, men så fort vi var ifrån varann saknade jag honom. Jag vill såklart inte göra slut då han är världens finaste kille och min bästa vän. Jag tror kanske jag bara måste vänja mig vid honom igen.

    Har någon av er gått igenom något liknande?

  • Svar på tråden Känner mig förvirrad ang min sambo
  • Sun 26 Sep 2021 19:44
    #1

    Hur känns det nu när det gått två dagar till?

  • Anonym (S)
    Sun 26 Sep 2021 19:49
    #2

    Ni flyttade ihop alldeles för snabbt och det är nog därför du får tvivel nu. 

  • Anonym (Samma­påettv­is)
    Sun 26 Sep 2021 21:30
    #3

    Har lite liknande situation, fast ändå inte. Jag älskar min sambo mest när vi är ifrån varandra. Då saknar jag honom väldigt mycket, men sen när vi ses då är jag glad men snart stör jag mig på hans egenheter vilket drar ner känslan. Som att han suckar högt, säger vissa grejer om och om igen, slarvar med disken osv, rena bagateller egentligen. Det känns som man hade en tanke om hur lycklig man borde vara när man ses, men man blir tillbakakastad i det vardagliga ekorrhjulet alldeles för fort.

    Du kanske är besviken över hans agerande när han åkte utan dig och skulle behöva prata om dina känslor med honom?

  • Sun 26 Sep 2021 22:51
    #4

    Då du nämner att du tidigare har haft problem med tvångstankar, har du hört talas om ROCD? Relationship OCD, dvs tvångstankar på tema relationer. Om inte tror jag att det kan vara värt att läsa på lite och se om du känner igen dig i det, det kanske kan hjälpa lite för att sortera tankarna och försöka förstå om det "bara" är en tvångstanke eller om du kanske behöver förändra något i relationen om du vill ge det en chans. 

  • Anonym (A)
    Mon 27 Sep 2021 17:51
    #5
    Anonym (S) skrev 2021-09-26 19:49:04 följande:
    Ni flyttade ihop alldeles för snabbt och det är nog därför du får tvivel nu. 
    Det tror jag med.
Svar på tråden Känner mig förvirrad ang min sambo