• Fri 24 Sep 2021 19:26
    1093 visningar
    9 svar
    9
    1093

    Klump i öronsnibb

    Hej!

    Jag har en stor klump i öronsnibben.

    Jag har tidigare vart benägen att få finnar mm och får ännu, men detta är en stor klump inuti öronsnibben som jag försöker hitta en ?utgång? ifrån vilket verkar helt omöjligt. Öronsnibben ser deformerad ut eftersom att den är svullen, hur ska jag göra för att försöka bli av med den på eget bevåg? Någon som har en idé

  • Svar på tråden Klump i öronsnibb
  • Fri 24 Sep 2021 19:42
    #2

    Det tror jag inte, den har varit där ett bra tag men nu börjar jag ledsna totalt. Känns inte bra med att ha den där och om jag vill använda mig av örhängen så känns det obekvämt.

  • Fri 24 Sep 2021 20:25
    #4
    Inteutanproblem skrev 2021-09-24 19:46:10 följande:

    Har den funnits länge kan det råkat ha skett in inkapsling av vätskan, och blivit till en förhårdnad (har ett namn, men minns inte i skrivandets stund). Då kommer den inte försvinna av sig själv, utan det är kontakt med läkare som gäller. Man får plocka ut den helt enkelt. Sker med lokalbedövning. Enkelt och snabbt.


    Ok. Vet du om sådant går att lösa under ett vanligt besök?
  • Sun 26 Sep 2021 16:35
    #6
    Anonym (-) skrev 2021-09-24 20:39:12 följande:

    Jag hade så i minst ett halvår. Förstod inte vad det var men diskuterade detta med en kompis. Hon sa att jag skulle prova att klämma på den då det troligtvis var en finne. Jag klämde och det kom ut en massa var. Det var alltså en helt vanlig finne men jag tyckte inte det såg ut som det, denna var liksom större och inåtväxt.


    Har klämt så hårt jag bara kan, likaså undersökt huden om det finns någonstans där man skulle kunna finna en ?utgång? för eventuellt var att komma ut men icke.
Svar på tråden Klump i öronsnibb